| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bril kapot, binnen 1 jaar geen onderdelen meer leverbaar
-
johnozzy35
Bril kapot, binnen 1 jaar geen onderdelen meer leverbaar
Ik heb 15 maart 2017 een bril gekocht voor mijn dochter. afgelopen december is ze met de bril op haar hoofd gevallen en hierbij is het pootje van de bril gebroken. Nu heb ik de bril ter reparatie aangeboden bij de opticien. Helaas was reparatie niet mogelijk en moest er een nieuwe pootje besteld worden. Na 3 maanden wachten (waar eerst een levertijd van 1 week werd opgegeven) kreeg ik te horen dat het pootje in de kleur van de bril niet meer leverbaar is. Mijn dochter heeft een rode bril uitgekozen, deze is uit het assortiment gehaald door de fabrikant en nu kunnen ze ook geen onderdelen meer leveren in die kleur. Als alternatief mag ik nu een andere kleur montuur uitzoeken met 50% korting. Het nieuwe pootje zou mij 30 euro kosten, het nieuwe montuur kost inclusief korting van de opticien €94,50. Mijn vraag in dit geval is: mag een fabrikant binnen 1 jaar weigeren om een nieuw onderdeel van een montuur te leveren?
Re: Bril kapot, binnen 1 jaar geen onderdelen meer leverbaar
Ik begrijp dat het vervelend is voor u en uw dochter, maar waarom zou dat niet mogen?
Ja dat mag. Ik heb ook eens zoiets gehad en de brillenman zei: dat onderdeel hebben we niet meer. Ik heb toen de landelijke keten gemaild en binnen twee dagen werd ik gebeld dat ik recht had op een nieuwe bril.
Zet gewoon twee andere kleuren pootjes aan die bril. Onderdelen op voorraad houden? Hoe vaak breekt er nou een pootje?
-
stofzuigertje
Voor €0,50 zonder enige korting leverde Hans Anders een varifocus nieuwe.... dus hoezo korting...
Gewoon een dure winkel met matige service!
Gewoon een dure winkel met matige service!
-
johnozzy35
Ik snap de reacties die zijn gegeven. Maar is er ook iemand die weet hoe dit juridisch staat? Is de opticien/fabrikant verplicht nog onderdelen te leveren binnen 1 jaar na aankoop?
Wat staat er in de overeenkomst/algemene voorwaarden?
Nee, natuurlijk niet. Een brillepootje, kom nou.johnozzy35 schreef:Ik snap de reacties die zijn gegeven. Maar is er ook iemand die weet hoe dit juridisch staat? Is de opticien/fabrikant verplicht nog onderdelen te leveren binnen 1 jaar na aankoop?
Wat een genereus aanbod! 50% korting op een montuur van een andere kleur. Niemand anders krijgt dat.
Ik zou zeggen: warme douche voor deze opticien. Doet u mee, johnozzy35?
Ik zou zeggen: warme douche voor deze opticien. Doet u mee, johnozzy35?
TS zal bijvoorbeeld geholpen zijn indien tenminste één van de volgende zaken in de algemene voorwaarden/overeenkomst staat:Student90 schreef:Wat staat er in de overeenkomst/algemene voorwaarden?
- opticien garandeert dat onderdelen van gekochte artikelen altijd tenminste ..... maanden leverbaar zullen blijven;
- opticien garandeert dat pootjes van brillen nooit stuk gaan, ook al val je ermee op je hoofd;
- opticien garandeert dat indien pootjes van brillen stukgaan dat er voor vervanging wordt gezorgd, ongeacht de oorzaak van het stukgaan
Zou dat er in staan?
Aan welke andere mogelijke bepalingen in de voorwaarden die TS kunnen helpen, denkt u nog?
Misschien kan uw verzekering iets betekenen , is toch een ongevalletje geweest.
Ik zou graag willen weten of er iets is afgesproken over reparaties aan de bril.tttlocke schreef:Zou dat er in staan?Student90 schreef:Wat staat er in de overeenkomst/algemene voorwaarden?
Aan welke andere mogelijke bepalingen in de voorwaarden die TS kunnen helpen, denkt u nog?
Of er iets in staat dat TS zou kunnen helpen, moet nog blijken.