LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Salaris Tandartsassistenten

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
basstroink

Salaris Tandartsassistenten

Ongelezen bericht door basstroink »

Sinds 15-08-2011 werkt mijn vriendin als Orthodontist-assistent (op contract als functie: junior tandarts-assistent). Ze heeft een jaarcontract en ze heeft in haar contract staan dat ze aangesloten is bij het NMT-Arbeidsvoorwaardenregeling tandheelkundige praktijken. ( een soort CAO). (zie ook http://www.assistentensite.nl/NMTArbeid ... en2011.pdf )

Nu is er bij haar sollicitatie gesprek in 2011 belooft dat ze met een minimumloon begint (dit is schaal trede 0) en daarna elk jaar een trede omhoog gaat, dit betekent een loonsverhoging en dan kun je maximaal tot trede 8 stijgen. (dit staat ook zo aangegeven in de arbeidsvoorwaardenregeling).

Nu mag de tandzorg dit jaar dus eigen tarieven berekenen naar de klanten, maar wat er niet bijverteld word is dat tandartsen dus ook mogen afzien van stijging in de salaris-tredes die aangegeven staan, zolang ze maar het minimumloon betalen.

Nu is mijn probleem:
Mijn vriendin heeft dus een baan opgezegd met een contract voor onbepaalde tijd om hier te gaan werken, en dan begin je dus met een jaarcontract maar wordt er vooraf wel beloofd dat je nog zal stijgen qua loon, dit was ook een van haar punten om een deze baan te nemen. Maar nu is de markt vrij gegeven en waar voorheen je elk jaar stijgt met loon dit nu gaat 'bevriezen'.

Kan dit allemaal zomaar? en wat kan ik hier mee doen?

Heeft iemand hier verstand van?

GJvdZ

Re: Salaris Tandartsassistenten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Volgens mij staan de tandartstarieven volledig los van de arbeidsvoorwaarden. Wat zegt de werkgever?

basstroink

Ongelezen bericht door basstroink »

Ik heb vanmiddag ook gebeld met het NMT en deze zeggen ook dat de werkgever niet meer verplicht om jaarlijks een werknemer een schaal omhoog te zetten. De werkgever gaat zich hier aan houden.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Je verwijst naar de cao van 2011 en er is een nieuw vlgs website,waarschijnlijk zijn daar de veranderingen in opgenomen. Probeer CAO 2012 te pakken te krijgen.
Ik zou nog maar niet teveel stampij maken,en eerst maar afwachten of haar contract wel verlengd gaat worden.Wellicht kan zij een functie opklimmen naar b.v. senior assistent daar hangt een ander prijskaartje(salaris) aan.Kan ook zijn dat hij steeds een nieuwe junior aanneemt om zijn eigen inkomen te waarborgen.
Staan mij wat teveel advertenties elke keer in de plaatselijke kranten,kan natuurlijk alleen een Gooisch probleem zijn.

gr Henk

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ basstroink, je wilt toch niet zeggen dat een tandartsassistent begint
met het miniumloon ?

Zie mijn klacht richting de tandarts :
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8&start=20
Bericht van 14.46 vandaag.

RedShy

Ongelezen bericht door RedShy »

Het feit dat jouw vriendin haar vaste baan heeft opgezegd voor een functie als junior tandartsassistente, is natuurlijk totaal irrelevant. Daar heeft ze zelf voor gekozen en heeft hier totaal niets mee te maken.

Gesloten