LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boxspring van Dutchdream/Dutchsleep; meer ervaringen gezocht

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Stefank88

Boxspring van Dutchdream/Dutchsleep; meer ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door Stefank88 »

Update: vandaag 30-10-2017 is mijn matras opgehaald door het bedrijf en is er na inspectie een laag van het matras vervangen. Er was gebleken dat dit deel niet volstond en dus fout was. Komende nacht hopelijk weer lekker slapen. Service tot nu toe goed over te spreken uiteindelijk en wil Dutch Dream daarvoor bij voorbaat danken.

Graag vraag ik om ervaring met de Dutchdream (Dutchsleep) beddenwinkel in Hazerswoude, met een fabriek in Ter Aar.

Mijn vriendin en ik hebben er 1,5 maand geleden een tweepersoons boxspring aangeschaft, maar je koopt geen bed van 3000 euro+ zuurverdiend geld om wakker te worden met rugpijn door kuilvorming.

De verkoper gaf aan dat we foto's moesten nemen van mijn lighouding en zei als er niks bijzonders te zien zou zijn hij niks kon betekenen. Inmiddels de email gestuurd, maar het zit me niet lekker. Zodoende vraag ik om ervaring/hulp.
Laatst gewijzigd door Stefank88 op 30 okt 2017 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio

Re: Boxspring van Dutchdream/Dutchsleep; meer ervaringen gezocht

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Stefank88 schreef:Graag vraag ik om ervaring met de Dutchdream (Dutchsleep) beddenwinkel in Hazerswoude, met een fabriek in Ter Aar.

Mijn vriendin en ik hebben er 1,5 maand geleden een tweepersoons boxspring aangeschaft, maar je koopt geen bed van 3000 euro+ zuurverdiend geld om wakker te worden met rugpijn door kuilvorming.

De verkoper gaf aan dat we foto's moesten nemen van mijn lighouding en zei als er niks bijzonders te zien zou zijn hij niks kon betekenen. Inmiddels de email gestuurd, maar het zit me niet lekker. Zodoende vraag ik om ervaring/hulp.
Ervaringen van anderen zullen weinig nut hebben, elke klacht staat op zich.
U heeft kort geleden een bed gekocht waar nu al een kuil in het matras zit. Dit hoort natuurlijk niet. Binnen 6 maanden na aflevering ligt de bewijslast bij de verkoper. Deze zal dus moeten onderzoeken wat de oorzaak is. En vooral, deze zal het ook moeten oplossen.
Even voor de beeldvorming, wat voor type matras heeft u en welke bodem ligt die op? Bij een goed matras op een verkeerde bodem, of andersom, krijg je snel problemen. Heeft u op het uiteindelijk gekochte matras ook proefgelegen en ervaarde u daar de problemen niet?

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Een gesprongen veer kunt u reclameren.

Geen klachten zijn mogelijk over onvolkomenheden in of eigenschappen van zaken die zijn vervaardigd uit natuurlijke materialen of grondstoffen, indien deze onvolkomenheden of eigenschappen inherent zijn aan de aard van deze materialen of grondstoffen.

Misschien heeft u een kuil en uw vriendin niet? Dan zou het met uw lichaamsgewicht kunnen samenhangen ...

hänschen klein

Weinig reviews gezien .... eerder opvallend!

Snelle recherche toont, dat er connections kunnen zijn met M-line en tevens heb ik uit eerste hand, dat voor boxsprings steeds vaker circulair materiaal gebruikt gaat worden. Textiel van matrassen werd al eerder her-gebruikt, stalen veren óok. Maar ik kan een hergebruik van matrassen i.v.m. Aalst, waar boxsprings geproduceerd worden, niet hardmaken.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Wat bedoel je hiermede te zeggen, dat ze tweedehands matrassen of materiaal gebruiken.

hänschen klein

gosewijn schreef:Wat bedoel je hiermede te zeggen, dat ze tweedehands matrassen of materiaal gebruiken.
Recycling is het hergebruiken van materiaal ... ja dus en met nadruk op het artikel boxsprings, waarin stalen veren en textiel hergebruikt wordt (ik citeer één van de twee grootste matrasrecycle-ondernemers in Nederland).

Stefank88

Ongelezen bericht door Stefank88 »

Update: vandaag 30-10-2017 is mijn matras opgehaald door het bedrijf en is er na inspectie een laag van het matras vervangen. Er was gebleken dat dit deel niet volstond en dus fout was. Komende nacht hopelijk weer lekker slapen. Service tot nu toe goed over te spreken uiteindelijk en wil Dutch Dream daarvoor bij voorbaat danken.

Dank allen voor uw reacties.

@Neodutchio, de omschrijving van mijn matras is als volgt:

Luxe 7 comfort zone pocketveer hoog/laag systeem afdekking met HR koudschuim drukverdeler gelatexeerd kokosvezel welke zorgt voor het ultiem slaapgenot doordat de hoog/laag vering ervoor zorgt dat schouders en taille op de meest vriendelijke manier in het matras verdwijnen.

Als ik net mijn bed instap is er niks aan de hand. Goede ondersteuning, geen kuil. Echter na een uur heb ik kuilvorming en begint de rugpijn wederom. Heb afgelopen dagen als zijnde test op het matras van mijn vriendin gelegen en dat is toch een stuk aangenamer wakker worden dan in die kuil. Daarvan is de omschrijving als volgt:

Luxe 7 zone pocketveer matras met afneembare dubbeldoek hoes. Kern van 625 micro pockets per m2, afgedekt met cocos drukverdeler. Toplaag van SG40 luxury foam of latex. Deze matrassen zijn geschikt voor diverse matrasdragers, laat u zich daarom goed informeren in onze winkels.

Overigens ben ik nog steeds aan het wachten op een reactie vanuit de winkel op mijn email. Ik ga toch maar weer eens bellen morgen.
Laatst gewijzigd door Stefank88 op 30 okt 2017 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein

Inmiddels geeft de Consumentenbond (als ondersteunende informatie) aan, dat kuilvorming niets met de gekozen beddenbodems te maken heeft en dat een eventuele losse toplaag, als corrigerende oplossing, op een verkeerd matras zo goed als géén invloed heeft tegen kuilvorming.

Verder las ik, dat een matras met een laag van sg40 matig resistent is tegen kuilvorming en het regelmatig keren (indien mogelijk) wordt aanbevolen.

Waarschijnlijk bent u tòch niet goed geïnformeerd/geadviseerd bij de keuze van úw matras. Bij voorbeeld m.b.t. de hardheid en uw lichaamsgewicht?
Goede beddenzaken geven steeds vaker aan, dat matrassen geruild kunnen worden. Ze staan onder druk van de service van online-verkopers.

TIP: Voeg deze topic eens toe aan een mailbericht richting verkoper.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 03 okt 2017 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

gosewijn

Heeft u beide zelfde type matras ?. Wat is uw gewicht en van uw partner ? U heeft geen problemen met matras van uw partner ,zou kunnen dat u verkeerde keus heeft gemaakt. Heeft u wel de goede zone opgezocht in de matras ,ga eens 15 cm lager liggen kan erg veel schelen .
Hoe dik is het topdek matras en hoe is die afgewerkt , bv 3 cm pol en 300 grams dacron ?.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Als je wel goed slaapt op matras vriendin, dan zou ik maar ruilen van bed, mits je vriendin wel goed slaapt op jou matras.
Probleem opgelost.

gosewijn

dan zou ik maar ruilen van bed

Maar als ze alle twee zelfde type matras hebben betekent dat ,dat er een afwijkt / kapot is of ander kwaliteit is. :wink:

hänschen klein

gosewijn schreef:dan zou ik maar ruilen van bed

Maar als ze alle twee zelfde type matras hebben betekent dat ,dat er een afwijkt / kapot is of ander kwaliteit is. :wink:
TS heeft eeerder duidelijk de verschillende matrastypes aangegeven ...

gosewijn

TS heeft eeerder duidelijk de verschillende matrastypes aangegeven ...

Waar staan de specificaties van zijn matras ?.

hänschen klein

gosewijn schreef:TS heeft eeerder duidelijk de verschillende matrastypes aangegeven ...

Waar staan de specificaties van zijn matras ?.
Die staan op dit forum als antwoord op een vraag van @NeoDutchio en op de website van het betreffende beddenbedrijf.

gosewijn

TS heeft 1 type matras aangegeven, niets meer en niets minder.

gosewijn

Nergens is aangegeven welk matras is geleverd / gekocht , naam matras !!!

hänschen klein

gosewijn schreef:Nergens is aangegeven welk matras is geleverd / gekocht , naam matras !!!
1 - Reno
2 - Maxime

http://www.dutchdreamslapen.nl/pg-28963 ... sleep.html

gosewijn

En welke is het nu ?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

gosewijn schreef:En welke is het nu ?
Kijk eens naar deze post :wink: