LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaag vacature aanbod

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Azonar

Vaag vacature aanbod

Ongelezen bericht door Azonar »

Beste allen,

normaal ben ik behoorlijk kritisch wanneer het op consumentenkwesties aankomt, maar nu is mij toch iets overkomen waar ik met de beste wil geen touw aan vast kan knopen.

Recentelijk ben ik bij mijn bijbaantje benaderd door een mevrouw die geïnteresseerd was in wat ik studeerde en of mijn werk mij beviel. Dit was op zo'n typische marketing toon (overduidelijk een ingestudeerd script) waarmee ze je vaak ook in allerlei goede doelen en loterijen proberen te lokken, dus vanzelfsprekend was ik achterdochtig. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ze opzoek was naar "leuke, enthousiaste mensen om ons team te versterken." Wat dit van team was, of wat van werk het was werd er niet bij verteld, enkel dat het flexibel was etc. etc. Uiteindelijk heb ik mijn e-mail maar gegeven om er van af te komen. Nu heb ik er dus een e-mail van gekregen die vertelt dat er binnenkort een eenmalige online presentatie is, daarin "zie je het hele bedrijf en hoe je geld met ons kunt verdienen." en "Daarna hebben we even contact om de mogelijkheden voor jou te bespreken. " Natuurlijk moeten ze hiervoor wel m'n naam en adres hebben... hebben jullie en idee wat dit precies zou kunnen zijn?

Mijn voorgevoel zegt me dat het vast een of ander vaag half-legaal baantje is wat waarschijnlijk met colportage of ander dubieus werk te maken heeft en waarschijnlijk een heleboel mensen rijk zal maken behalve mijzelf (waarom anders zo'n belachelijke rekruteringsmethode). Maar het lijkt me tegelijkertijd wel interessant om de presentatie toch uit te zitten, al is het maar om er wijzer van te worden. Misschien dat ik hem opneem en op youtube zet of zo, dan kunnen anderen er ook nog voor behoed worden. Maar ik ben dan wel benieuwd of anderen met zoiets ervaring hebben, of dat er dingen zijn waar ik op moet letten als die lui op me in gaan praten of ik interesse heb.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie suggesties.

angel1978

Re: Vaag vacature aanbod

Ongelezen bericht door angel1978 »

zoek even op MLM

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

In de regel is het zo dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn,dan is dat meestal ook zo.
Ik begrijp de argwaan volkomen.

Maar als je zin en tijd hebt, kun je uiteraard zo'n presentatie vrijblijvend bijwonen. Ik denk overigens niet dat het op prijs gesteld wordt als je de boel openlijk filmt. Een geluidsopname alleen valt wat minder op, en eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig naar de gouden bergen die beloofd gaan worden :)

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Dat is mlm. En dus geen baan, maar enkel verkopen voor eigen risico en zelf eerst betalen in de hoop dat je dan misschien wat geld verdient.

Alleen al dat ze vaag blijven betekent dat het door en door verrot is.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als men niet wil/kan vertellen waar het om gaat - ver weg blijven, of wegrennen.
Kennelijk is er dan iets te verbergen.

Als je een legaal iets bied, en trots bent - dan vertel je toch wat je doet, en waarom JIJ daar bij zou moeten komen?

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

is vast 1 of ander piramidespel, en kost je uiteindelijk een hoop [inleg]geld, > naarmate je meer vertrouwensfiguren om je heen krijgt [leest; mensen oplicht] ga je hoger in rang staan en krijg je van die mensen ineens geld... dat gaat door omdat die nieuwe mensen ook weer rekruten moeten aanbrengen, totdat je steeds een verdieping hoger gaat en die steeds meer wordende mensen jou steeds meer geld moeten betalen. .

noooiiiiit aan beginnen, een kennis van mij heeft het wel een keer gedaan. [ergens in 1996]
kostte hem destijds snel 5000,-hfl en daarna wilde hij er mij en anderen ook in betrekken,
toen meneer zei dat er een snelle bolide voor kwam rijden tijdens de "presentatie" die hij bijwoonde wist ik al genoeg.
of ik ook meewilde vroeg ie toen. ik zei zoiets als; "nah, ik gooi mijn geld liever meteen in de sloot, heb ik er meer plezier van"

note; snel bakken met geld verdienen bestaat niet, en bijna altijd zijn onschuldige mensen daar de dupe van van jouw "succes"
dit verhaal heeft inderdaad een zwaar luchtje, en ik vertrouw het nu al voor geen meter.

maar helaas is niet iedereen tegen het snelle geld wat lonkt, bestand. :wink: :mrgreen:

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

En tip voor de volgende keer: niet je emailadres geven 'om er maar vanaf te zijn'.
Gewoon nee zeggen, want nu hebben ze toch nog informatie uit je los gekregen.

Gesloten