| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ANWB app niet ondersteund door Androids onder versie 4.4
ANWB app niet ondersteund door Androids onder versie 4.4
Sinds 1 juni jl heeft de ANWB zijn app's, zoals 'onderweg' waaronder Yellowbrick en 'wegenwacht' zodanig geupdate dat deze niet meer wordt ondersteund door Androids onder 4.4. Dus dwingt de ANWB mij, die een smartphone heeft Android 4.3, een nieuwe telefoon te kopen? Zo niet, dan moet er gewoon weer ouderwets voor de wegenwacht worden gebeld en voor yellowbrick moet er een aparte app worden gedownload, voor zolang die nog bruikbaar is. Vooral de manier waarop ik door iemand van de klantenservice van de ANWB werd toegesproken - die vond het maar raar dat ik niet elke twee jaar een nieuwe telefoon aanschaf - deed me de stoom uit mijn oren komen.
Ik vind het storend dat een organisatie met het grootste ledental van Nederland (5 milj) niet een app 'in leven houdt'die ook door telefoons die ouder zijn dan twee jaar worden ondersteund. Als dit niet verandert maak ik mij op om alles bij de ANWB op te zeggen, al denk ik niet dat men bij de ANWB daarvan wakker zal liggen.
Zijn er meer mensen die zich hieraan storen?
Ik vind het storend dat een organisatie met het grootste ledental van Nederland (5 milj) niet een app 'in leven houdt'die ook door telefoons die ouder zijn dan twee jaar worden ondersteund. Als dit niet verandert maak ik mij op om alles bij de ANWB op te zeggen, al denk ik niet dat men bij de ANWB daarvan wakker zal liggen.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jun 2017 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid en bericht verplaatst
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid en bericht verplaatst
Re: ANWB app niet ondersteund door Androids onder versie 4.4
Het is uiteraard niet rendabel een oude app door te ontwikkelen en dus gaat men verder met een nieuwe app. Het verschil tussen 4.3 en 4.4 is erg groot en dus zal men 2 apps hebben moeten maken. Dit kost een stuk meer dan 1 app waar minimaal 95% van de gebruikers gebruik van kan maken. 4.4 is dan ook al bijna 4 jaar oud.
Deze app is gratis, dus dan moet je ook een toestel hebben, wat dit ondersteunt.
Als je geen TV hebt die geen HD ondersteund, kan je deze ook niet ontvangen.
Als je geen TV hebt die geen HD ondersteund, kan je deze ook niet ontvangen.
-
stofzuigertje
de meeste telefoons kun je updaten tot 4.4 of hogere, maar ze hoeven gezien de steeds betere software geen rekening te houden met een zeer kleine groep met oude telefoons.
De 4.2 werkt nog goed en ik ging naar 4.4 over wegens een bepaalde Telegram dienst....
Ik heb niet eens Anwb....
De 4.2 werkt nog goed en ik ging naar 4.4 over wegens een bepaalde Telegram dienst....
Ook gelezen, dat TS alleen 4.3 heeft en niet kan updaten?stofzuigertje schreef:de meeste telefoons kun je updaten tot 4.4 of hogere, maar ze hoeven gezien de steeds betere software geen rekening te houden met een zeer kleine groep met oude telefoons.
Dat je geen ANWB hebt doet er helemaal niets ter zake, want om deze gaat het hier.
Dus onzin.
Android 4.4 is bijna 4 jaar geleden geïntroduceerd. De meeste telefoons van voor die tijd zijn al overleden.
Beste allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. Ik snap dat ik niet het nieuwste van het nieuwste heb qua Smartphone, maar deze functioneert prima (dus niet overleden) en het toestel is ook nog nieuw te koop. Helaas is het niet te upgraden naar een 4.4, dus ligt het ook voor een deel aan de smartphone industrie. De app is dan misschien wel gratis, maar het lidmaatschap, Yellowbrick en Wegenwacht zeker niet.
Bedankt voor jullie reacties. Ik snap dat ik niet het nieuwste van het nieuwste heb qua Smartphone, maar deze functioneert prima (dus niet overleden) en het toestel is ook nog nieuw te koop. Helaas is het niet te upgraden naar een 4.4, dus ligt het ook voor een deel aan de smartphone industrie. De app is dan misschien wel gratis, maar het lidmaatschap, Yellowbrick en Wegenwacht zeker niet.
Tommiehek schreef:Beste allemaal,
Onzin, heeft niets met het lidmaatschap, Yellowbrick en WW te maken,als je toestel het niet kan , dan is het over en uit.
Die apps zijn ook per direct verwijderd voor Windows-telefoons... En aangezien ik een uitstekend functionerende Microsoft 640 heb, ga ik die echt niet nu vervangen door een vele malen duurdere Android (of sta me bij zo'n 'aangevreten fruit' ding). Hetzelfde met de banken-apps trouwens.
Ik vind het stuitend om te merken dat bedrijven vinden dat je maar om de 2 jaar een achterlijk bedrag moet neertellen voor een nieuwe telefoon. Nergens voor nodig.
Ik vind het stuitend om te merken dat bedrijven vinden dat je maar om de 2 jaar een achterlijk bedrag moet neertellen voor een nieuwe telefoon. Nergens voor nodig.
-
NeoDutchio
Ik heb een auto die rijdt nog op gelode benzine. Met de auto is niets mis, dus weg gaat die niet. Ik kan toch ook niet van de oliemaatschappijen verwachten dat ze speciaal voor mij de euro 95 met loodvervanger blijven voeren?
Als de kosten hoger worden dan de opbrengsten en de gebruikers zal de ANWB een keuze moeten maken. Meerdere apps naast elkaar is simpelweg te duur. Wij als leden moeten dat ophoesten en zal voor ons het lidmaatschap te duur worden.
Als de kosten hoger worden dan de opbrengsten en de gebruikers zal de ANWB een keuze moeten maken. Meerdere apps naast elkaar is simpelweg te duur. Wij als leden moeten dat ophoesten en zal voor ons het lidmaatschap te duur worden.
Niet zoveel denk ik, aangezien het totale aandeel android toestellen met versie <4.3, zo rond de ~10% zit. Ter info, in de IT-sector is de 90%/10% regel wel ongeveer de norm, oftewel het is algemeen geaccepteerd dat als je 90% kan bedienen met je software, je het goed doet.Tommiehek schreef:Sinds 1 juni jl heeft de ANWB zijn app's, zoals 'onderweg' waaronder Yellowbrick en 'wegenwacht' zodanig geupdate dat deze niet meer wordt ondersteund door Androids onder 4.4. Dus dwingt de ANWB mij, die een smartphone heeft Android 4.3, een nieuwe telefoon te kopen? Zo niet, dan moet er gewoon weer ouderwets voor de wegenwacht worden gebeld en voor yellowbrick moet er een aparte app worden gedownload, voor zolang die nog bruikbaar is. Vooral de manier waarop ik door iemand van de klantenservice van de ANWB werd toegesproken - die vond het maar raar dat ik niet elke twee jaar een nieuwe telefoon aanschaf - deed me de stoom uit mijn oren komen.
Voor een telefoon niet, voor een zakcomputer waar je ook mee kan bellen, is het een subtiel ander verhaal..Miepje1 schreef:Die apps zijn ook per direct verwijderd voor Windows-telefoons... En aangezien ik een uitstekend functionerende Microsoft 640 heb, ga ik die echt niet nu vervangen door een vele malen duurdere Android (of sta me bij zo'n 'aangevreten fruit' ding). Hetzelfde met de banken-apps trouwens.
Welk type gaat het precies over? Er zijn wel mogelijkheden om een android toestel te voorzien van een nieuwere android versie, anders dan wat de leverancier kiest om te leveren.Tommiehek schreef:Beste allemaal,
Normaal krijg je dan een update aangeboden, als de mogelijkheid is, om op te waarderen.sjohie schreef:Welk type gaat het precies over? Er zijn wel mogelijkheden om een android toestel te voorzien van een nieuwere android versie, anders dan wat de leverancier kiest om te leveren.Tommiehek schreef:Beste allemaal,
Alleen high-end telefoons krijgen de os-updates doorgedrukt. Die heeft TS dus niet. En ik weet zeker dat de telefoon van TS nu niet meer nieuw te koop is. Misschien eenzelfde model nummer, maar JellyBean is nu niet meer te verkrijgen op nieuwe telefoons.
Updaten kan misschien wel. Via het XDA-forum kun je een alternatieve Android-Versie binnen halen. De nadelen worden daar ook netjes uitgelegd. Maar bedenk wel dat de nieuwe apps veel meer geheugen vreten dan de oude, dus na de eventuele update kan het zijn dat je maar 1 extra app op je telefoon kunt installeren.
Een goede Chinese telefoon (Huawei) heb je al voor onder de honderd euri, ben je weer helemaal bij. Veel makkelijker.
Updaten kan misschien wel. Via het XDA-forum kun je een alternatieve Android-Versie binnen halen. De nadelen worden daar ook netjes uitgelegd. Maar bedenk wel dat de nieuwe apps veel meer geheugen vreten dan de oude, dus na de eventuele update kan het zijn dat je maar 1 extra app op je telefoon kunt installeren.
Een goede Chinese telefoon (Huawei) heb je al voor onder de honderd euri, ben je weer helemaal bij. Veel makkelijker.
Van de software op je toestel bedoel je? Die krijg je enkel zolang de fabrikant daar toe genegen is, en als dat meer dan 1 major update (4.x naar 5.x of 6.x naar 7.x) is, is het een grote uitzondering.lijfrente schreef:Normaal krijg je dan een update aangeboden, als de mogelijkheid is, om op te waarderen.sjohie schreef:Welk type gaat het precies over? Er zijn wel mogelijkheden om een android toestel te voorzien van een nieuwere android versie, anders dan wat de leverancier kiest om te leveren.Tommiehek schreef:Beste allemaal,
gemist schreef:Alleen high-end telefoons krijgen de os-updates doorgedrukt. Die heeft TS dus niet. En ik weet zeker dat de telefoon van TS nu niet meer nieuw te koop is. Misschien eenzelfde model nummer, maar JellyBean is nu niet meer te verkrijgen op nieuwe telefoons.
En dat voor een app, die je graag wil gebruiken, dat is niet de bedoeling!
sjohie schreef:Van de software op je toestel bedoel je? Die krijg je enkel zolang de fabrikant daar toe genegen is, en als dat meer dan 1 major update (4.x naar 5.x of 6.x naar 7.x) is, is het een grote uitzondering.lijfrente schreef:Normaal krijg je dan een update aangeboden, als de mogelijkheid is, om op te waarderen.sjohie schreef:
Welk type gaat het precies over? Er zijn wel mogelijkheden om een android toestel te voorzien van een nieuwere android versie, anders dan wat de leverancier kiest om te leveren.
Misschien heeft TS ook nooit de updates gedaan, die de fabrikant heeft aangeboden.
Maar ik geef jou gelijk er zijn mogelijkheden om toch een nieuwere versie te krijgen.
En juist dat Huawei laat het qua updates van de goedkopere modellen afweten. De Huawei Y3II, hun modernste toestel <100 euro, draaide nog op 5.1 toen die halverwege 2016 uit kwam. Ter info, Android Lollipop, 5.x, stamt uit 2014.gemist schreef:Alleen high-end telefoons krijgen de os-updates doorgedrukt. Die heeft TS dus niet. En ik weet zeker dat de telefoon van TS nu niet meer nieuw te koop is. Misschien eenzelfde model nummer, maar JellyBean is nu niet meer te verkrijgen op nieuwe telefoons.
Overigens is mijn P9-lite, ook een nieuw toestel uit 2016, recent geupdate naar 7.0, dus ze kunnen het wel.