LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bed/bank

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
roxabella89

Bed/bank

Ongelezen bericht door roxabella89 »

olaa
Ik heb bij de winkel urbindsign een bedbank van 1065,- gekocht. Wegens een 1 kamer woning. Ik zou de bank veel gaan gebruiken, en ik heb botziekten. De verkoper beloofde mij dat deze bank perfect was voor mijn behoeften.

Echter begon na 2 weken de voering van de bank te scheuren. De verkoper zij echter dat de fabriek dit volkomen normaal vond en dat hij hier niets aan ging doen.

5 weken na aankoop (12 december) begon ook het hout van de bedbank finaal te scheuren. In eerste instantie gaf de verkoper mij de schuld maar heeft uiteindelijk toch het deel van de bedbank dat het hout gescheurd was te vervangen.

Het bed was onslaapbaar en ik attendeerde de verkoper op mijn botziekte, en hoe ik nu moest gaan slapen, maar dit werd genegeerd.

Rond 26 januari werd eindelijk gemeld dat het nieuwe deel van de bank zou worden vervangen. Maar helaas bij aflevering kwam de verkoper erachter dat het verkeerde deel geleverd was.

Ik moest nu nog eens 4-5 weken extra wachten op het vervangende deel.

Ik heb aangegeven dit niet leuk te vinden en ik de koopsom ongedaan wil maken. Maar dit werd genegeerd en het deel werd besteld.

Er beginnen lelijke bulten te verschijnen in het leer van het andere deel van de bank, en de verkoper zegt dat dit mijn eigen schuld is. ik heb hem in de gelegenheid gesteld om een geheel nieuwe bank aan mij te geven. Maar hij vind het geen aanleiding.

Dus vervolgens heb ik een aangetekende brief gestuurd dat ik de koop wil ontbinden, en of hij binnen 3 weken de koopsom wil terug storeten naar mijn rekening en een schriftelijke reactie.

Maar de verkoper reageerde als volgende

Beste
Wij hebben uw brief ontvangen, bedankt daarvoor.

Aangezien u de bank in eerste instantie zalig vond slapen zelfs boven verwachting en hadden wij niets teveel gezegd kwa comfort en kwaliteit.
Na een aantal weken (maanden) komt u erop terug dat er hout is afgebroken wat natuurlijk enorm vervelend is.

Innovation Living staat garant voor kwaliteit en een enorme goede aftersale die wij u tevens aan hebben geboden.
Aangezien Innovation Living een fout maakt door het verkeerde deel naar ons toe te sturen betekent niet dat u (zonder dat wij de klacht hebben verholpen) de koop kan ontbinden.

U heeft de bank al langere tijd in gebruik waardoor de bank gaat zetten en niet anders normaal reageerd op gebruik.
Als de bank op een normale manier gebruikt word (inklappen en uitklappen) behoort dit zonder kracht te gebeuren zoals op de gebruiksaanwijzing aangegeven word.

Als dit niet goed nageleefd word bestaat de kans dat er teveel spanning op het houten binnenframe gezet zal worden waardoor het hout in eerste instantie zal gaan kraken. Word daarna teveel kracht gegeven dan zal na het kraken en forceren het hout breken.
Hout is een natuurproduct en heeft de eigenschap stevig genoeg te zijn bij normaal gebruik.

Aangezien u ons de kans niet geeft om het beschadigde product te vervangen, kunnen wij u beter door verwijzen naar Innovation Living om daar u klacht alsnog voor te leggen. Het e-mail adres is [email protected]

Wij hebben momenteel een rugleuning voor u in bestelling staan die eerdaags binnen zal komen en die wij graag bij u willen komen vervangen en installeren.
Wij horen graag of u hier nog interesse in heeft?

Met vriendelijke groeten.
Urbin, Astrid.

URBINDESIGN.
Hoogstraat 72
3131BN Vlaardingen
Tel: 010 232 7949
Mob:. +31 (0)6 1959 6452
http://www.urbindsign.nl
[email protected]

Weer lijkt het alsof hij de schuld op mij wil verhalen.
De kwaliteit van dit merk is waaiboomhout.

Ik wil graag een geheel nieuwe bedbank, want dat andere deel van de bedbank klapt steeds in tijdens het slapen, en de voering gaat kapot.

Maar liefst wil ik de koopsom ongedaan maken omdat het product niet is wat ik had verwacht,

Het probleem begon niet na maanden maar na 6 weken.
Ik vertrouw het hele product niet meer, ik ben sinds aanschaf van de bank alleen maar met rugklachten naar de dokter geweest.
Wat kan ik hier aan doen?

Ik heb geen leggende gelden, en geen goede nachtrust.

Ik wacht nu 7 weken
Laatst gewijzigd door roxabella89 op 14 feb 2012 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue

Re: Bed/bank

Ongelezen bericht door VioletPrue »

U kunt de koop nog niet ongedaan maken.
U moet het bedrijf de kans geven het probleem op te lossen en het klinkt alsof u daar geen zin in heeft.
Wilt u meer weten over uw rechten in deze, kijk dan eens op de site van Consuwijzer.
Als u HIER kijkt, komt u een stuk verder.
Deze link leidt naar 'elektronica en huishoudelijke apparatuur', maar voor uw slaapbank gelden dezelfde regels.
Veel succes, laat u nog even weten hoe het opgelost wordt?

roxabella89

bedankt voor uw bericht.

De verkoper wilt mij geen leen bed geven, waar ik na 3 weken wachten toch echt recht op heb.

Na 5 weken kwamen ze met het verkeerde deel aangezet, en laten me nog langer wachten.

Ook worden al mijn andere klachten genegeerd.

Ik voel me misleid, ik heb duidelijk gemaakt bij verkoop dat ik een goede qualiteit bed wil voor dagelijks gebruik, en het breekt zo finaal doormidden na 6 weken.
Laatst gewijzigd door roxabella89 op 14 feb 2012 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

In welke wet of algemene voorwaarden staat dat je na 3 weken wachten recht hebt op een leenbed?

roxabella89

sephora30 schreef:In welke wet of algemene voorwaarden staat dat je na 3 weken wachten recht hebt op een leenbed?

Wat zijn mijn rechten?

In de wet staat dat reparatie binnen een redelijke termijn moet plaatsvinden en met zo min mogelijk overlast.

Wat kan ik het beste doen?

Duurt de reparatie te lang, geef de verkoper dan een redelijke termijn waarbinnen het apparaat gerepareerd moet zijn, 3 weken is vaak redelijk.

Daarnaast kun je bij langere reparatie leenapparatuur vragen zodat de overlast minder is.

Wat zijn mijn rechten?

Als je huishoudelijk apparaat binnen 6 maanden na levering kapot gaat, gaat de wet ervan uit dat het product niet goed was. Je hebt recht op vervanging of reparatie, tenzij de verkoper kan bewijzen dat je het verkeerd gebruikt hebt. De vervanging of reparatie moet binnen een redelijke termijn en zonder teveel overlast. Als de reparatie bijvoorbeeld langer duurt dan 3 weken dan kun je leenapparatuur vragen. Lukt het de verkoper niet om te repareren of te vervangen binnen een redelijk tijd, dan kun je de koop ontbinden en je geld terugvragen.

Bron: http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies
Laatst gewijzigd door roxabella89 op 14 feb 2012 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

roxabella89

Met mijn ziekte heb ik daar een hoop overlast van indd.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je kan een leenbed vragen, tis niet zo dat je er recht op hebt.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Na een aantal weken (maanden) komt u erop terug dat er hout is afgebroken wat natuurlijk enorm vervelend is.

Innovation Living staat garant voor kwaliteit en een enorme goede aftersale die wij u tevens aan hebben geboden.
Aangezien Innovation Living een fout maakt door het verkeerde deel naar ons toe te sturen betekent niet dat u (zonder dat wij de klacht hebben verholpen) de koop kan ontbinden.

U heeft de bank al langere tijd in gebruik waardoor de bank gaat zetten en niet anders normaal reageerd op gebruik.

De verkoper mag zich er iets meer van bewust zijn dat de bank heel recent is gekocht.

roxabella89

8 weken na aankoop
Hout begint onder het leer vreemde dingen te doen (bulten)
ik bedoel niet de kring die de knop heeft veroorzaakt
Afbeelding

6 weken na aankoop

Afbeelding

UrbinD=sign Zaak [email protected]

16-12-11

aan mij
Beste

Misschien kan je de bank even los draaien en weer aan draaien zodat deze weer precies op plaats zit.
Dan zul je zien dat de bank het weer prima doet.

Met vriendelijke groeten.
Urbin, Astrid & Raymonde
^^^^^^^^^
Even de bank los gedraaid, en zien dat het hout gewoon doormidden gescheurd is..
Afbeelding

2 weken na aankoop
Afbeelding

Afbeelding

jls63

Ongelezen bericht door jls63 »

het product moet aan de conformiteitseis voldoen. dit is hier niet het geval. wat moet u doen?
ten eerste: het bedrijf schriftelijk aangetekend en normaal een brief sturen met duidelijk er op "in gebrekestelling".

in het schrijven geeft u weer, dat u een deugdelijk product heeft gekocht en dat deze hier niet aan voldoet. U geeft het bedrijf nog 1x de kans om het product zonder enige kosten voor uwerzijds, het product deugdelijk te maken of een nieuwe gelijkwaardige te leveren. dit binnen een termijn van 14 dagen na dagtekenening.

deel hen mede, dat indien ze hier niet aan voldoen dat u overgaat tot gerechtelijk ontbinding van de aankoop en het geld terug eist, met verhoging van wettelijke rente en dat (letterlijk overnemen)"alle kosten hieruit voortvloeiend voor nu en in de toekomst op hen verhaald zullen worden."

indien na 14 dagen geen volledig positief resultaat is, rechtsbijstandsverzekering inschakelen of indien niet aanwezig rechtshulpburo raadplegen.

roxabella89

jls63 schreef:het product moet aan de conformiteitseis voldoen. dit is hier niet het geval. wat moet u doen?
ten eerste: het bedrijf schriftelijk aangetekend en normaal een brief sturen met duidelijk er op "in gebrekestelling".

in het schrijven geeft u weer, dat u een deugdelijk product heeft gekocht en dat deze hier niet aan voldoet. U geeft het bedrijf nog 1x de kans om het product zonder enige kosten voor uwerzijds, het product deugdelijk te maken of een nieuwe gelijkwaardige te leveren. dit binnen een termijn van 14 dagen na dagtekenening.

deel hen mede, dat indien ze hier niet aan voldoen dat u overgaat tot gerechtelijk ontbinding van de aankoop en het geld terug eist, met verhoging van wettelijke rente en dat (letterlijk overnemen)"alle kosten hieruit voortvloeiend voor nu en in de toekomst op hen verhaald zullen worden."

indien na 14 dagen geen volledig positief resultaat is, rechtsbijstandsverzekering inschakelen of indien niet aanwezig rechtshulpburo raadplegen.
Bedankt voor je bericht,
Ik wilde het zeker weten, want het voelt zo dubbel op om brieven te sturen waarin ik het zelfde meld als in mijn email contact met hun.
En ik heb een fout gemaakt door meteen de koop te ontbinden aangetekend te versturen.
Dit deed ik omdat ik volgorde niet goed begrepen heb.

Dit is mijn eerste keer dat ik een akkefietje heb met een verkoper, en meteen is het zo erg.

Gesloten