Via Randstad werk ik bij een bedrijf in de continudienst.
Dit betreft ook werken tijdens de weekenden. Van de 5 weekenden moet ik in 3 werken, hetzij dag, nacht of ochtenddienst.
Op donderdag 11 okt. begon ik in de middagdienst die 4 dagen zou duren. Vrijdag 12 okt. werd ik ziek tot en met zondag 14 okt. Ik heb mij ziek gemeld via Randstad en weer beter gemeld bij het UWV!! Zo zijn de regels bij Randstad.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik te horen dat er twee wachtdagen zijn (waarbij Randstad normaal een tweede wachtdagcompensatie geeft) en dat het weekend niet geldt als werkdag zodat er niets uitgekeerd wordt.
Bij mijn contract van Randstad wordt totaal niet gesproken over niets betaald krijgen bij ziekte in het weekend terwijl de meeste uren bij ons in de continudienst worden gemaakt in het weekend.
Deze gegevens zijn tot mijn grote verbazing zelfs niet bekend bij het personeel van Randstad. Die zeggen dat alleen de hoofdleiding hier iets van weet en verder niemand. Ik vind op zijn minst dat er een toevoegsel aan het contract moet zitten wat betreft deze regeling van het UWV. Zo zijn alle continudienst werkers verplicht om tijdens ziekte toch door te gaan met werken, al kun je alleen maar een ander in de weg zitten als je hondsberoerd bent.
Graag eventuele reacties op dit gegeven.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziektegeld uitzendkracht continudienst
-
-
Re: Ziektegeld uitzendkracht continudienst
Randstad en continudiensten.
Dit is een duidelijke zaak voor de vakbond.
Maar.... dan moet men wel lid zijn!
Wel kunt u natuurlijk dit (per brief) toch voorleggen aan het FNV bondgenoten.
Grootvader
Dit is een duidelijke zaak voor de vakbond.
Maar.... dan moet men wel lid zijn!
Wel kunt u natuurlijk dit (per brief) toch voorleggen aan het FNV bondgenoten.
Grootvader