Goedemorgen, mijn dochter van 25 werkt voor een uitzendbureau en is in juni ernstig ziek geworden, ze heeft een acute alvleesklierontsteking gehad ( nu over) met als gevolg een traagwerkende maag. Ze heeft via het uitzendbureau een paar weken in de ziektewet gezeten en ondanks dat ze weinig tot niks kon eten heeft ze gemiddeld 24 pw gewerkt ( over doorzettingsvermogen gesproken). Ze is 25 kilo afgevallen en kreeg in januari een voedingssonde door haar neus en 23 uur per dag voeding en is 3 kilo aangekomen. Het bedrijf waar ze werkte kon haar ivm de sonde en volgens hun de veiligheid niet in dienst houden... dus weer in de ziektewet. Nu is er een bedrijf dat haar op therapeutische basis in dienst wil nemen... en als ze van de sonde af is in vastedienst. Alleen willen ze niet het risico nemen dat mijn dochter een terugval krijgt en hun voor de kosten opdraaien ( dat kan ik mij ook heel goed voorstellen). Mijn dochter wil heel graag werken ondanks de sonde en de rugzak met voeding. Als mijn dochter hier wilt gaan werken dan moet ze zich uit laten schrijven bij het uitzendbureau en krijgt ze ook geen geld meer van de ziektewet. Als ze een terugval krijgt kan het bedrijf dat haar wil aannemen ook niks doen en valt ze financieel tussen wal en schip. Ze kan niet in de ww want ze voldoet niet aan de eisen daarvoor. Het kan toch niet zo zijn dat iemand die graag wil en kan werken en een baan krijgt aangeboden niet kan gaan werken, met financiele veiligheid? Wie heeft hier verstand van en kan haar helpen?
Mvg
Mariska
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziektewet
Re: Ziektewet
Ik zeg, een bedrijf is nooit een therapeutische instelling, dus doe dit niet.Mariaka schreef:Goedemorgen, mijn dochter van 25 werkt voor een uitzendbureau en is in juni ernstig ziek geworden, ze heeft een acute alvleesklierontsteking gehad ( nu over) met als gevolg een traagwerkende maag. Ze heeft via het uitzendbureau een paar weken in de ziektewet gezeten en ondanks dat ze weinig tot niks kon eten heeft ze gemiddeld 24 pw gewerkt ( over doorzettingsvermogen gesproken). Ze is 25 kilo afgevallen en kreeg in januari een voedingssonde door haar neus en 23 uur per dag voeding en is 3 kilo aangekomen. Het bedrijf waar ze werkte kon haar ivm de sonde en volgens hun de veiligheid niet in dienst houden... dus weer in de ziektewet. Nu is er een bedrijf dat haar op therapeutische basis in dienst wil nemen... en als ze van de sonde af is in vastedienst. Alleen willen ze niet het risico nemen dat mijn dochter een terugval krijgt en hun voor de kosten opdraaien ( dat kan ik mij ook heel goed voorstellen). Mijn dochter wil heel graag werken ondanks de sonde en de rugzak met voeding. Als mijn dochter hier wilt gaan werken dan moet ze zich uit laten schrijven bij het uitzendbureau en krijgt ze ook geen geld meer van de ziektewet. Als ze een terugval krijgt kan het bedrijf dat haar wil aannemen ook niks doen en valt ze financieel tussen wal en schip. Ze kan niet in de ww want ze voldoet niet aan de eisen daarvoor. Het kan toch niet zo zijn dat iemand die graag wil en kan werken en een baan krijgt aangeboden niet kan gaan werken, met financiele veiligheid? Wie heeft hier verstand van en kan haar helpen?
Mvg
Mariska
De risico's voor je dochter zijn mega groot, al het risico dat de werkgever heeft, heeft je dochter er nu ook nog bij, al haar zekerheid verspeelt ze met deze constructie.
Wel benieuwd hoe het bedrijf zo'n arbeidscontract denkt op te stellen......