3 weken geleden kochten we een speen van Bibi. Deze speen was speciaal voor de nacht. Een vriendin van ons was hier 2 weken geleden op bezoek en wees ons er op dat er ruimte in de speen zat. Mijn vrouw keek naar de speen en die viel zonder veel moeite in 3 stukken uiteen.
Mijn vrouw heeft daarop een mail gestuurd naar Bibi met het verzoek te reageren. Bibi reageerde met een standaardmail dat ze er nog op terug zouden komen. We zijn inmiddels 2 weken verder maar nog geen reactie. Kennelijk vindt Bibi het niet belangrijk genoeg dat een baby 's-nachts kan stikken in een onderdeel van een gammele speen.
Inmiddels hebben we Avent nachtspenen gekocht en die zijn niet kapot te krijgen. We hebben de andere spenen van Bibi maar gelijk in de vuilnisbak gegooid want ik moet er niet aan denken om de volgende morgen een dood jochie van 6 maanden in bed te vinden. Goedkope gammele troep van Bibi en heel slecht verhaal dat ze niet het fatsoen hebben om te reageren!!! Bibi komt er bij ons niet meer in.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bibi nachtspenen levensgevaarlijk
-
Re: Bibi nachtspenen levensgevaarlijk
Al op Facebook rond getoeterd? Wil wel eens (vlugger) helpen.
-
https://www.facebook.com/bibi.NUK.Nederland?filter=3
Dat is de Facebook pagina, succes!
Dat is de Facebook pagina, succes!
-
De officiele reactie van Bibi is dat het geen productiefout betreft maar dat er waarschijnlijk grote druk op de speen heeft gestaan. De speen is vanuit de verpakking direct de magnetron in gegaan om te steriliseren en is daarna de mond van mijn zoon van 6 maanden in zijn ledikant in gegaan. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat mijn zoon op de speen is gaan liggen 's-nachts en dat de speen onder deze druk en de tegendruk van zijn matrasje is bezweken. Een kontverhaal 1e klas. Kennelijk moet er eerst een baby stikken en dan krijgen die ouders waarschijnlijk te horen dat het geweldige spenen zijn en dat ze nooit klachten er over hebben gehad.
Ik heb een foto van de restanten van de speen op de facebook-pagina van bibi gezet dus oordeel zelf of daar druk op is uitgeoefend of niet.
Ik heb een foto van de restanten van de speen op de facebook-pagina van bibi gezet dus oordeel zelf of daar druk op is uitgeoefend of niet.
Da's wel wat kort door de bocht, zij zijn de makers ervan, en dus als eerste gekwalificeerd om dit te beoordelen lijkt me. Ik bedoel, heb jij de hele nacht naar je zoontje gekeken hoe die wel/niet bewoog in de wieg, en wat dat voor effect op de speen had?awnlinkedin schreef:De officiele reactie van Bibi is dat het geen productiefout betreft maar dat er waarschijnlijk grote druk op de speen heeft gestaan. De speen is vanuit de verpakking direct de magnetron in gegaan om te steriliseren en is daarna de mond van mijn zoon van 6 maanden in zijn ledikant in gegaan. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat mijn zoon op de speen is gaan liggen 's-nachts en dat de speen onder deze druk en de tegendruk van zijn matrasje is bezweken. Een kontverhaal 1e klas. Kennelijk moet er eerst een baby stikken en dan krijgen die ouders waarschijnlijk te horen dat het geweldige spenen zijn en dan ze nooit klachten er over hebben gehad.
Maar goed, wat let je om je maatschappelijke verantwoordelijkheid te tonen, en dit te melden bij de nVWA? Mocht Bibi iets onder het tapijt proberen te schuiven, dan is dat de instantie om ze snel in het gareel te krijgen lijkt me?
Dit is de info die ik vond bij Difrax:
UNIEKE FOPSPENEN VAN DIFRAX
Veel baby’s hebben een sterke zuigbehoefte. Vaak steken ze hun eigen duim of vingers in hun mondje om op te sabbelen. Duimzuigen heeft als nadeel dat het een slechte invloed heeft op de vorm van de mond en de ontwikkeling van het gebit. Daarnaast is het makkelijker om een kind het zuigen op een fopspeen af te leren.
Je kunt zelf bepalen of en wanneer je jouw kind een fopspeen geeft en wanneer je het weer weghaalt, bijvoorbeeld als je kindje slaapt of speelt. Mocht je kind de fopspeen kapot bijten, stap dan over op een bijtspeeltje en leer je kind zo snel mogelijk de speen af. Tips hiervoor zijn te vinden in het Difrax Stoppen met Foppen Boek.
Tip: Vervang je fopspeen elke zes weken. Trek dagelijks hard aan het zuiggedeelte om te controleren of deze nog onbeschadigd is.
-----------
Ook zij zijn dus bekend met het kapotbijten van de speen, kan nergens op de site iets vinden over dat hun spenen bijtbestand zijn, weet niet waar jullie dat gevonden hebben?
UNIEKE FOPSPENEN VAN DIFRAX
Veel baby’s hebben een sterke zuigbehoefte. Vaak steken ze hun eigen duim of vingers in hun mondje om op te sabbelen. Duimzuigen heeft als nadeel dat het een slechte invloed heeft op de vorm van de mond en de ontwikkeling van het gebit. Daarnaast is het makkelijker om een kind het zuigen op een fopspeen af te leren.
Je kunt zelf bepalen of en wanneer je jouw kind een fopspeen geeft en wanneer je het weer weghaalt, bijvoorbeeld als je kindje slaapt of speelt. Mocht je kind de fopspeen kapot bijten, stap dan over op een bijtspeeltje en leer je kind zo snel mogelijk de speen af. Tips hiervoor zijn te vinden in het Difrax Stoppen met Foppen Boek.
Tip: Vervang je fopspeen elke zes weken. Trek dagelijks hard aan het zuiggedeelte om te controleren of deze nog onbeschadigd is.
-----------
Ook zij zijn dus bekend met het kapotbijten van de speen, kan nergens op de site iets vinden over dat hun spenen bijtbestand zijn, weet niet waar jullie dat gevonden hebben?
Hoe dan ook. Die dingen lijken levensgevaarlijk te zijn. Ik zou een klacht indienen bij de VWA.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jul 2014 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd: niet meer relevant
Reden: deel bericht verwijderd: niet meer relevant