LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnement op Knippie

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
cocoallo

Abonnement op Knippie

Ongelezen bericht door cocoallo »

Hoi,

Ik heb een vraag die hier misschien door iemand beantwoord kan worden.
In het verleden heb ik diverse abonnementen gehad voor tijdschriften.
De meeste heb ik gewoon opgezegd maar een paar niet en die zijn nog even door blijven lopen en vanzelf gestopt omdat ik ze niet (kon) betalen.
Op de knippie Idee heb ik nog wel een abonnement en de betaling daarvoor is in maart dit jaar automatisch van mijn rekening afgeschreven.
De nieuwste Knippie is inmiddels meer dan een maand uit en ik heb nog niets ontvangen.
Bij navraag vanmorgen werd mij verteld dat ik eerst nog een betaling moet doen van ruim 40 euro's voor het doorgaan van de andere abonnementen en dat ik daarna pas de Knippie weer krijg.
Nu vraag ik me af of dit wel mag?
De abo's die ik heb gehad waren van Computer Idee, de Teletubbies en een blad van Disney.
Deze bladen zijn toch van verschillende uitgeverijen? Dan kan men toch niet een tijdschrift waar ik voor betaald heb zeggen, die krijg je niet??
Dit zijn echt van die dingen waar ik zo van ga balen, een abonnement is best makkelijk, maar ik wou dat men dat eens echt per half/heel jaar ging verstrekken en niet met die automatische verlengingen.
Ik heb helemaal geen zin om eerst zoveel te gaan betalen om m'n knippie te krijgen, dan koop ik hem liever.
O ja, er werd ook nog even met een incassoburo gezwaaid als ik niet zou betalen.. :(

Gast

Re: Abonnement op Knippie

Ongelezen bericht door Gast »

Jij betaalt (moedwillig) niet en vindt het dan vreemd dat ze je geen bladen meer sturen en eerst geld willen zien voor de bladen die je al hebt ontvangen......
Deze bladen zijn volgens mij namelijk van 1 en de zelfde uitgever en dan is het niet zo vreemd dat ze eerst hun betaling voor geleverde diensten willen zien.

Je abonneert je op iets en vervolgens wil je er niet zoveel voor betalen?
Vind je dat dan terecht?
Ook is het natuurlijk heel raar dat ze een incassobureau inschakelen wanneer jij niet wilt betalen....

Gast

Al deze bladen worden volgens mij door Media Expresse bezorgd. Ze kunnen dus zó zien of je alles wel betaald hebt. Het was wél zo netjes geweest dat ze een betalingsherinnering aan je hadden gestuurd. Of ze een levering van een blad niet uitvoeren, omdat je nog een achterstand in betaling hebt van andere bladen, weet ik niet of dat zomaar mag.
Het is natuurlijk niet netjes dat je je abonnement op een blad niet gewoon opzegt. Afwachten totdat ze niet meer leveren, omdat jij niet betaalt, vind ik (sorry voor de woorden :oops: ) a-sociaal gedrag.

Gast

Yep. je krijgt hetzelfde antwoordt als bij het forum van de vara:

Al die tijdschriften komen van dezelfde uitgever en omdat je de abbonementen niet officieel hebt opgezegd, zit je er nog steeds aanvast.
Dus, ja, dat mogen zij doen.

Gesloten