LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boodschappen kopen en doorverkopen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
d090

Boodschappen kopen en doorverkopen

Ongelezen bericht door d090 »

Hallo,

Mag ik boodschappen kopen bij bijvoorbeeld de Albert Heijn/Jumbo en die producten doorverkopen online als thuisbezorg service?

Graag antwoord.

Moneyman

Re: Boodschappen kopen en doorverkopen

Ongelezen bericht door Moneyman »

d090 schreef:Hallo,

Mag ik boodschappen kopen bij bijvoorbeeld de Albert Heijn/Jumbo en die producten doorverkopen online als thuisbezorg service?

Graag antwoord.
Waarom zou dat niet mogen? De vraag is of je een rendabel concept hebt. Mijn eerste gedachte is dat je prijstechnisch een uitdaging hebt. Waarom zouden mensen jou meer betalen dan de prijs in de winkel (die vaak ook een bezorgservice heeft)?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Leden van 50plus , de generatie waar de kinderen de deur uit zijn en vaak 2e gratis zien kopen dan wel de aanbieding en delen met buren.

Als alleenstaande is vaak halve bloemkool voldoende en 2e gratis zit je hele week.....
Dan is met 4 personen de aanbieding verdelen en samen koffie zuipen en rond hangen en met maar 1 bonus pas AH plunderen!

Bij de auto aangekomen alle grote aantal aanbiedingen onderling verdelen en dat mag.
Vooral als je alle tijd hebt en gezellig met allen gaat winkelen.
Deze gezins aanbiedingen mag je ook als buurt aanbieding gebruiken!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Graag antwoord.
Is het de bedoeling om een 'echt' bedrijf te beginnen, of wil je op deze manier zwart een beetje bij klussen?

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Graag antwoord.

Bij mij roept dit de vragen op:
1/hoe en in welke bereik wilt u/ gaat u dan thuis leveren en tegen welk tarief.
2/gaat u dan zelf de online bestelling inkopen bij deze supermarkten om die vervolgens bij iemand thuisbezorgen.
3/ is dit "liefde werk, oud papier", ook wel liefdadigheid genoemd.

Jesa H

Ongelezen bericht door Jesa H »

Graag antwoord.
Als je het netjes officieel doet (dus bedrijf inschrijven, netjes belasting afdragen, BTW rekenen, etc.) dan mag het in principe wel, maar ik denk niet dat je daar winst mee kan maken. Menig supermarkt heeft gewoon een bezorgservice.

Als je van plan dit zwart te doen mag dit natuurlijk niet - zeker niet als je daarnaast bijvoorbeeld een uitkering geniet (fraude). Ook dan betwijfel ik dat je hier veel mee kan verdienen omdat je dan ook duurder bent dan de super zelf.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Het enige pluspunt wat er kan zijn is de bezorgtijden, maar dat is dan ook alles.

d090

Ongelezen bericht door d090 »

Ik wil het lokaal in mijn dorp doen + een aantal omliggende dorpen. Hier wordt de bezorg service van de grote supermarkt ketens nog niet aangeboden. Ik ben van plan om dit wel als officieel bedrijf te doen. en kwa bezorg kosten ben ik vanplan om tussen de 5/7euro voor morgen in huis te rekenen en 10 euro voor vanavond in huis.

Bedankt voor alle antwoorden;

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou ook open kaart spelen, al is het maar omdat je, als je een zekere afzetmarkt hebt, wellicht iets aan de prijzen kunt doen. Een groothandel als Macro of Sligro is geen optie, die hebben een heel ander assortiment dan een supermarkt. En de leveranciers van een supermarkt gaan écht niet aan een particuliere doorverkoper leveren...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien dat ik het niet helemaal begrijp, maar is het dan niet slimmer om enkel een bezorgdienst op te zetten? Mensen mailen je hun boodschappenlijstje door (of aan de supermarkt die alles per adres alvast klaar zet zodat je het in één keer mee kunt nemen), jij haalt het op in de supermarkt, en brengt het bij de mensen thuis. Handig is dan wel om met een aantal vaste bezorgmomenten te werken, vanwege gekoelde en bevroren artikelen.

En als service zou je kosteloos bij de mensen, als je er toch bent, post mee kunnen nemen en dat voor hen in de brievenbus gooien. Daarmee kweek je alleen maar extra goodwill aan. :wink:

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Toen ik nog bij de Jumbo werkte, moesten we regelmatig een flinke bestelling leveren aan een bedrijf dat 'Nederlandse' producten opstuurde naar expats. Regelmatig contact gehad met dit bedrijf en doordat ze gewoon eerlijk waren bij ons, kregen ze ook extra service en viel er vaak wel iets te regelen. Het is namelijk gewoon een hele grote klant voor een supermarkt.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vraag me wel af hoe sterk je 'verdienmodel' is. Als er voldoende potentiële klanten zijn, dan breiden de supermarkten hun bezorgdienst immers ook uit naar jouw regio. En als er te weinig klandizie is, zul je zelf ook niet voldoende omzetten voor een gezonde bedrijfsvoering.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Volgens mij mag het wel, maar zoals al gezegd, hoe ga je dit praktisch optuigen? Als jij een lijstje ontvangt van een klant, ga jij dan zelf fysiek de boodschappen doen bij de supermarkt van keuze, deze afrekenen. inpakken, en gekoeld bezorgen voor dat bedrag?

Voor het professioneel vervoeren van levensmiddelen gelden wel wat strengere regels dan voor de eigen zaterdagmiddagboodschappen. :wink:

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Wat ga je bieden dat de supermarkten zelf nog niet bieden?

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Gaat u dan ook de diepvries in een koelwagen verveoren?

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Maar ik zou de waren niet bij een supermarkt maar bij een groothandel kopen. Is vaak een stukje goedkoper (en makkelijker met de BTW aangifte)

Gesloten