LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel werk maar binnenkort dakloos, kan dat?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
doopsy

Wel werk maar binnenkort dakloos, kan dat?

Ongelezen bericht door doopsy »

Door het verbreken van de relatie moet ik mij uit laten schrijven op het adres waar ik nu woon.
Aangezien ik geen nieuw adres en/of briefadres heb gaat dit een groot probleem worden maar waar het me eigenlijk om gaat is het volgende; Ik werk via een uitzendbureau, wat gebeurt er als ik geen inschrijfadres meer heb met mijn werk? Kan ik wel gewoon blijven werken als ik de dakloze status aan ga vragen? het gaat me absoluut niet om het adres probleem maar puur en alleen of ik voor het uitzendbureau kan blijven werken als ik officieel dakloos ben.

kweenie

Re: Wel werk maar binnenkort dakloos, kan dat?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is geen probleem als je geen vaste woon of verblijfplaats hebt.

rvjapio

Ongelezen bericht door rvjapio »

Vraag het uitzendbureau.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt zich alleen maar uit laten schrijven door u ergens anders in te laten schrijven.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

U kunt blijven werken, maar u bent wel verplicht om dan een postadres te hebben.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Uitschrijven kan u niet en een postadres gaat u ook niet krijgen. Beter is om heel snel een eigen plek te zoeken. Des noods een studentenkamer waar u gewoon ingeschreven kunt staan.
Het risico van dakloos is dat u voor de belastingdienst onvindbaar bent. Dus geen toeslagen en betalingen meer.

Lowieze

NeoDutchio schreef:Uitschrijven kan u niet en een postadres gaat u ook niet krijgen. Beter is om heel snel een eigen plek te zoeken. Des noods een studentenkamer waar u gewoon ingeschreven kunt staan.
Het risico van dakloos is dat u voor de belastingdienst onvindbaar bent. Dus geen toeslagen en betalingen meer.
Waarom zou een postadres niet kunnen? Een postadres is er juist zodat de overheid contact met u kan houden.

NeoDutchio

Lowieze schreef:
NeoDutchio schreef:Uitschrijven kan u niet en een postadres gaat u ook niet krijgen. Beter is om heel snel een eigen plek te zoeken. Des noods een studentenkamer waar u gewoon ingeschreven kunt staan.
Waarom zou een postadres niet kunnen? Een postadres is er juist zodat de overheid contact met u kan houden.
Een postadres is voor mensen die om bepaalde redenen op een ander adres verblijven dan het huisadres. Zoals mensen die langdurig in een verzorgingstehuis gaan of mensen in een gevangenis.
Wij dachten ook slim te zijn door een postadres te nemen tussen 2 huizen in. Binnen een week stond de leerlingambtenaar op de school van mijn kinderen aangezien er geen adres meer bekend was. Kinderopvangtoeslag en KGB werden stopgezet aangezien je nergens ingeschreven staat. Uiteindelijk heeft het anderhalf jaar geduurd voordat alles rechtgetrokken was. Op het postadres kwam post vanuit de overheid dat ze ons nergens konden vinden en wij dan ook nergens meer recht op hadden.
Bij de aanvraag van een postadres moet je vanaf nu ook een reden aangeven waarom je dat nodig hebt. Helaas hoort geen inschrijfadres niet tot de opties.

Lady1234

En zo’n officieel tijdelijk adres met toestemming van de bewoner, het leger des Heils of de daklozenopvang en de gemeente heet een “briefadres”

Je hebt die ook al nodig voor je zorgverzekering.

NeoDutchio

Lady1234 schreef:En zo’n officieel tijdelijk adres met toestemming van de bewoner, het leger des Heils of de daklozenopvang en de gemeente heet een “briefadres”

"De gemeente bepaalt of u in aanmerking komt voor een briefadres." Het is ook niet zo simpel om aan een briefadres te komen

Lady1234

NeoDutchio schreef:
Lady1234 schreef:En zo’n officieel tijdelijk adres met toestemming van de bewoner, het leger des Heils of de daklozenopvang en de gemeente heet een “briefadres”

"De gemeente bepaalt of u in aanmerking komt voor een briefadres." Het is ook niet zo simpel om aan een briefadres te komen
Ik schrijf ook helemaal niet dat het simpel is. Maar de gemeente zal dat, denk ik, eerder toestaan bij het LdH en zo, dan bij een persoon.

Maar er wordt voortdurend over een postadres gesproken, alsof post ontvangen het belangrijkste is en dat dat wel even bij iemand kan.

Lowieze

Lady1234 schreef:
NeoDutchio schreef:

Ik schrijf ook helemaal niet dat het simpel is. Maar de gemeente zal dat, denk ik, eerder toestaan bij het LdH en zo, dan bij een persoon.

Maar er wordt voortdurend over een postadres gesproken, alsof post ontvangen het belangrijkste is en dat dat wel even bij iemand kan.
Volgens mij schrijft niemand hier dat laatste.

doopsy

Maar betaalt het uitzendbureau door als ik werk? Aan het uitzendbureau vragen lijkt me niet een verstandige optie, iets met slapende honden enzo.
Uitschrijven kan trouwens wel, invullen dat je langer dan 8 maanden naar het buitenland gaat en daarna zeggen dat het niet door ging of de daklozen status aanvragen, maar daar gaat het niet om, de vraag is of het uitzendbureau mijn salaris blijft door betalen zolang ik daar werk.

doopsy

Lowieze schreef:U kunt blijven werken, maar u bent wel verplicht om dan een postadres te hebben.
Postadres is geen probleem, dat kan bij mijn toekomstige ex of vrienden zolang ik er maar niet ingeschreven sta...

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

doopsy schreef:Maar betaalt het uitzendbureau door als ik werk? Aan het uitzendbureau vragen lijkt me niet een verstandige optie, iets met slapende honden enzo.
Uitschrijven kan trouwens wel, invullen dat je langer dan 8 maanden naar het buitenland gaat en daarna zeggen dat het niet door ging of de daklozen status aanvragen, maar daar gaat het niet om, de vraag is of het uitzendbureau mijn salaris blijft door betalen zolang ik daar werk.
Ja die zullen je gewoon doorbetalen.

NeoDutchio

doopsy schreef:Maar betaalt het uitzendbureau door als ik werk? Aan het uitzendbureau vragen lijkt me niet een verstandige optie, iets met slapende honden enzo.
Het uitzendbureau zal gewoon blijven uitbetalen zolang u gewoon blijft werken. Waar u verblijft is niet relevant voor het werken.

Als u zich laat uitschrijven met een smoesje van het buitenland en toch blijft werken gaat u geheid problemen krijgen met de belastingdienst.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ze sturen toch gewoon uw geld naar uw rekeningnummer, en correspondentie via e-mail...betaaloverzichten enzo. Maar u wilt toch waarschijnlijk wel verzekerd zijn als u werkt, ja toch? Dan moet u toch ingeschreven staan in èèn of andere gemeente met een woonadres.

Trouwens de bank vind het ook niet leuk om met een dakloze zaken te doen, dus het heeft wel haken en ogen. Maar ik neem aan dat het tijdelijk is en snel een oplossing op uw pad komt. Iets huren of zo, lijkt je dat wat?

Lady1234

doopsy schreef:
Lowieze schreef:U kunt blijven werken, maar u bent wel verplicht om dan een postadres te hebben.
Postadres is geen probleem, dat kan bij mijn toekomstige ex of vrienden zolang ik er maar niet ingeschreven sta...
Maar dat “postadres” waar u het over hebt, is dus gewoon voor de post en niet een “briefadres”.

Lowieze

Lady1234 schreef:
doopsy schreef:
Maar dat “postadres” waar u het over hebt, is dus gewoon voor de post en niet een “briefadres”.
Volgens de overheid is een briefadres hetzelfde als een postadres. Een woonadres of postbus is dan weer wat anders.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

doopsy schreef:Door het verbreken van de relatie moet ik mij uit laten schrijven op het adres waar ik nu woon.
Aangezien ik geen nieuw adres en/of briefadres heb gaat dit een groot probleem worden maar waar het me eigenlijk om gaat is het volgende; Ik werk via een uitzendbureau, wat gebeurt er als ik geen inschrijfadres meer heb met mijn werk? Kan ik wel gewoon blijven werken als ik de dakloze status aan ga vragen? het gaat me absoluut niet om het adres probleem maar puur en alleen of ik voor het uitzendbureau kan blijven werken als ik officieel dakloos ben.
Ik zou eens contact opnemen met de gemeente om te kijken wat die voor u kunnen doen. In Nederland bent u verplicht om ingeschreven te staan bij een gemeente

Ook het leger des heils kan een optie zijn. Die schrijven daklozen in zodat een een uitkering e.d. kunnen ontvangen.

Wat ik overigens niet begrijp, u moet toch ergens verblijven? Kunt u daar niet ingeschreven worden?

Gesloten