Ik heb een vast arbeidscontact , één van 12 uur en één van 3 uur , in de thuiszorg.
Het laatste jaar heeft mijn werkgever mij te weinig uren aangeboden en daardoor kwam ik wekelijks 1 1/2 uur te kort.
Heb dit toen aangegeven aan mijn leidinggevende maar hier niets meer over gehoord.
Vorige week kreeg ik via haar te horen dat de administratie hier achter was gekomen maar volgens haar had dit verder geen consequenties want het was een fout van de werkgever.
Vandaag echter kreeg ik te horen dat ik 107 uur in moest gaan halen of werd dit van mijn vakantiedagen af geschreven.
Mogen ze zomaar deze uren op mij gaan verhalen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Te weinig gewerkte uren
-
moederslink
Re: Te weinig gewerkte uren
Dat weet ik zo 123 niet, maar als u wekelijks 1 1/2 uur minder heeft gewerkt zijn dat 6 uur per 4 weken , dat moet je dan toch aan je salarisstrook hebben gezien ? Of zijn die 6 u per 4 weken wel gewoon uitbetaald? Dat is dan toch minimaal 48 weken (voor 1 jaar) geweest. Dan zou u 12 x 6 uur moeten inhalen = 72 uur, als ik ff snel reken en geen 107 uur. Hoe kan het dat u niet eerder ad bel heeft getrokken , noch voor teveel uitbetaald loon eventueel, noch voor te weinig uren en dus te weinig loon?
FNV, CNV of de UNIE ?
Werkgever mag sowieso niet zonder jouw opdracht gaan zitten verrekenen met je vakantiedagen. En zolang jouw werkgever jouw roosters -zonder jouw inmenging- opstelt, lijkt me dit een sterk verhaal. Hoe vindt de urenregistratie plaats?
Je werkgever lijkt me verplicht om je het beloofde aantal uren aan te bieden en bij niet nakomen daarvan toch dat aantal uit te betalen.
Je werkgever lijkt me verplicht om je het beloofde aantal uren aan te bieden en bij niet nakomen daarvan toch dat aantal uit te betalen.
moederslink schreef:Dat weet ik zo 123 niet, maar als u wekelijks 1 1/2 uur minder heeft gewerkt zijn dat 6 uur per 4 weken , dat moet je dan toch aan je salarisstrook hebben gezien ? Of zijn die 6 u per 4 weken wel gewoon uitbetaald? Dat is dan toch minimaal 48 weken (voor 1 jaar) geweest. Dan zou u 12 x 6 uur moeten inhalen = 72 uur, als ik ff snel reken en geen 107 uur. Hoe kan het dat u niet eerder ad bel heeft getrokken , noch voor teveel uitbetaald loon eventueel, noch voor te weinig uren en dus te weinig loon?
Ik ben gewoon voor 15 uur uitbetaald want daar gaat het juist om
moederslink schreef:Dat weet ik zo 123 niet, maar als u wekelijks 1 1/2 uur minder heeft gewerkt zijn dat 6 uur per 4 weken , dat moet je dan toch aan je salarisstrook hebben gezien ? Of zijn die 6 u per 4 weken wel gewoon uitbetaald? Dat is dan toch minimaal 48 weken (voor 1 jaar) geweest. Dan zou u 12 x 6 uur moeten inhalen = 72 uur, als ik ff snel reken en geen 107 uur. Hoe kan het dat u niet eerder ad bel heeft getrokken , noch voor teveel uitbetaald loon eventueel, noch voor te weinig uren en dus te weinig loon?
niet meer jammer genoeg was FNV en heb het in het begin aangegeven aan mijn leidinggevende (even goed lezen graag) maar die heeft er dus niets mee gedaan , zij was ook verantwoordelijk voor het rooster , het was trouwens langer dan een jaar al , ze moeten nog aangeven vanaf wanneer , maar ik zal een bezwaarbrief indienen met de melding dat ik het niet mee eens ben en dat ik ze geen toestemming geef om 107 uur in te gaan houden. Als ik die uren niet betaald had gekregen had ik ze ook niet terug hoeven betalen dus die zijn gewoon betaald.Quark schreef:FNV, CNV of de UNIE ?
Geen van allen jammer genoegQuark schreef:FNV, CNV of de UNIE ?