LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 50 euro gevonden in Geldautomaat

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
jopie11
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2012 20:26

50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door jopie11 »

Wat zal u doen als u 50 euro vind in de geldautomaat in een supermarkt?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door kokka »

Ik ben nogal achterdochtig aangelegd, dus ik zou persoonlijk het volgende doen:
melden bij de bank of supermarkt dat je geld in de pin automaat heb gevonden. daarbij zou ik geen details geven over hoe laat je het hebt gevonden en hoeveel het was.
als de rechtmatige eigenaar zich meld met deze details, die dus eigenlijk alleen hij of zij kan weten, dan zou ik het geld aan deze persoon geven.
Als je het geld gewoon afgeeft bij de bank/supermarkt zou ik persoonlijk bang zijn dat het geld niet terecht komt bij de rechtmatige eigenaar.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Je hebt je speciaal aangemeld hier om deze vraag te kunnen stellen? :?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik heb een keer 1000 gulden in een automaat gevonden, lekker van gaan shoppen :lol:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door berndv »

sephora30 schreef:Ik heb een keer 1000 gulden in een automaat gevonden, lekker van gaan shoppen :lol:
Die was ik al kwijt, kan je die ff terugstorten? :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door tenormin »

Denk niet dat dit een serieuze vraag is maar zou inderdaad net als kokka reageren, dus ook geen details geven, m'n naam en tel.nr. achterlaten bij de super en dan zien wat er komt (of niet). Geld zeker niet aan iemand afgeven.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door dhc »

Laten we nu niet doen alsof we roomser dan de Paus zijn...dat geld gaat gewoon in je knip.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik zou het melden bij de supermarkt en die persoon zou dan met
mij contakt mogen opnemen.
Na een maand niets vernomen dan zou het van mij zijn.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door Chocomelk »

dhc schreef:Laten we nu niet doen alsof we roomser dan de Paus zijn...dat geld gaat gewoon in je knip.
Bij mij zeker weten van niet !

Heb het helaas zelf meegemaakt dat ik aan het pinnen was en met mijn gedachtes bij diverse
winkels zat, supermarkt, drogist over wat ik allemaal niet vergeten moest.
Heb 100 euro gepind maar het geld er niet uitgehaald.........
Meteen rabo gebeld, die konden meteen zien dat het geld niet terug geslikt was door automaat.
Einde van de middag werd ik gebeld door Rabo dat er zich een oudere vrouw gemeld had telefonisch dat ze had willen pinnen maar dat er 2 briefjes van 50 uitstaken en het niet van haar was.

Ik heb het telefoonnummer van die mevrouw gekregen, contakt opgenomen voor het adres etc, eerst langs de bloemist gegaan en een hele grote bos bloemen gekocht.

Die mevrouw wilde de bloemen niet eens hebben, ze vond het absurd dat ik dat gekocht had voor haar, het geld was niet van haar en ze wilde dat het bij de persoon terecht kwam van wie het geld was.
Was een oudere dame van rond de 80.

Ik ben van mening dat eerlijkheid het langste duurt, en je krijgt wat je zelf geeft.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door ruud_a »

dhc schreef:Laten we nu niet doen alsof we roomser dan de Paus zijn...dat geld gaat gewoon in je knip.
bij mij niet, maar ik trek er eerst 100% kosten af voor de moeite die ik moet doen om het terug te geven en kom daarna tot de conclusie dat ik niets meer heb om terug te geven en bespaar ik me verder de moeite maar om op zoek te gaan naar de eigenaar van het geld

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Wij hebben een keer een portemonnee op straat gevonden. We brachten het naar de politie en die noteerden onze gegevens en zei dat als niemand zich binnen zoveel tijd melde, wij het met inhoud mochten houden (zat niet veel in). Niemand melde zich.

Ik zelf was een keer lekker aan het shoppen. Ik had wat leuke kleding gekocht, maar moest nodig plassen. Bij een restaurant m'n kleding in een wc hokje opgehangen en je raad het al.. het restaurant uit gelopen zonder kleding.. Ik loop terug en m'n kleding is al weg..
Ik was toen student en had dus niet veel. Ik ben naar de winkels gegaan waar ik het gekocht had en m'n telefoonnummer afgegeven. Dagen lang heb ik het politie bureau om de hoek gebeld of iemand een tas met kleding had afgegeven.
Gelukkig kreeg ik eindelijk te horen dat dat idd het geval was en het was idd mijn tas met kleding!!
Helaas had de afgever geen gegevens achter gelaten en heb ik hem/haar dus niet kunnen bedanken, maar ook ik had graag een bloemetje gegeven :)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ben niet roomser dan de paus maar zou idd het zelfde doen ,gegevens geven en kijken wie zich meld.

Tegenwoordig sta je met gezicht op camera enz,als ze willen ben je te achter halen...
Trouwens ik zou het niet kunnen....
Wie weet is het iemand zijn laaste geld,,,

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb zelf wel eens geld dat van mij was er in laten zitten. Het apparaat was erg sloom. En ik ook op dat moment. Ben dus weggefietst terwijl het geldluikje nog open moest gaan.

Gelukkig bij een afgelegen pinautomaat.

Na 1 minuut of zo gaat het luikje weer dicht en het geld dus retour.

Een paar dagen later werd het op mijn bankrekening teruggeboekt. Had het wel meteen gemeld bij de bank.

Starr
Berichten: 142
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:05

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door Starr »

Bob Schurkjens schreef:Heb zelf wel eens geld dat van mij was er in laten zitten. Het apparaat was erg sloom. En ik ook op dat moment. Ben dus weggefietst terwijl het geldluikje nog open moest gaan.

Gelukkig bij een afgelegen pinautomaat.

Na 1 minuut of zo gaat het luikje weer dicht en het geld dus retour.

Een paar dagen later werd het op mijn bankrekening teruggeboekt. Had het wel meteen gemeld bij de bank.
Dan heb je een nettere bank dan ik (ABN Amro). Ik ging een keer pinnen en toen kwam er überhaupt niets uit. Moest er zelf achteraan bellen - met duur 0900 nummer natuurlijk - en toen ik mijn adres niet kon geven (was door hen na verhuizing etc in postbusadres aan de andere kant van het land veranderd) wilden ze mijn klacht ook nog eens niet opnemen. Eh, hoezo? Wat heeft mijn adres hiermee te maken, jullie kunnen toch zelf zien dat er geld van mijn rekening af is maar niet van jullie balans?

Na heel veel gezeur overigens mijn adres via internetbankieren veranderd en toen werd het 'binnen tien werkdagen' teruggestort. Uiteraard uiteindelijk ook echt pas na 10 werkdagen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door nevermind »

het restaurant uit gelopen zonder kleding..
Had je niet koud? :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door sjohie »

dhc schreef:Laten we nu niet doen alsof we roomser dan de Paus zijn...dat geld gaat gewoon in je knip.
Ik heb een keer 200 gulden cash mee gekregen bij de balie van de bank, ze hadden 2 biljetten teveel meegegeven. Ben ik mee terug gegaan, en volgens mij heb ik daardoor de stage van dat meisje zo ongeveer gered. Die blijdschap en dankbaarheid was vele malen meer waard dan die paar honderd gulden.

Dus ik zou even kijken of er een corresponderend bonnetje bij de pinautomaat ligt, of er uit steekt, en deze met het geld meenemen. Daarna zou ik me melden bij de informatiebalie en mijn naam en telefoonnummer geven. Als de eigenaar van het geld zich binnen een maand meld, en het rekeningnummer klopt, dan krijgt die het geld terug. Zoniet, dan stop ik het in de eerst collectebus die aan de deur komt.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door grun »

Eerder dit jaar overkwam me iets dergelijks bij een automaat van de ING, voor het eerst van m'n leven trouwens. In plaats van geld te geven verscheen er een melding op het display: de transactie kan niet worden afgerond, of iets dergelijks. Het duurde ook opvallend lang. Toen ik later die dag via internetbankieren m'n rekening bekeek bleek het bedrag echter wel afgeschreven te zijn, zonder dat ik het in het echt gekregen had!

Het gaat om zo'n losstaand oranje automaatje bij de Albert Heijn overigens. Dus gebeld met de bank, en daar zeiden ze dat er dan eerst iemand naar de automaat moest om de logfile uit te lezen. Dat geloofde ik maar half, zo'n ding is toch aangesloten op de centrale computer van de bank? Hoe weet ie anders of ik voldoende saldo op de rekening heb? Enfin, aardig was dan wel dat ik meer geld terugkreeg: eerst werd het opgenomen bedrag weer bijgeschreven en een paar dagen later nog 5 euro extra, met als omschrijving Excuses voor de storing. En dezelfde dag ook nog eens een brief per post met uitgebreide verontschuldigingen.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door Nicky_The »

nevermind schreef:
het restaurant uit gelopen zonder kleding..
Had je niet koud? :lol:
Lol, je bent een man zeker ;)

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door nevermind »

Nicky_The schreef:
nevermind schreef:
het restaurant uit gelopen zonder kleding..
Had je niet koud? :lol:
Lol, je bent een man zeker ;)
Natuurlijk is lollig bedoeld, sorry!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: 50 euro gevonden in Geldautomaat

Ongelezen bericht door sephora30 »

dhc schreef:Laten we nu niet doen alsof we roomser dan de Paus zijn...dat geld gaat gewoon in je knip.
Bij mij wel!!

Gesloten