LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AGU regenjas SEQ urban ladies coat niet waterdicht

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Annemarie12345

AGU regenjas SEQ urban ladies coat niet waterdicht

Ongelezen bericht door Annemarie12345 »

Ik heb voor mijn dochter die elke dag een eind naar school moet fietsen, een dure (plm 90 euro) regenjas van AGU gekocht. Ze is ermee in een fikse regenbui naar school gefietst en kwam kletsnat aan: haar broek was doorweekt (het is een lange jas, tot over de knie) en het jack, dat ze eronder droeg, ook.
Ik heb AGU gemaild. Het antwoord: dat dit slechts mijn 'mening' was. Maar ik moest de jas maar naar de dealer brengen. Heel voorspelbaar: die hebben hem opgestuurd naar AGU en na ruim 2 weken kreeg ik hem terug met de mededeling dat de jas 'uitvoerig getest' was, maar beslist waterdicht. Het probleem werd volgens hen veroorzaakt door condensvorming aan de binnenkant. Nu weet ik niet of u meisjes van 12 kent die zó uit hun benen en armen zweten, dat ze ervan doorweekt raken? Ik niet.
De stof is gewoonweg niet waterdicht.
De test die zij uitvoeren is er een plasje water in te leggen en dan te kijken of het doorlekt. Net als bij een tent van waterdicht gemaakt textiel, is de stof dan waterdicht. Maar door wrijving gaat het water er doorheen lekken. Daarom moet je zo'n tent ook niet aanraken aan de binnenkant, als het regent. Maar bij een regenjas gaat dat nu eenmaal niet.
AGU verkoopt wat mij betreft dus praatjes voor heel veel geld! Deze jas is alleen geschikt voor kleine (mot)regenbuitjes, beslist niet voor het echte werk.

potplantje

Re: AGU regenjas SEQ urban ladies coat niet waterdicht

Ongelezen bericht door potplantje »

beslist niet voor het echte werk.
Daar zijn weer andere regenjasjes voor.

Gesloten