| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 2 broeken 1 maand oud alle twee de ritsen LAM
-
ladylandlust
2 broeken 1 maand oud alle twee de ritsen LAM
28-07-2007 heb ik 2 driekwart kreukspijker broeken gekocht na een paar keer deze broeken gedragen te hebben waren alle twee de ritsen LAM
op 27-08-2007 ben ik na de winkel terug gegaan met deze klacht daar werdt mij verteld dat zij nog geen klachten hadden over deze broeken maar ja waar mij reactie op was maar dit zijn al twee klachten deze broeken krijg ik NIET VERGOED zij schepen mij af met 5 euro korting per broek dan kon ik zelf de rits er in zetten en daar kan ik het mee doen
heb gezegt dat ik dat niet Accepteert
zij zetten op hun site
Aan service hechten wij veel waarde
nou dat vindt ik dus niet
op 27-08-2007 ben ik na de winkel terug gegaan met deze klacht daar werdt mij verteld dat zij nog geen klachten hadden over deze broeken maar ja waar mij reactie op was maar dit zijn al twee klachten deze broeken krijg ik NIET VERGOED zij schepen mij af met 5 euro korting per broek dan kon ik zelf de rits er in zetten en daar kan ik het mee doen
heb gezegt dat ik dat niet Accepteert
zij zetten op hun site
Aan service hechten wij veel waarde
nou dat vindt ik dus niet
-
kanovaarder
Re: 2 broeken 1 maand oud alle twee de ritsen LAM
Slechte ritsen.
Volgens de consumentenwetgeving heeft u recht op reparatie of vervanging als deze broeken al snel na aankoop dit gebrek is gaan vertonen.
De wet spreekt over een 6 maanden waarin een gebrek zich vertoond dat dan geacht kan worden dat dit gebrek al aanwezig was op het moment van de koop.
Maar of dit bij broeken ook geldt??
Bovendien begrijp ik dat dit een koop op afstand is geweest ( het internet) en daar geldt een 7 (werk)dagen termijn voor het kunnen terugzenden en geld terug krijgen.
Per e-mail zou ik hun verzoeken om de kosten van vervanging van de ritsen (nu bij u in de buurt) op rekening van die leverancier te laten geschieden waarbij u de reparatiebon inscand en per bijlage aan hun opstuurd waarna zij in ieder geval die kosten aan u zouden moeten vergoeden.
Gaat zo'n internetbedrijfje daar niet mee accoord dan blijkt dit internetkopen voor de zoveelste keer maar moeilijk.
Ik zou zeggen; probeer het eerst op deze manier.
Grootvader
Volgens de consumentenwetgeving heeft u recht op reparatie of vervanging als deze broeken al snel na aankoop dit gebrek is gaan vertonen.
De wet spreekt over een 6 maanden waarin een gebrek zich vertoond dat dan geacht kan worden dat dit gebrek al aanwezig was op het moment van de koop.
Maar of dit bij broeken ook geldt??
Bovendien begrijp ik dat dit een koop op afstand is geweest ( het internet) en daar geldt een 7 (werk)dagen termijn voor het kunnen terugzenden en geld terug krijgen.
Per e-mail zou ik hun verzoeken om de kosten van vervanging van de ritsen (nu bij u in de buurt) op rekening van die leverancier te laten geschieden waarbij u de reparatiebon inscand en per bijlage aan hun opstuurd waarna zij in ieder geval die kosten aan u zouden moeten vergoeden.
Gaat zo'n internetbedrijfje daar niet mee accoord dan blijkt dit internetkopen voor de zoveelste keer maar moeilijk.
Ik zou zeggen; probeer het eerst op deze manier.
Grootvader
-
ladylandlust
nee het is geen koop via internet
ik heb ze gekocht bij Philipoom in nieuwegein
ik bedoel de website van die winkel
ik heb ze gekocht bij Philipoom in nieuwegein
ik bedoel de website van die winkel
-
kanovaarder
ritsen van broeken
O.K,
Daarvan zegt de wet wel: Koop is Koop, maar.......
Dan moet het product wel aan de normaal te stellen eisen voldoen.
Dit is dus duidelijk niet het geval.
Dus terugbrengen naar die winkel!
Hen wijzen op het consumentenrecht en dus reparatie of vervanging eisen door een vergelijkbare broek.
Omdat de wet ook zegt "van een vergelijkbare kwaliteit" is dit wat u waarschijnlijk nu net niet wat u zou willen omdat er natuurlijk een grote kans is dat dit merk broek ook slechte ritsen heeft.
Daarom zou ik persoonlijk liever wat bijbetalen voor een vergelijkbare broek van een ander merk die wellicht wel duurder is dan wat u voor deze broeken betaald heeft.
Pas geleden gekocht? Dan heeft u de consumentenwet aan uw zijde mits de winkelier niet kan aantonen dat u een totaal verkeerde broek heeft gekocht voor uw figuur/maat.
En dat lijkt voor hem moeilijk aan te tonen want u heeft zo'n broek immers zelf eerst gepast.
Kijk, een vrouw hoeft geen haaibaai te zijn maar een beetje assertief misstaat geen enkele vrouw!
Liever dat dan een doetje!
Grootvader
O.K,
Daarvan zegt de wet wel: Koop is Koop, maar.......
Dan moet het product wel aan de normaal te stellen eisen voldoen.
Dit is dus duidelijk niet het geval.
Dus terugbrengen naar die winkel!
Hen wijzen op het consumentenrecht en dus reparatie of vervanging eisen door een vergelijkbare broek.
Omdat de wet ook zegt "van een vergelijkbare kwaliteit" is dit wat u waarschijnlijk nu net niet wat u zou willen omdat er natuurlijk een grote kans is dat dit merk broek ook slechte ritsen heeft.
Daarom zou ik persoonlijk liever wat bijbetalen voor een vergelijkbare broek van een ander merk die wellicht wel duurder is dan wat u voor deze broeken betaald heeft.
Pas geleden gekocht? Dan heeft u de consumentenwet aan uw zijde mits de winkelier niet kan aantonen dat u een totaal verkeerde broek heeft gekocht voor uw figuur/maat.
En dat lijkt voor hem moeilijk aan te tonen want u heeft zo'n broek immers zelf eerst gepast.
Kijk, een vrouw hoeft geen haaibaai te zijn maar een beetje assertief misstaat geen enkele vrouw!
Liever dat dan een doetje!
Grootvader
-
Polly Parker
Puur uit nieuwgierigheid; wat hebben de broeken u gekost?
Staat de €5,00 korting een beetje in verhouding tot de aanschafprijs?
Staat de €5,00 korting een beetje in verhouding tot de aanschafprijs?
-
ladylandlust
het gaat niet om wat ze gekost hebben
of je nu een broek koop van 25 /of 100 euro
de ritsen mogen na mijn idee niet na twee a drie keer dragen stuk zijn
dit zij twee de zelfde broeken
en nee die 5 euro korting is niet in verhouding met de aanschafprijs
heb ook nog met iemand van de klachten service van het hoofdkantoor gesproken maar deze dame vind dat er geen klachten waren over de broeken
maar ja 2 broeken is niet genoeg voor hun klachten bestand
heb zelf nog voor gesteld dat hun de reparatie konden doen maar kreeg als antwoord
nou ik zou niet weten waar ik dat zou kunnen laten doen
en die dame behandeld al 26 jaar klachten
geweldig service maar niet HEUS
of je nu een broek koop van 25 /of 100 euro
de ritsen mogen na mijn idee niet na twee a drie keer dragen stuk zijn
dit zij twee de zelfde broeken
en nee die 5 euro korting is niet in verhouding met de aanschafprijs
heb ook nog met iemand van de klachten service van het hoofdkantoor gesproken maar deze dame vind dat er geen klachten waren over de broeken
maar ja 2 broeken is niet genoeg voor hun klachten bestand
heb zelf nog voor gesteld dat hun de reparatie konden doen maar kreeg als antwoord
nou ik zou niet weten waar ik dat zou kunnen laten doen
en die dame behandeld al 26 jaar klachten
geweldig service maar niet HEUS
-
ladylandlust
nou ik heb goed nieuws
ben vandaag gebeld door philipoom
de broeken zijn gemaakt

ben vandaag gebeld door philipoom
de broeken zijn gemaakt