Daidalos schreef:Verder wil ik jullie allen bedanken voor jullie bijdrage en het meedenken. Uit de lengte van de "draad" blijkt inmiddels wel dat het onderwerp leeft en wel omdat het een "grijs" juridisch gebied is. Toch ga ik dit conflict niet op de spits drijven en honderden euro's aan proceskosten uitgeven voor een printer van € 117,50. Anderzijds zijn er mensen die zeggen: Maar het gaat toch om het principe? Inderdaad, als je niet op een paar honderd euro hoeft te kijken kan je je principes veroorloven; maar ik ben niet rijk en heb geen rechtsbijstandverzekering. Dat is de gewone, nuchtere waarheid.
Je bent aan proceskosten c.a. € 180,- kwijt, bij verlies zou daar nog eens max € 90 bij komen, schat ik. Dit gaat er vanuit dat je jezelf vertegenwoordigd. Dat geschreven hebbende, wil ik best over je schouders mee kijken. Maar ik respecteer ook je keuze om hier geen werk van te maken.
arvandongen schreef:Zelfs als de juristen jou wettelijk gelijk gaan geven, vind ik het moreel verwerpelijk dat je verwacht dat je je 100% op het herroepingsrecht zou mogen beroepen nadat weet dat je een waarde-verminderende test uitvoert. Je hebt totaal geen rekening gehouden met de andere partij.
Die andere partij is een professional, die er geheel vrijwillig voor heeft gekozen om printers online te koop aan te bieden met alle gevolgen van dien. Als 123ink.nl niet kan leven met de gevolgen van het herroepingsrecht, dan staat het haar vrij om geen printer online te koop aan te bieden.
Moneyman schreef:Maar je stelling dat er één product gekocht is, is onjuist. Het zijn evident meerdere producten, weliswaar samen in één verpakking.
Ik vind dat eigenlijk nog wel verdedigbaar. De consument die een printer wil kopen, zal over het algemeen geen waarde hechten aan dat er een stekkertje bij zit, een netwerkkabel en/of een cartridge. De hoofdzaak is gewoon de printer en de extra onderdelen staan ook niet los op het bestellingsoverzicht. Natuurlijk maken al die losse onderdelen wel onderdeel uit van de koopovereenkomst, maar het doel van de overeenkomst is het verkrijgen van eigendom van de printer.