LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Armband verdwenen bij reparatie. Wat kan ik doen?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
pieternel.matulessy

Armband verdwenen bij reparatie. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door pieternel.matulessy »

4/10/16 een zilveren schakel armband met bedeltjes ( met zeer veel emotionele waarde) weggebracht om 3 bedeltjes eraan te laten zetten. Volgens verkoopster was 1 bedeltje toe aan een nieuw zilver ringetje omdat deze erg dun was. (ook al 55 jr oud). oke deze voor reparatie laten verzenden. Armband + nog 2 bedeltjes (1 zeer oude + 1 nieuwe hartje met naam kleindochter) ingeleverd. Alleen bon gekregen voor reparatie. Mail ontvangen voor het ophalen van ???? armband en bedeltjes, dacht ik. Bij winkel was alleen het bedeltje wat voor reparatie klaar maar niet aan de armband bevestigd want de armband + geleverde bedeltjes was kwijt. Verkoopster verdacht mij ervan dat ik nooit een armband + bedeltjes had in geleverd. Schande en zo klantonvriendelijk geholpen. Nu ben ik dus alles kwijt en zij zouden maar wat gaan bellen. Ik moest maar zelfs gaan omschrijven hoe de verkoopster er uit zag deze dag. Nou sorry dit is toch ongelofelijk. Het gaat om de juwelier Lucardi in Alkmaar. Ben echt zeer ontdaan en hoop op heel veel hulp.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 okt 2016 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast vanwege onduidelijkheid

Moneyman

Re: Armband verdwenen bij reparatie. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er staat dus niet op de bon wat je exact ingeleverd hebt? Had je getuigen? Wat vervelend, als het een waardevol sieraad is!

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

pieternel.matulessy schreef:4/10/16 een zilveren schakel armband met bedeltjes ( met zeer veel emotionele waarde) weggebracht om 3 bedeltjes eraan te laten zetten. Volgens verkoopster was 1 bedeltje toe aan een nieuw zilver ringetje omdat deze erg dun was. (ook al 55 jr oud). oke deze voor reparatie laten verzenden. Armband + nog 2 bedeltjes (1 zeer oude + 1 nieuwe hartje met naam kleindochter) ingeleverd. Alleen bon gekregen voor reparatie. Mail ontvangen voor het ophalen van ???? armband en bedeltjes, dacht ik. Bij winkel was alleen het bedeltje wat voor reparatie klaar maar niet aan de armband bevestigd want de armband + geleverde bedeltjes was kwijt. Verkoopster verdacht mij ervan dat ik nooit een armband + bedeltjes had in geleverd. Schande en zo klantonvriendelijk geholpen. Nu ben ik dus alles kwijt en zij zouden maar wat gaan bellen. Ik moest maar zelfs gaan omschrijven hoe de verkoopster er uit zag deze dag. Nou sorry dit is toch ongelofelijk. Het gaat om de juwelier Lucardi in Alkmaar. Ben echt zeer ontdaan en hoop op heel veel hulp.
Dit is echt ongelooflijk vervelend. Zou het bedrijf tegen dit soort toestanden verzekerd zijn ?

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

pieternel.matulessy schreef: Verkoopster verdacht mij ervan dat ik nooit een armband + bedeltjes had ingeleverd .
Schandalig!
Dit is echt afschuwelijk. Ik ken dat gevoel want ook ik heb zo.n zilveren bedelarmband van meer dan 50 jaar oud!
De emotionele waarde is onbetaalbaar.b
Wat zou ik doen???
Terug naar die zaak , met mail en bon , de eigenaar erbij halen en samen met die verkoopster , gedrieën in gesprek gaan en de onderste steen boven laten komen.
Desnoods zeggen dat je aangifte van ontvreemding overweegt. Ze weten toch wel wie hun reparateur is??
Laatst gewijzigd door moederslink op 23 okt 2016 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

Het bedrijf zelf heeft natuurlijk video opnames. Het bedrijf is niet verplicht deze opnames aan jou te geven, maar ik zou het aardig verdacht vinden als ze die zelf niet even zouden bekijken.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

En die video opnames worden weken bewaard ? Die worden misschien wel elke dag overschreven. Immers hiervoor zijn die opnames niet bedoelt, maar meer voor overvallen en diefstallen uit de winkel. Gebeurtenissen welke binnen korte tijd bekend zijn.

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

BL2 schreef:En die video opnames worden weken bewaard ? Die worden misschien wel elke dag overschreven. Immers hiervoor zijn die opnames niet bedoelt, maar meer voor overvallen en diefstallen uit de winkel. Gebeurtenissen welke binnen korte tijd bekend zijn.
Die worden écht niet elke dag overschreven. Dit is een juwelier, geen banketbakker. En kan zomaar diefstal zijn geweest... Dus geen reden om het niet te doen. Maar goed, zoals ik al zei, dit is geen recht van de consument.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

BL2 schreef:Dit is echt ongelooflijk vervelend. Zou het bedrijf tegen dit soort toestanden verzekerd zijn ?
zeer waarschijnlijk wel, maar de emotionele schade zal nooit gedekt worden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch vreemd dat je een mail krijgt dat de armband klaar is, en vervolgens is die foetsie. Dus het ding is wel in de winkel terecht gekomen, althans dat zou mijn conclusie zijn op basis van de gegevens die je aanlevert.

Wat stond er precies in die mail dan, en wat is de omschrijving op de bon? Staat er een volgnummer op de bon, en hoe is de armband aangenomen? Werd het in een papieren/plastic zak gedaan met volgnummer en opdracht of iets dergelijks?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:Toch vreemd dat je een mail krijgt dat de armband klaar is, en vervolgens is die foetsie. Dus het ding is wel in de winkel terecht gekomen, althans dat zou mijn conclusie zijn op basis van de gegevens die je aanlevert.

Wat stond er precies in die mail dan, en wat is de omschrijving op de bon? Staat er een volgnummer op de bon, en hoe is de armband aangenomen? Werd het in een papieren/plastic zak gedaan met volgnummer en opdracht of iets dergelijks?
Zoals ik het lees, staat er in die email nou juist niet "de armband met bedeltjes". Maar heel duidelijk is de tekst niet, dus enige bevestiging kan geen kwaad.
pieternel.matulessy schreef:Mail ontvangen voor het ophalen van ???? armband en bedeltjes, dacht ik.

Gesloten