LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mondelinge afspraak over stagevergoeding geldig??

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
chantalleke888

mondelinge afspraak over stagevergoeding geldig??

Ongelezen bericht door chantalleke888 »

Hallo,

Ik heb even een vraagje. Ik heb ruim een maand geleden gesolliciteerd voor een stageplek en ik werd meteeen aangenomen en mocht een dag daarna gelijk beginnen. Tijdens de sollicitatie heb ik gevraagd hoe het met stagevergoeding zit. Het advies van onze school is daarbij 250 euro per maand. Maar hij zei dat hij mij 200 euro per maand kon geven. Daar ben ik mee akkoord gegaan.

het is nu ruim een maand later dus vroeg ik wanneer ik mijn stagevergoeding krijg. Toen vertelde hij dat hij mij geen stagevergoeding meer kan geven omdat hij een belansting aanslag van bijna 2000 euro had gekregen.

Ik ben hier natuurlijk ontzettend boos over omdat we wel een mondelinge afspraak daar over hadden gemaakt en ik ook financieel afhankelijk ben van stagevergoeding aangezien ik mijn bijbaan op heb moeten zeggen.

Wie staat er nu eigleijk in zijn recht? Is die mondelinge overeenkomst bindend?

Groeten,
Chantal

kanovaarder

Re: mondelinge afspraak over stagevergoeding geldig??

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Elke overeenkomst is een geldige overeenkomst,

Ook een mondelinge!

Er moet alleen nog sprake zijn van een wilsovereenkomst, hetgeen wil zeggen dat datgene wat je met een werkgever afspreekt ook uiteindelijk hetzelfde blijft als het op schrift wordt gezet.

Het punt is namelijk dat een mondelinge afspraak/overeenkomst zo moeilijk te bewijzen valt.
Daarom is het altijd beter om zulke afspraken ook op papier te hebben; desnoods een bevestiging per e-mail.
Je kunt namelijk zo'n e-mailbericht (ook belangrijk bij internetaanbiedingen) met Alt - Printscreen altijd opslaan als er verwarring komt.

Vragen? Geen vragen!
Dan sluiten wij het hiermee maar af, of????

Grootvader

Kabee-

Re: mondelinge afspraak over stagevergoeding geldig??

Ongelezen bericht door Kabee- »

Grootvader heeft inderdaad gelijk.

Mondelinge overeenkomsten zijn in ons rechtssysteem gewoon rechtsgeldig en afdwingbaar voor de rechter. Echter; wie stelt, dient ook te bewijzen voor de rechter.

Mochten er getuigen zijn die de mondelinge overeenkomst kunnen bevestigen, dan zou dit uw bewijspositie versterken.

Gesloten