LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AH let op zijn eigen kleintjes

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
carla den os

AH let op zijn eigen kleintjes

Ongelezen bericht door carla den os »

Ooit getest of u ook werkelijk 1 liter vruchtensap koopt?
Bij toeval ik wel. Ik wilde vorige week naar het strand en nam de lege 1 liter Excellent Elstar appelsap fles die ik had staan en gooide daarin een liter appelsap van de Lidl. ( die overigens veel lekkerder is en goedkoper, maar dat terzijde) Ik hield toot mijn verbazing 1 glas over. Heb daarom mijn maatbeker gepakt en het nagemeten. Je krijgt gewoon 100 cl te weinig in de fles van AH. Dat tikt leuk aan voor AH, want alle sappen zijn in deze flessen verpakt. Dit heb ik geconstateerd toen ik vandaag een kijkje nam in de koeling van AH.
Ik heb een foto gemaakt maar het lukt helaas niet om die toe te voegen als bijlage.

witte angora

Re: AH let op zijn eigen kleintjes

Ongelezen bericht door witte angora »

carla den os schreef:Ooit getest of u ook werkelijk 1 liter vruchtensap koopt?
Bij toeval ik wel. Ik wilde vorige week naar het strand en nam de lege 1 liter Excellent Elstar appelsap fles die ik had staan en gooide daarin een liter appelsap van de Lidl. ( die overigens veel lekkerder is en goedkoper, maar dat terzijde) Ik hield toot mijn verbazing 1 glas over. Heb daarom mijn maatbeker gepakt en het nagemeten. Je krijgt gewoon 100 cl te weinig in de fles van AH. Dat tikt leuk aan voor AH, want alle sappen zijn in deze flessen verpakt. Dit heb ik geconstateerd toen ik vandaag een kijkje nam in de koeling van AH.
Ik heb een foto gemaakt maar het lukt helaas niet om die toe te voegen als bijlage.
Welke inhoudsmaat staat er op de verpakking van AH?

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Twee opmerkingen,
A: is uw maatbeker geijkt? ja/nee
B: Over smaak valt niet te twisten wat lekkerder is, dit is per persoon verschillend.
Dit schrijft AH:
Appelsap Gepasteuriseerd Dit product bevat van nature aanwezige suikers
Extra informatie
Deze appelsap is gemaakt van speciaal geselecteerde extra zoete Elstar appels
Inhoud en gewicht
1 Liter. 200 milliliter eenheid/eenheden. 5 portie(s).

carla den os

Op de verpakking staat 1 liter. Als je met een maatbeker er 1 liter in probeert te krijgen houd je 100cc over .

witte angora

Heb je dit al aan de klantenservice (die in de winkel) laten zien?

mahadma

Carla den os, is die maatbeker geijkt?

carla den os

Ik heb de klantenservice van AH via de website geïnformeerd. Ik heb geen idee of een keuken maatbeker geijkt is. Maar een liter van een ander pak paste er niet in en hield ik ook 100 cc over. Dus i begrijp je vraag niet zo goed.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Eerst hield u 100 cl over, ging er dus blijkbaar helemaal niets in die fles. Waarom gooit u overigens een liter sap van de een over in een fles van de ander?

Ik neem aan dat u meteen de Voedsel en Warenautoriteit gebeld hebt, want dit is dan een grote fraude.

Of u hebt verkeerd gemeten, dat kan natuurlijk ook.:-)

mahadma

carla den os schreef:Ik heb de klantenservice van AH via de website geïnformeerd. Ik heb geen idee of een keuken maatbeker geijkt is. Maar een liter van een ander pak paste er niet in en hield ik ook 100 cc over. Dus i begrijp je vraag niet zo goed.
En stel nu eens even dat er in "dat andere pak" nu 1100 cc zou zitten?
En een huis tuin en keuken maatbeker is totaal NIET geijkt. Wel op de goede afleesschaal gekeken?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

De situatie roept natuurlijk wél vragen op. Een pak van 1100cc, een niet-geijkte maatbeker... het zal allemaal wel, maar de kans dat beiden er dezelfde 10% naast zitten lijkt me niet zo groot. Ik ben benieuwd wat Ah er zelf van zegt.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef:De situatie roept natuurlijk wél vragen op. Een pak van 1100cc, een niet-geijkte maatbeker... het zal allemaal wel, maar de kans dat beiden er dezelfde 10% naast zitten lijkt me niet zo groot. Ik ben benieuwd wat Ah er zelf van zegt.
Ik kan geen 1 liter appelsap vinden bij de Aldi, enkel 1,5l en 2l

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

sylvesterb schreef:
Moneyman schreef:De situatie roept natuurlijk wél vragen op. Een pak van 1100cc, een niet-geijkte maatbeker... het zal allemaal wel, maar de kans dat beiden er dezelfde 10% naast zitten lijkt me niet zo groot. Ik ben benieuwd wat Ah er zelf van zegt.
Wie heeft het over de Aldi?

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

carla den os schreef:Ik heb de klantenservice van AH via de website geïnformeerd. Ik heb geen idee of een keuken maatbeker geijkt is. Maar een liter van een ander pak paste er niet in en hield ik ook 100 cc over. Dus i begrijp je vraag niet zo goed.
Ik vond het een goede vraag. Nu vertelt u ineens dat u nog een pak geprobeerd heeft, met hetzelfde resultaat. Dat wist de vraagsteller natuurlijk niet. Ik snap de 'dus' zo....
Ik vind het overigens moeilijk te geloven. Als dit inderdaad zo is. zit het in de volgende uitzending van Radar.

tttlocke

Lady1234 schreef:
sylvesterb schreef:
Wie heeft het over de Aldi?
TS :D

Edit: Oh nee het is die andere Duitser
Laatst gewijzigd door tttlocke op 29 apr 2018 02:46, 1 keer totaal gewijzigd.

tttlocke

Weet u zeker dat u de lege '1 liter Excellent Elstar appelsap fles' gebruikt heeft?

AH verkoopt heel veel soorten appelsap in fles, waaronder ook 'In­no­cent Ap­ple jui­ce'. Die fles bevat 900 ml. :D
Mijn theorie om één en ander te verklaren:
U goot de LIDL appelsap in de 'In­no­cent Ap­ple jui­ce' fles van AH en zag tot uw verbazing dat u een glas van 100 ml overhield.
U kieperde de inhoud van de zojuist gevulde fles in uw maatbeker, en inderdaad, die gaf aan dat u zojuist 900 ml appelsap had overgeheveld van de fles naar de maatbeker.

Voor mij een hele geruststelling als dit de verklaring is.
U mag het best toegeven. Een foutje kan iedereen maken ;)

tttlocke

fonsflons schreef:
tttlocke schreef:Weet u zeker dat u de lege '1 liter Excellent Elstar appelsap fles' gebruikt heeft?

AH verkoopt heel veel soorten appelsap in fles, waaronder ook 'In­no­cent Ap­ple jui­ce'. Die fles bevat 900 ml. :D
Mijn theorie om één en ander te verklaren:
U goot de LIDL appelsap in de 'In­no­cent Ap­ple jui­ce' fles van AH en zag tot uw verbazing dat u een glas van 100 ml overhield.
U kieperde de inhoud van de zojuist gevulde fles in uw maatbeker, en inderdaad, die gaf aan dat u zojuist 900 ml appelsap had overgeheveld van de fles naar de maatbeker.

Voor mij een hele geruststelling als dit de verklaring is.
U mag het best toegeven. Een foutje kan iedereen maken ;)

Verzin je nu een compleet eigen versie van het verhaal om vervolgens af te sluiten met ... geef het maar toe?
Ik vind het ontbreken van 100 ml zodanig extreem en ongeloofwaardig (wat niet betekent dat het niet waar kan zijn!) dat ik, het kostte wat hoofdbrekens, op zoek ben gegaan naar een andere mogelijke verklaring voor de constatering die TS deed. Dit was het beste wat ik kon bedenken ;)
En nee ik sloot niet af met '....geef het maar toe', maar met 'u mag het best toegeven ;) '.
U citeert wat selectief.

tttlocke

fonsflons schreef:
tttlocke schreef:
fonsflons schreef:
Verzin je nu een compleet eigen versie van het verhaal om vervolgens af te sluiten met ... geef het maar toe?
Ik vind het ontbreken van 100 ml zodanig extreem en ongeloofwaardig (wat niet betekent dat het niet waar kan zijn!) dat ik, het kostte wat hoofdbrekens, op zoek ben gegaan naar een andere mogelijke verklaring voor de constatering die TS deed. Dit was het beste wat ik kon bedenken ;)
En nee ik sloot niet af met '....geef het maar toe', maar met 'u mag het best toegeven ;) '.
U citeert wat selectief.
Samengevat: ja dus :lol:
Niet zonder meer 'ja' :)

Het voordeel van mijn verklaring is wel dat hij perfect samengaat met het geijkt zijn van de maatbeker van TS én met het gegeven dat het pak van LIDL de correcte inhoud heeft (1 liter en niet 1100 ml).

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Maar, als het literpak van de Aldi nou eens 900cc blijkt te bevatten en wordt verkocht als 1liter? Dan houdt TS idd een glaasje AHsap over....

tttlocke

Revoked schreef:Maar, als het literpak van de Aldi nou eens 900cc blijkt te bevatten en wordt verkocht als 1liter? Dan houdt TS idd een glaasje AHsap over....
Dat zou het geval zijn geweest in uw voorbeeld als TS had geprobeerd de inhoud van de fles AHsap in een leeg LIDL pak te gieten....
Het was volgens mij andersom. Het AHsap was al op.
Als TS de 900 cc Aldi sap in een 1L AH fles had proberen te gieten, zou TS een stukje fles overgehouden moeten hebben.

Ik heb overigens zin om morgen zo'n fles AH Excellent appelsap te kopen en zelf de proef op de som te nemen. Ik houd u op de hoogte.

witte angora

Toch geeft de TS aan dat er op de fles van Appie staat dat er 1 liter in zit.
carla den os schreef:Op de verpakking staat 1 liter. Als je met een maatbeker er 1 liter in probeert te krijgen houd je 100cc over .

Gesloten