LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV neemt het ervan

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
cecileke
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2011 10:40

UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door cecileke »

UWV heeft maar liefst DRIE MILJARD uitgegeven aan computers. Waar zouden die staan? Hoe vaak krijgen ze een nieuwe laptop/ipad? En waar blijft de oude na een jaar?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja, de dure leasebakken van Cap Gemini moeten toch ergens van betaald worden. En kleine bedrijfjes die het werk veel beter doen, maken geen schijn van kans. Die zijn te goedkoop.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door sjohie »

cecileke schreef:UWV heeft maar liefst DRIE MILJARD uitgegeven aan computers. Waar zouden die staan? Hoe vaak krijgen ze een nieuwe laptop/ipad? En waar blijft de oude na een jaar?
Ach, weer iemand die meent zonder kennis maar even te kunnen oordelen over de ICT infrastructuur van een organisatie die ~675.000 werkelozen op maat moet bedienen met actuele informatie, en dit moet doen binnen wettelijke en politieke kaders die zeker jaarlijks veranderen, als het al niet vaker is.

Niks is fnuikender voor een IT project als opdrachtgevers halverwege de eisen gaan lopen veranderen, en dat komt in dit geval door de politiek, niet het UWV zelf. Ben benieuwd of de klagende politici hierover, ik gok dat de PVV de twitteracounts al weer aan het afstoffen is, voor de verandering eens de hand in eigen boezem steken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:
cecileke schreef:UWV heeft maar liefst DRIE MILJARD uitgegeven aan computers. Waar zouden die staan? Hoe vaak krijgen ze een nieuwe laptop/ipad? En waar blijft de oude na een jaar?
Ach, weer iemand die meent zonder kennis maar even te kunnen oordelen over de ICT infrastructuur van een organisatie die ~675.000 werkelozen op maat moet bedienen met actuele informatie, en dit moet doen binnen wettelijke en politieke kaders die zeker jaarlijks veranderen, als het al niet vaker is.

Niks is fnuikender voor een IT project als opdrachtgevers halverwege de eisen gaan lopen veranderen, en dat komt in dit geval door de politiek, niet het UWV zelf. Ben benieuwd of de klagende politici hierover, ik gok dat de PVV de twitteracounts al weer aan het afstoffen is, voor de verandering eens de hand in eigen boezem steken.
Voor een deel heb je gelijk. Maar de website www.werk.nl is toch echt prutswerk.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door sjohie »

olaf79 schreef:
sjohie schreef:
cecileke schreef:UWV heeft maar liefst DRIE MILJARD uitgegeven aan computers. Waar zouden die staan? Hoe vaak krijgen ze een nieuwe laptop/ipad? En waar blijft de oude na een jaar?
Ach, weer iemand die meent zonder kennis maar even te kunnen oordelen over de ICT infrastructuur van een organisatie die ~675.000 werkelozen op maat moet bedienen met actuele informatie, en dit moet doen binnen wettelijke en politieke kaders die zeker jaarlijks veranderen, als het al niet vaker is.

Niks is fnuikender voor een IT project als opdrachtgevers halverwege de eisen gaan lopen veranderen, en dat komt in dit geval door de politiek, niet het UWV zelf. Ben benieuwd of de klagende politici hierover, ik gok dat de PVV de twitteracounts al weer aan het afstoffen is, voor de verandering eens de hand in eigen boezem steken.
Voor een deel heb je gelijk. Maar de website http://www.werk.nl is toch echt prutswerk.
Gebruik je die zelf ook actief (hoop overigens van niet voor je), of praat je nu de media na? :wink:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door snepke »

olaf79 schreef: Maar de website http://www.werk.nl is toch echt prutswerk.
Mee eens.
Om de haverklap een storing.
En als je eindelijk bent ingelogd,word je er gelijk weer uitgegooid,kan je weer opnieuw beginnen.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door Annikaatje »

cecileke schreef:UWV heeft maar liefst DRIE MILJARD uitgegeven aan computers. Waar zouden die staan? Hoe vaak krijgen ze een nieuwe laptop/ipad? En waar blijft de oude na een jaar?
Zo te horen heb je hier een (sterke) mening over. Please, share!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door sjohie »

snepke schreef:
olaf79 schreef: Maar de website http://www.werk.nl is toch echt prutswerk.
Mee eens.
Om de haverklap een storing.
En als je eindelijk bent ingelogd,word je er gelijk weer uitgegooid,kan je weer opnieuw beginnen.
Heel apart, mijn vriendin gebruikt die site ook, en kan er gewoon op doen wat ze moet doen, ook gisteren nadat de storing verholpen was. En ze heeft ook geen last van verdwijnende taken of sollicitatie-activiteiten.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door snepke »


olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:Gebruik je die zelf ook actief (hoop overigens van niet voor je), of praat je nu de media na? :wink:
Nee, maar familie wel, en ik hoor de verhalen. Je moet het gebruiken, maar het werkt niet. Als je het niet gebruikt heb je een probleem, maar het werkt niet. Soms doen ze coulant, want ze weten zelf ook dat het vaak niet werkt.
Update die alle problemen moest oplossen, ging 2x mis, en het werkt nog steeds niet zoals het hoort.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door snepke »

sjohie schreef:
Heel apart, mijn vriendin gebruikt die site ook, en kan er gewoon op doen wat ze moet doen, ook gisteren nadat de storing verholpen was. En ze heeft ook geen last van verdwijnende taken of sollicitatie-activiteiten.
Gisteren niet op de site kunnen komen ivm storing.Vanmorgen 3x moeten inloggen voor je in je werkmap was.
Diverse keren zijn sollicitatie activiteiten in de vorige periode terecht gekomen.Kan je er weer achteraan bellen.
Maken ze een aantekening dat je toch aan je verplichtingen hebt voldaan.
Je word er gestoord van

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Yeah right, dat heet jezelf indekken. Prima dat het geld kost als het zo complex is. Maar lever dan resultaat. Anders kun je het beter uitbesteden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Idd heb twee kennissen

Eentje heeft er voor aantal uur werk ,dus al blij,maar de site werkt voor geen meter!!

De andere elke keer storing,dus hoor het van twee mensen die dichtbij staan en lees media...

Maar goed eerlijk is eerlijk overal is er gezeur,banken kunnen er ook wat van,niet bij je geld kunnen omdat het nu erg vaak gebeurd vind ik erger!
Dan de ing,dan de abn,dan de rabo en dan weer rijtje opnieuw,sta je dan met je kar met boodschappen,pin storing FIJn..

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door snepke »

Mijn man ,(daar regel ik het voor,hij werd razend omdat hij telkens van de site gegooid werd)heeft per 15 april ontslag gekregen(de hele infra-tak)
24 april was hij weer aan het werk(uitzendbureau)werkt nog steeds voor hetzelfde bedrijf,ze hebben sowieso tot de kerst werk voor hem.
Alleen feestdagen en vakantie krijgt hij niet doorbetaald,doet het UWV,maar je word gekort op je uitkering.(is vrij normaal lijkt mij)

Maar ik vind het wel belachelijk dat hij iedere week moet solliciteren.
Daar ben ik het wel mee eens ,als je geen werk hebt,maar hij werkt nu gewoon de hele week (behalve als er een feestdag in die week valt)maar toch moet hij solliciteren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door sjohie »

snepke schreef:
sjohie schreef:
Heel apart, mijn vriendin gebruikt die site ook, en kan er gewoon op doen wat ze moet doen, ook gisteren nadat de storing verholpen was. En ze heeft ook geen last van verdwijnende taken of sollicitatie-activiteiten.
Gisteren niet op de site kunnen komen ivm storing.Vanmorgen 3x moeten inloggen voor je in je werkmap was.
Diverse keren zijn sollicitatie activiteiten in de vorige periode terecht gekomen.Kan je er weer achteraan bellen.
Maken ze een aantekening dat je toch aan je verplichtingen hebt voldaan.
Je word er gestoord van
Dan zou ik eens kijken naar je eigen computer/browserinstellingen/internetverbinding, want mijn vriendin kwam er gisteren weer in 1x op, en kon ook dingen muteren etc, maw het "werkte" weer.

Maar dat politiek en ICT niet altijd een goede combinatie is, is wel duidelijk. Politici bouwen bruggen waar geen water is.. :shock:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door sjohie »

snepke schreef:Mijn man ,(daar regel ik het voor,hij werd razend omdat hij telkens van de site gegooid werd)heeft per 15 april ontslag gekregen(de hele infra-tak)
24 april was hij weer aan het werk(uitzendbureau)werkt nog steeds voor hetzelfde bedrijf,ze hebben sowieso tot de kerst werk voor hem.
Alleen feestdagen en vakantie krijgt hij niet doorbetaald,doet het UWV,maar je word gekort op je uitkering.(is vrij normaal lijkt mij)

Maar ik vind het wel belachelijk dat hij iedere week moet solliciteren.
Daar ben ik het wel mee eens ,als je geen werk hebt,maar hij werkt nu gewoon de hele week (behalve als er een feestdag in die week valt)maar toch moet hij solliciteren.
Dat is vervelend, maar heeft toch niks met de ICT van het UWV te maken?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door snepke »

sjohie schreef:
Dat is vervelend, maar heeft toch niks met de ICT van het UWV te maken?
Klopt,reageerde eigenlijk op rozemarijntje.
Die kennis had een paar uur werk,maar kan moeilijk op de site komen.
Hier idemdito,voordat je op de site bent om wijzigingen door te geven,ben je al witheet

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

snepke schreef:
sjohie schreef:
Dat is vervelend, maar heeft toch niks met de ICT van het UWV te maken?
Klopt,reageerde eigenlijk op rozemarijntje.
Die kennis had een paar uur werk,maar kan moeilijk op de site komen.
Hier idemdito,voordat je op de site bent om wijzigingen door te geven,ben je al witheet
Nou idd snepke zei maar paar uur werk,ze zegt kan beter stoppen alle ellende die je ervan hebt en idd solliciteren ja zegt ze wat denk je dat ik doe,heb nu een nul uren contract wat wllen jullie nou?
Tja

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door snepke »

sjohie schreef:
Dan zou ik eens kijken naar je eigen computer/browserinstellingen/internetverbinding, want mijn vriendin kwam er gisteren weer in 1x op, en kon ook dingen muteren etc, maw het "werkte" weer.

Maar dat politiek en ICT niet altijd een goede combinatie is, is wel duidelijk. Politici bouwen bruggen waar geen water is.. :shock:
Daar ligt het niet aan.Ligt gewoon aan de site.
Vanmorgen nog:
Log in,krijg te zien;
U bent succesvol ingelogd U gegevens worden opgehaald.
Nog geen sec later;
U sessie is verlopen(ja hoor ben nog niet bij mijn gegevens geweest)en je word er weer afgegooid.
De 3e keer lukte het wel.

En dit gebeuren is standaard,maar zelden dat je er de eerste keer op komt

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UWV neemt het ervan

Ongelezen bericht door sjohie »

snepke schreef:
sjohie schreef:
Dan zou ik eens kijken naar je eigen computer/browserinstellingen/internetverbinding, want mijn vriendin kwam er gisteren weer in 1x op, en kon ook dingen muteren etc, maw het "werkte" weer.

Maar dat politiek en ICT niet altijd een goede combinatie is, is wel duidelijk. Politici bouwen bruggen waar geen water is.. :shock:
Daar ligt het niet aan.Ligt gewoon aan de site.
Vanmorgen nog:
Log in,krijg te zien;
U bent succesvol ingelogd U gegevens worden opgehaald.
Nog geen sec later;
U sessie is verlopen(ja hoor ben nog niet bij mijn gegevens geweest)en je word er weer afgegooid.
De 3e keer lukte het wel.

En dit gebeuren is standaard,maar zelden dat je er de eerste keer op komt
Dan zou ik eens alle tijdelijke internet bestanden en cookies van je browser leeggooien/verwijderen, en eventuele ad-blockers etc uitzetten. Dat wil nog wel eens helpen, net als zo'n site in 1 tabblad bezoeken, dus zonder andere sites open te hebben. :D

Gesloten