LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV neemt het ervan

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door Jolijn »

snepke schreef:Ja miepje ze maken daar idd fouten en dan nog domme fouten ook.
Je moet daar je cv ook plaatsen,sturen hun passende vacatures ,waar je op kan solliciteren.

Mijn man zijn cv staat er dus ook op.
Gww grondwerker/stratenmaker.

Stuurde ze een vacature 100% passend bij zijn cv
Kwam niet meer bij, ski-leraar.
:lol: :lol: :lol:

Gefeliciteerd!

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door plumber »

cecileke schreef:UWV heeft maar liefst DRIE MILJARD uitgegeven aan computers. Waar zouden die staan? Hoe vaak krijgen ze een nieuwe laptop/ipad? En waar blijft de oude na een jaar?


Dit was dus de vraag. Ik lees alleen maar dat de site eruit ligt
of het niet doet maar geen antwoord op de vraag.
Als ze werkelijk zoveel geld uitgegeven hebben aan PC en laptops vind ik
het een grote schande. Net zoals die luxe in die kantoren van UWV.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door Jefdus »

plumber schreef:
cecileke schreef:UWV heeft maar liefst DRIE MILJARD uitgegeven aan computers. Waar zouden die staan? Hoe vaak krijgen ze een nieuwe laptop/ipad? En waar blijft de oude na een jaar?


Dit was dus de vraag. Ik lees alleen maar dat de site eruit ligt
of het niet doet maar geen antwoord op de vraag.
Als ze werkelijk zoveel geld uitgegeven hebben aan PC en laptops vind ik
het een grote schande. Net zoals die luxe in die kantoren van UWV.
Dat geld is niet uitgegeven aan PCs en laptops, maar aan het hele IT systeem.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door plumber »

Jefdus schreef:
plumber schreef:
cecileke schreef:UWV heeft maar liefst DRIE MILJARD uitgegeven aan computers. Waar zouden die staan? Hoe vaak krijgen ze een nieuwe laptop/ipad? En waar blijft de oude na een jaar?


Dit was dus de vraag. Ik lees alleen maar dat de site eruit ligt
of het niet doet maar geen antwoord op de vraag.
Als ze werkelijk zoveel geld uitgegeven hebben aan PC en laptops vind ik
het een grote schande. Net zoals die luxe in die kantoren van UWV.
Dat geld is niet uitgegeven aan PCs en laptops, maar aan het hele IT systeem.
Vind ik het nog een schande zo veel geld.
3.000.000.000.€

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door trail46 »

plumber schreef:
Vind ik het nog een schande zo veel geld.
3.000.000.000.€
Ho Ho, maar ik heb ( ben ook 65+) net als jij ook een geweldige verhoging gehad van je AOW toch? Wel was kennelijk al die poen in de ict gestopt want bij mij was de verhoging dit jaar de enorme som van €1.57.- per maand. :lol:

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door plumber »

trail46 schreef:
plumber schreef:
Vind ik het nog een schande zo veel geld.
3.000.000.000.€
Ho Ho, maar ik heb ( ben ook 65+) net als jij ook een geweldige verhoging gehad van je AOW toch? Wel was kennelijk al die poen in de ict gestopt want bij mij was de verhoging dit jaar de enorme som van €1.57.- per maand. :lol:
Zou het nog maar eens goed nakijken dan want ik kom
aan het bedrag van 1,24€ samen met mijn vrouw. Bovendien
ook niet van het UWV maar van het SVB. zullen die dan ook
zoveel geld kwijt zijn aan een ict?
Laatst gewijzigd door plumber op 02 aug 2013 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door trail46 »

:oops: Je hebt gelijk, AOW komt van het SVB en niet van het UWV. Andere naam maar dezelfde (puin)hoop denk ik dan maar.

AOW voor een alleenstaande is nu €1025.52.- en was daarvoor €1023.57.-. En dan roept Rutte dat ik moet gaan uitgeven, halve zool die gast.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door snepke »

trail46 schreef::oops: Je hebt gelijk, AOW komt van het SVB en niet van het UWV. Andere naam maar dezelfde (puin)hoop denk ik dan maar.

AOW voor een alleenstaande is nu €1025.52.- en was daarvoor €1023.57.-. En dan roept Rutte dat ik moet gaan uitgeven, halve zool die gast.
:lol: :lol:
Het land wordt bestuurd door halve zolen

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door plumber »

snepke schreef:
trail46 schreef::oops: Je hebt gelijk, AOW komt van het SVB en niet van het UWV. Andere naam maar dezelfde (puin)hoop denk ik dan maar.

AOW voor een alleenstaande is nu €1025.52.- en was daarvoor €1023.57.-. En dan roept Rutte dat ik moet gaan uitgeven, halve zool die gast.
:lol: :lol:
Het land wordt bestuurd door halve zolen


Waren het nog maar halve zolen.
Je ziet het aan die bavianen in het dierenpark die angstig wegkruipen.
Die beesten hebben een bepaalde zintuig waardoor ze weten dat de regering
binnenkort weer terugkomt.Daardoor kruipen ze weg.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou kom op jongens niet zo klagen,auto kopen,economie por geven,kan makkelijk....

Zegt de ene halve zool tegen de ander!!! Niet wijs,maar ja als je genoeg verdient en alles mag declareren leef je ook niet in de werkelijkheid he...

Jullie begrijpen dat ik een grapje maakt met de eerste zin he! Vind het bizar!! Is nog netjes uitgedrukt van me!!!

Maar hij is wel leuk plumber hahahah je bavianen theorie :lol:

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door witte angora »

Twee halve zolen komen elkaar tegen

"Waar kom jij vandaan?" zegt de een tegen de ander
"Geen idee waar ik geweest ben" is het antwoord, "maar waar ga jij naar toe?"

"Ik ga daarheen waar jij vandaan komt", luidde het antwoord,
"maar als jij niet weet waar je vandaan komt, hoe moet ik dan weten waar ik heen ga?"

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door kweenie »

trail46 schreef:
plumber schreef:
Vind ik het nog een schande zo veel geld.
3.000.000.000.€
Ho Ho, maar ik heb ( ben ook 65+) net als jij ook een geweldige verhoging gehad van je AOW toch? Wel was kennelijk al die poen in de ict gestopt want bij mij was de verhoging dit jaar de enorme som van €1.57.- per maand. :lol:
Die verhoging was dit halfjaar. De AOW bedragen worden nl. twee keer per jaar aangepast. Dit in tegenstelling tot veel salarissen, áls die al worden aangepast...

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door plumber »

kweenie schreef:
trail46 schreef:
plumber schreef:
Vind ik het nog een schande zo veel geld.
3.000.000.000.€
Ho Ho, maar ik heb ( ben ook 65+) net als jij ook een geweldige verhoging gehad van je AOW toch? Wel was kennelijk al die poen in de ict gestopt want bij mij was de verhoging dit jaar de enorme som van €1.57.- per maand. :lol:
Die verhoging was dit halfjaar. De AOW bedragen worden nl. twee keer per jaar aangepast. Dit in tegenstelling tot veel salarissen, áls die al worden aangepast...
Zal wel aan mij liggen maar noem jij 1,20€ voor twee personen een aanpassing?
Nou wacht met smart op de volgende aanpassing.
En wat die salarissen aangaat.Die extra heffing voor de zorg wordt ook door de
werkgever betaald,de werknemer betaald alleen belasting erover.Nou ik moet van mijn
AOW plus klein pensioentje alles zelf betalen.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door trail46 »

Kijk kweenie, ik ben blij met mijn AOW want dat is een uitkomst die in vele landen niet eens bestaat. Dat gezegd hebbende kreeg ik die bepaald niet voor niets. Meer dan 40 jaar gewerkt en dus ook al premies moeten ophoesten en toen ik eigen baas werd nog veel meer.Als jij zoiets een aanpassing noemt heb je formeel gelijk maar het slaat nergens op en dan werd het vakantiegeld van een alleenstaande in 2013 op het allerlaatste moment voor het uitbetalen ook nog even met €100.- verminderd door een andere manier van berekenen. Ik wacht met smart op de volgende "aanpassing" :mrgreen:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door kweenie »

Plumber, in januari zijn, ondanks de aanpassing van de zvw-systematiek,de netto bedragen ook met ruim €5 p.p. omhoog gegaan. Dus dat is nou niet echt een sterk argument van je.

De bedragen zijn dit jaar dus twee keer iets bijgesteld. En ze hadden natuurlijk ook tot januari kunnen wachten, dan had je op dat moment een iets hogere aanpassing gehad. Maar dan zou je die paar euro mislopen en dan had je daar weer gezeur over...

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Het is weer zover. Het is wederom niet mogelijk de site te bereiken. De zoveelste keer al deze week

Maakt dus niet uit welke explorer je gebruikt.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door plumber »

kweenie schreef:Plumber, in januari zijn, ondanks de aanpassing van de zvw-systematiek,de netto bedragen ook met ruim €5 p.p. omhoog gegaan. Dus dat is nou niet echt een sterk argument van je.

De bedragen zijn dit jaar dus twee keer iets bijgesteld. En ze hadden natuurlijk ook tot januari kunnen wachten, dan had je op dat moment een iets hogere aanpassing gehad. Maar dan zou je die paar euro mislopen en dan had je daar weer gezeur over...


Nou over een paar euro zeur ik niet hoor.
Wel over het feit dat mijn pensioen waarbij ik al 5 jaar geen aanpassing heb gehad
met 30€ per mnd naar beneden is gegaan, mijn huur omhoog, alle belastingen omhoog,
alle gemeentelijk belastingen omhoog etc.etc. Mijn AOW en pensioen komen op mijn
rekening waar ik alle vaste lasten van betaal.Drie jaar geleden hield ik nog bijna 100€
per mnd.over voor mijn spaar rekening. Vorig jaar kwam ik uit op 0€. En van dit jaar
gaat er elke mnd 100€ van mijn spaar rekening af om alles te betalen.
En jij maar alles goedpraten. Kom je wel achter als je 67 of 70 jaar bent :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, het zelfde geldt voor veel werkende mensen, hoor. Voor hen is het inkomen de laatste jaren ook vaak niet of nauwelijks gestegen maar de lasten wel.

Om nog maar te zwijgen van de grote groep mensen die in inkomen achteruit zijn gegaan door het kwijtraken van de baan. Of door het verliezen van zogenaamde extra'tjes van de werkgever, die in feite al verdisconteerd waren in een lager bruto salaris. En die dus in feite uit eigen zak werden betaald.

Natuurlijk is het niet leuk als je inkomen als gepensioneerde nauwelijks stijgt, maar je staat daar dus niet alleen in en veel mensen zijn er de afgelopen jaren veel meer op achteruit gegaan.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door plumber »

kweenie schreef:Tsja, het zelfde geldt voor veel werkende mensen, hoor. Voor hen is het inkomen de laatste jaren ook vaak niet of nauwelijks gestegen maar de lasten wel.

Om nog maar te zwijgen van de grote groep mensen die in inkomen achteruit zijn gegaan door het kwijtraken van de baan. Of door het verliezen van zogenaamde extra'tjes van de werkgever, die in feite al verdisconteerd waren in een lager bruto salaris. En die dus in feite uit eigen zak werden betaald.

Natuurlijk is het niet leuk als je inkomen als gepensioneerde nauwelijks stijgt, maar je staat daar dus niet alleen in en veel mensen zijn er de afgelopen jaren veel meer op achteruit gegaan.
Natuurlijk ben ik niet de enigste begrijp ik ook wel.
Maar ze hebben het er allemaal over dat als je met pensioen gaat je 70 % van je
laatst verdiende loon hebt. Nou ik wou dat het waar was en met mij denk ik 80 % van de
gepensioneerde. Die 70% van het loon gaat op voor die veelverdieners.
Voorbeeld: verdienste mijn vrouw en mij samen 3700€ netto per mnd.toen we nog werkte.
Samen met pensioen 1700€ netto per mnd inc.pensioen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kweenie schreef:Plumber, in januari zijn, ondanks de aanpassing van de zvw-systematiek,de netto bedragen ook met ruim €5 p.p. omhoog gegaan. Dus dat is nou niet echt een sterk argument van je.

De bedragen zijn dit jaar dus twee keer iets bijgesteld. En ze hadden natuurlijk ook tot januari kunnen wachten, dan had je op dat moment een iets hogere aanpassing gehad. Maar dan zou je die paar euro mislopen en dan had je daar weer gezeur over...

Nou ik ben in jan achteruit gegaan 11 euro!!!En nu 5.20 erbij dus helft er weer bij..top!
En mijn man per jan niks noppes nada,metaal elektro nog geen akkoord dus niks...ja meer wia premie :lol: dus verandering wel maar uh,..niet de goede :oops:

Gesloten