-Mijn contract wordt onverwachts toch niet verlengd en dan kom ik voor max 3 maanden in de WW. Ik ben echter pril zwanger en zoals nu lijkt uitgerekend 11 weken na stoppen van de WW-uitkering. Als ik het goed heb begrepen heb ik dan geen recht op een zwangerenuitkering na mijn WW-uitkering. Daarvoor moet je binnen 10 weken na einddatum WW uitgerekend zijn. Een andere baan vinden als je zwanger bent, is ook heel lastig. Ik solliciteer overigens al op heel veeeeel.
-Ik woon samen met mijn vriend. Hij heeft net een jaar een eigen bedrijf, maar dat loopt niet goed. Ik was kostwinner in huis. Van wat hij verdient kunnen we net onze verzekeringen, eten etc betalen (zonder de huur). We wonen particulier en hebben geen recht op huurtoeslag.
-Omdat we samenwonen en hij een eigen bedrijf heeft, hebben we geen recht op een bijstandsuikering na mijn WW. Van het inkomen van vriend kunnen we niet rondkomen.
Ik ben al vanalles aan het bedenken om te zorgen dat we toch iets van inkomen hebben:
-Ik MOET een baan vinden
-Vriend MOET zsm een baan erbij zoeken waar we wel rond van kunnen komen. Dat probeert hij ook al maanden, maar hij kan niks vinden tot nu toe
-Hij moet het bedrijf zsm stoppen, zich uitschrijven bij KVK en dan kunnen we hopelijk wel een bijstandsuitkering aanvragen na de WW (wil eigenlijk geen bijstand, maar als het nodig is, moet het maar)
-Als het echt zo gaat zijn als boven beschreven, moeten we de huur opzeggen, weer tijdelijk bij 1 van onze ouders gaan wonen

Ik denk dat sommigen van jullie denken: waarom ben je dan zwanger geworden? Dat ligt wat ingewikkelder. Het zwanger worden ging niet vanzelf en we liepen al in het ziekenhuis. Uiteindelijk ben ik toch op de natuurlijke manier zwanger geworden. Daar zijn we dus wel heel blij mee, maar de financiele situatie brengt nu veel stress met zich mee.