LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ajax - ADO Den Haag, geld terug??
Ajax - ADO Den Haag, geld terug??
De voetbalwedstrijd Ajax - ADO Den Haag die het komend weekend in Amsterdam op het programma staat is door burgemeester Cohen van Amsterdam verboden.
Hierop is door de KNVB besloten om de wedstrijd op neutraal terrein te laten spelen zonder publiek.
Ajax heeft voor dit seizoen circa 38.000 seizoenkaarten verkocht. Deze 38.000 seizoenkaarthouders kochten hiermee het recht om allle thuiswedstrijden van Ajax (17 stuks) te bezoeken.
Nu dit dus niet voor alle wedstrijden mogelijk is, kunnen deze mensen dan voor 1/17de deel hun geld terugkrijgen?
Zo ja, van wie krijgen ze dat geld terug (Ajax, KNVB, Gemeente Amsterdam)
Zo nee, waarom niet?
Hierop is door de KNVB besloten om de wedstrijd op neutraal terrein te laten spelen zonder publiek.
Ajax heeft voor dit seizoen circa 38.000 seizoenkaarten verkocht. Deze 38.000 seizoenkaarthouders kochten hiermee het recht om allle thuiswedstrijden van Ajax (17 stuks) te bezoeken.
Nu dit dus niet voor alle wedstrijden mogelijk is, kunnen deze mensen dan voor 1/17de deel hun geld terugkrijgen?
Zo ja, van wie krijgen ze dat geld terug (Ajax, KNVB, Gemeente Amsterdam)
Zo nee, waarom niet?
Re: Ajax - ADO Den Haag, geld terug??
Als je al geld terug zou kunnen krijgen dan is dat van de partij waar je de koopovereenkomst mee hebt gesloten, Ajax in dit geval.
Zij leveren tenslotte niet datgene waar jij voor hebt betaald.
Dat zij dan eventueel een andere partij verantwoordelijk stellen, is hun groot recht maar niet terzake doende.
Jij hebt tenslotte geen overeenkomst met de gemeente, de KNVB of een andere partij, alleen met de aanbieder van de mogelijkheid om tegen betaling wedstrijden te bezichtigen, Ajax dus.
Veel succes, en geef de uitkomst aub even door op dit forum.
Zij leveren tenslotte niet datgene waar jij voor hebt betaald.
Dat zij dan eventueel een andere partij verantwoordelijk stellen, is hun groot recht maar niet terzake doende.
Jij hebt tenslotte geen overeenkomst met de gemeente, de KNVB of een andere partij, alleen met de aanbieder van de mogelijkheid om tegen betaling wedstrijden te bezichtigen, Ajax dus.
Veel succes, en geef de uitkomst aub even door op dit forum.
Da's een leuke voor de rechter!!!
Dat valt wel mee, het is zoals hiervoor gezegd is. Persoonlijk zou ik er geld voor over hebben om niet naar een voetbalwedstrijd te hoeven, maar het is Ajax die de seizoenkaarthouder een wedstrijd te kort doet. Als je in de bus zit en die kan niet verder rijden omdat de gemeente de straat opbreekt vraag je ook je geld terug aan de chauffeur, en niet aan de stratenmaker.Da's een leuke voor de rechter!!!
Echter, wat is de precieze tekst in de overeenkomst? Ben je gerechtigd ALLE thuiswedstrijden te zien of 17 thuiswedstrijden? Als je alle thuiswedstrijden mag komen heb je pech, want dat zijn er dit jaar dus 16. Bij 17 beloofde wedstrijden zal je inderdaad Ajax kunnen aanspreken, maar ik zou me niet willen wagen aan een uitspraak over hoeveel dan wel.
Maar misschien heb je wel geluk en worden het er meer dan 17, als je ook alle wedstrijden in de nacompetitie mag gaan bezoeken....
Ik ben zelf geen voetbalfan, en heb daarom nog nooit een seizoenskaart gekocht, maar ik kan me voorstellen dat er leveringsvoorwaarden zin verbonden aan die kaart. ik vermoed ook dat daar iets over 'overmacht' in zal staan wat Ajax vrijpleit in dit soort gevallen.
Maar als dat niet zo is, dan kun je Ajax schriftelijk in gebreke stellen en een deel van de aanschafprijs terugeisen.
Maar als dat niet zo is, dan kun je Ajax schriftelijk in gebreke stellen en een deel van de aanschafprijs terugeisen.
Ik denk ook wel dat Ajax een artikeltje in zijn alg. voorwaarden opgenomen heeft waarbij ze kunnen beroepen op overmacht, maar aangezien de wedstrijd ergens in september 2005 gespeeld gaat worden is al die toestanden om Ajax aansprakelijk te stellen nergens voor nodig.Geplaatst op 11 Aug 2005 19:12 door Goose
--------------------------------------------------------------------------------
ik kan me voorstellen dat er leveringsvoorwaarden zin verbonden aan die kaart. ik vermoed ook dat daar iets over 'overmacht' in zal staan wat Ajax vrijpleit in dit soort gevallen.
De wedstrijd is nu gespeeld.
Kan je ook geld terugvragen omdat Ajax zoveel kansen verpruts ?
Kan je ook geld terugvragen omdat Ajax zoveel kansen verpruts ?
Geplaatst op 22 Sep 2005 08:17 door haka10
--------------------------------------------------------------------------------
De wedstrijd is nu gespeeld.
Kan je ook geld terugvragen omdat Ajax zoveel kansen verpruts
Heel goed gezegd, wat een zootje zeg, ze kunnen niet van AZ winnen en niet van Ado, jongens toch wat een stelletje amateurs zijn dat toch.
Afgelopen donderdag las ik op teletekst van AT5 dat Danny Blind gezegd heeft dat er geen kwaliteit in het elftal zit, komt ie daar nu pas achter, ik vind het een grote schande dat die Blind zijn ogen nu pas opengegaan zijn, dat had ie verdomme meteen moeten zien.
-
Dat zou een leuke zijn: als alle ajax supporters AJAX voor de rechter zouden dagen voor de geleverde wanprestatie. Tegen Sparta P was het huilen, AZ een catastrophe en bij ADO was het helemaal zielig.
Waar ajax 90 minuten en vijf gele kaarten voor nodig heeft presteert ADO in slechts vier minuten en zonder die onsportieve kaarten.
Verstandig is dat een aantal supporters nu reeds een aanklacht gaan formuleren in plaats van de komende wedstrijden af te wachten.
Waar ajax 90 minuten en vijf gele kaarten voor nodig heeft presteert ADO in slechts vier minuten en zonder die onsportieve kaarten.
Verstandig is dat een aantal supporters nu reeds een aanklacht gaan formuleren in plaats van de komende wedstrijden af te wachten.