LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na 8 jaar hard werken niet meer opgeroepen

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
MuuMuu
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2011 12:46

Na 8 jaar hard werken niet meer opgeroepen

Ongelezen bericht door MuuMuu »

Ik ben begin augustus in mijn vakantie gebeld door mijn teamleidster dat ik per 1 september niet meer wordt opgeroepen. De rede die ze gaf was reorganisatie. Ik werk al bijna 8 jaar voor deze zorginstelling met een nuluren contract voor onbepaalde tijd. In die 8 jaar heb ik altijd structureel in het weekend op vaste dagen op vaste uren gewerkt.

Ik weet dat ik volledig in mijn recht sta om die uren op te eisen, ik heb dus tegen mijn teamleidster gezegd dat ze dit niet kan maken omdat ik wettelijk gezien gewoon recht heb op dat werk, of die uren, maar ik werd toen doorverwezen naar de locatiemanager.

Bij de locatiemanager legde ik de situatie weer uit en die zei vervolgens dat ze nu niet op inhoudelijke vragen in wilde gaan omdat ze dat eerst met de HR en advocaten wilde bespreken.

Ik ben toen naar de HR gegaan die op vakantie bleek te zijn. Toen ze na een week weer terug was van vakantie had ik haar ook weer mijn situatie uitgelegd en zij zei vervolgens dat ik nu haar prioriteit niet ben maar het redden van de organisatie van faillissement. Ik had haar ook gevraagd om een officiele schriftelijke verklaring, maar daar kan ik waarschijnlijk wel jaren op zitten wachten.

Nou geloof ik niet dat de zorginstelling waar ik voor werk failliet gaat, maar dat ze me gewoon wou afpoeieren met de hoop dat ik zelf ontslag zal nemen. Ze had me geadviseerd om een andere baan te zoeken. Wat kan ik nou het beste doen? Heeft het wel zin om hier juridische stappen te ondernemen?

Ze nemen nog wel nieuwe managment medewerkers aan. Die locatiemanager en de HR medewerkster werken hier ook pas sinds een paar maanden.

Chocomelk
Berichten: 11409