LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] C&Z Media Leiderdorp 'naaien' consument

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Athoz

C&Z Media Leiderdorp 'naaien' consument

Ongelezen bericht door Athoz »

C&Z Media in leiderdorp

Kijk hier maar voor uit, want ze laten je ondanks je opzegging en de bevestiging hiervan, toch zo lang mogelijk 'klant' blijven. De nonchelante houding en de denigrerende toon van de medewerkers die je klacht moeten behandelen op het moment dat je aantoont (overduidelijk met bewijzen en bevestigingen) dat je tegen wil en dank, en ondanks je opzegging toch nog steeds klant bent en een klacht hebt, maken dat je bij dit bedrijf HEEL goed alle bewijzen moet bewaren. Dit bedrijf denkt ook boven de wet van Dam te kunnen staan (maximale periode voor abonnementen na de eerste contractsperiode), en probeert je ten alle tijden te laten geloven dat je het allemaal maar gewoon over je heen moet laten komen.

Ik heb een computerdeskundige binnen gehaald die emails van voor het formatteren van de computer (iets uit een backup) heeft kunnen halen, waarmee ik dus nu dit bedrijf dwing te erkennen dat mijn opzegging WEL op tijd was. Onderhand had ik door het niet kunnen terugvinden van dat bewijs onder dwang van het incassobureau CrediFixx (ook bijzonder lompe mensen aldaar, geen enkel besef van rapport voorwerk II) onverschuldigd een bedrag overgemaakt. Niet het hele bedrag, er zat zo rond de 450% incassokosten bij op een bedrag van net geen 21 euro ;) Gelukkig is google onze vriend...

Ik heb nu een deurwaarder gevonden die voor mij na het zien van het bewijs de zaak in handen wil nemen om mijn geld terug te halen bij ze, maar deze manier waarop C&Z Media te leiderdorp hun klanten probeert te flessen is allesbehalve wenselijk voor de goedwillende consument. Dit bedrijf wil niet inzien dat ondanks de uitspraken die ze doen, ze op vakkundige wijze consumenten een oor aan proberen te naaien.

Regel ook niets telefonisch met ze, want ze houden je tegen je wil in als klant aan, wat je uiteindelijk honderden euro's gaat kosten om je recht te halen.

Als vraag heb ik dus nu:

Ik heb omdat ik vanaf juni 2011 geen klant meer was, toch spullen ontvangen, EN hebben ze onterecht geld van m'n rekening gehaald. Kan ik nu met de aankomende rechtzaak het geld vanaf die tijd ook nog terugeisen?

Frantic2

Re: C&Z Media Leiderdorp 'naaien' consument

Ongelezen bericht door Frantic2 »

waarom storneer je die bedragen niet gewoon en stop je de automatische incasso niet bij je bank???

Erg punctueel reageer jezelf ook niet... hoe kan je nou een opzegging weggooien?

Het lijkt erop dat er hier 2 vechten en er 2 schuld hebben, kan je nog zo boos zijn, maar zelf ben je zeker in gebreke!

Athoz

Ik ben eigenlijk bijzonder punctueel. Ik heb constant telefonisch contact opgenomen, en kreeg constant van de dame te horen dat het geregeld was.

Het 'weggooien' van een opzegging is gebeurd omdat ik eigenlijk op dat moment té goed van vertrouwen was en de de toezegging van de dame in kwestie wel voor lief aannam. Natuurlijk is daar ook mijn eigen deel aan schuld aan, maar een persoonlijke kwestie maakte dat ik mijn aandacht op overlijden en echtscheiding richtte.

Maar goed, als je verder dus antwoord kunt geven op m'n vraag zou dat prettiger zijn als een oordeel op iets waar je compleet geen benul van hebt?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Zou u misschien het verhaal ook iets duidelijker kunnen uitleggen. Iets met een overzicht met data er bij. Nu lees ik eerst dingen van incasso, dan de wet van Dam en dan een opzegging uit juni 2011. Toen de wet van Dam nog niet eens van kracht was. Ik snap hier niet echt wat er aan de hand is.

U heeft opgezegd, wanneer en hoe?
Wat heeft u opgezegd, wat was de looptijd, en ingangsdatum.
Wanneer heeft u dde bevestiging van de opzegging ontvangen? Per wanner zou het eindigen?
Wanneer kwam u er achter dat ze nog steeds incasseerden? En wat was uw actie daarop?
Ze hebben de hele tijd nog producten gestuurd, wat heeft u hiermee gedaan?
Voor een incassoprocedure zit vaak nog een aanmaan procedure, wat heeft u daarmee gedaan?

Feit blijft vermoedelijk dat u in uw recht staat, maar met bovenstaand verhaal is dat moeilijk op te maken.

Athoz

Snap ik... Ik zal vanavond na m'n werk een uitgebreid verhaal neerzetten met data etc. Ik zal dan ook de basis van mijn eigenlijke vraag duidelijker toelichten..

M.v.g.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Athoz

Als je op de naam van dit bedrijf gaat googlen, dan kom je aan een waslijst van klachten (ook over het [moeilijk kunnen] opzeggen).
Er is maar 1 manier om hiermee om te gaan, en dat is, het sturen van een aangetekende brief, waarin je aangeeft dat je het abonnement per (datum noemen) beëindigd. Ik adviseer je die brief NIET te ondertekenen met je handtekening, maar gewoon je naam en adres onderaan te zetten met uiteraard je klantnummer. Een handtekening dwars door de adresgegevens kan natuurlijk ook. Zoals algemeen bekend, zijn er nu eenmaal bedrijven in Nederland die niet aangetekende opzeggingsbrieven standaard niet ontvangen en ook het in elkaar fröbelen van een overeenkomst met een zogenaamde originele handtekening, kun je spijtig genoeg, tegenwoordig niet meer helemaal uitsluiten.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Note: bewaar nu natuurlijk wel een kopie van die brief!

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik heb omdat ik vanaf juni 2011 geen klant meer was, toch spullen ontvangen, EN hebben ze onterecht geld van m'n rekening gehaald. Kan ik nu met de aankomende rechtzaak het geld vanaf die tijd ook nog terugeisen?
TS, ik neem aan dat de deurwaarder bekijkt n.a.v. de bewijzen, welk geld er terug geëist kan worden?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Jolijn

Als ik het goed begrijp, gaat het nu om jezelf. Vraag: waarom heb je niet tijdig de bedragen gestorneerd? Of ging dat niet omdat ze de code eenmalige incasso gebruikten? Wat je nu nog kunt doen (zonder een deurwaarder in te schakelen), is, naar je bank stappen en een MOI-formulier vragen (daar moet je ninnen 13 kalendermaanden doen). Voluit heet dat formulier: Melding Onterechte Incasso. De bank is verplicht om hieraan mee te werken. Je moet dan dat formulier invullen en afgeven. Vervolgens onderzoeken zij dan of er echt sprake is geweest van een of meerdere onterechte incasso's. Is dat het geval, dan halen zij het geld terug en storten dat op jouw rekening. Meestal doen zij daar ongeveer 3 maanden over. Bovendien is het handig aan de bank te vragen om een selectieve blokkade aan te leggen.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nee, het gaat niet om mezelf.
Ik citeerde een stukje van T(opic)S(starter) uit de OP.
Als TS een deurwaarder gevonden heeft, zoals hij/zij schrijft, lijkt het me zo dat je daarmee, aan de hand van bewijzen, bekijkt wat je terug kunt eisen ipv dit op een forum te vragen.

Athoz

Op chronologische volgorde:

omstreeks 6 april 2011 mijn abonnement telefonisch opgezegd, ik kreeg 7 april per email de bevestiging. Hierin stond een fout, namelijk dat ik niet op tijd was met opzeggen en het abonnement dus nog bijna een jaar door zou lopen. Ik heb hierop weer telefonisch contact opgenomen, en de dame aan de telefoon beaamde de fout, ik zou per juni toch van het abonnement af zijn.

Door het overlijden van een dierbare geen besef meer gehad van de automatische incasso die er rond juni/juli gedaan werd, en ook geen enkel besef gehad dat ik toch die tijdschriften maar bleef krijgen. Later heb ik weer telefonisch contact gehad. Dezelfde dame in kwestie verzekerde mij dat het abonnement nu definitief klaar was. Helaas zette mijn echtscheiding in diezelfde tijd in, en weer heb ik geen aandacht gehad voor de afschrijving die ze toch nog gedaan hebben.

In de tussentijd is m'n computer gecrashed, en moest geformatteerd worden. Nog wel een backup kunnen maken van e.e.a. maar dat is voor mij gedaan.

November 2011, voor de zoveelste maal een afschrijving, en nu wel een email gestuurd, aangezien de toezeggingen van de telefoniste blijkbaar net zoveel waard zijn als het papier waar ik m'n kont mee afgeveegd heb. Hierop kreeg ik wel schriftelijk bevestiging dat ik met de betaling van november dus in maart 2012 klaar zou zijn. Onderhand zijn dat dus al 3 betalingen die ondanks mijn opzegging gedaan zijn.

Omstreeks februari/maart TOCH weer een afschrijving van dat bedrijf. Bedrag gestorneerd (ik woonde al sinds augustus niet meer op het adres waar ze die zooi naartoe blijven sturen) en een email gestuurd. Wederom kreeg ik daarop het antwoord dat ik toch maar moest betalen, want m'n abonnement liep tot en met juni...

Omdat ik dus dat bedrag gestorneerd had, kreeg ik al vrij snel van heer van der Harst van CrediFixx (deze heer heeft geen enkel benul van rapport voorwerk II of rekenen an sich) de mededeling dat er bovenop de 20 euro nogwat, een slordige 450% incassokosten betaald moesten worden. Aangezien ik dus niet meer over de emails beschikte waarin stond dat er geen vordering op mijn persoon bestond, uitgerekend wat ik volgens rapport voorwerk II zou moeten betalen, en heb dat onder protest betaald.

Ik werd toen herinnerd dat ik die backup gemaakt had, en dat daar misschien die emails nog bijzaten. Ik heb dus diezelfde computerdeskundige moeten laten komen om dat voor elkaar te krijgen.

Nu is het zo dat C&Z Media in de communicatie van de afgelopen 2 weken gezegd heeft dat ik voor 10 april 2011 op had moeten zeggen, maar dat ik er volgens hun een jaar aan vast zat omdat ik niet op tijd was. Ik heb dus nu het bewijs dat ik WEL op tijd was, de bevestiging was namelijk op 7 april al gegeven door ze. De dame die ik in april 2011 sprak, had het ook al over wet van Dam, en aangezien mijn abonnement al een jaar of langer liep, gingen ze al uit van de werking van die wet (vandaar dus mijn referentie ernaar).

Mijn vraag is dus nu:

In de emails van de afgelopen paar weken is naar voren gekomen dat ik dus WEL op tijd was, en of die wet van Dam nu wel of niet van kracht was doet blijkbaar niet meer terzake. Er zijn dus sinds 2011 onterechte vorderingen uitgevoerd. Ik heb nu kosten moeten maken om dit recht te (gaan) zetten. Kan ik nu de ten onrechte afgeschreven bedragen terug eisen buiten de onverschuldigde incassokosten en de kosten van de deskundige die ik heb moeten laten komen?
Laatst gewijzigd door Athoz op 26 mar 2012 10:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Athoz

Bijkomend feitje:

Ik had op mijn naam maar 1 abonnement lopen. Ik heb dus opgezegd op mijn naam en adres. Nu schijnt het zo te zijn dat m'n ex-partner later toevallig bij datzelfde bedrijf een abonnement aan is gegaan, en ondanks dat ik in m'n email heel duidelijk mijn NAW gegevens heb neergezet (en daar ook overduidelijk reactie op heb gehad) gooien ze het er nu op dat het abonnement voor m'n ex (compleet andere naam, compleet andere tijdschriften) is opgezegd.

Vind ik bijzonder dat iemand z'n naam doorgeeft, en dat ze blind het abonnement van iemand opzeggen waar ik niets (meer) mee van doen heb. Op dit feit hebben ze ook niet gereageerd en blijven stug dat incassobureau op me af sturen, omdat ze nog meer geld willen van me...

@Maxiem

Die MOI is een hele goeie van je, bedankt!

@Jolijn

Die heer werkt niet voor niets, ik probeer niet teveel kosten te maken die ik weer terug moet eisen van C&Z Media, dat is net zoiets als feesten met geleend geld.. Ik wil eerst eens weten wat het gemiddelde idee erachter is voordat ik er in ga investeren, of het kon nog wel eens een duur grapje worden..

*edit*

Net weer bericht ontvangen van ze, hierin geven ze toe dat ze dus een ander abonnement geannuleerd hebben, en reageren weer niet op het bewijs wat ik ze leverde dat mijn opzegging al bevestigd werd voor 10 april 2011. Het enige wat ze zeggen is dat ze nog meer geld willen en dat ik dan definitief van ze af ben.

Joke1201

Ongelezen bericht door Joke1201 »

Hallo ik weet niet wat te doen was drie jaar geleden naar een sportschool gegaan en moest naar proef een jaar lid zijn. Later vanwege privé problemen en niet in de buurt wonend ben ik niet staat geweest om naar de sportschool te gaan Exercise Body & Mind, factuur van openstaande maanden nooit dus gezien. Uiteindelijk ik weer woonachtig in mijn oude huis kreeg ik dus een factuur waarop ik gelijk gereageerd heb, dat ik wilde weten wanneer het jaar voorbij was want ik wil ermee stoppen, ben tot het moment gegaan en heb dus ook betaald en duidelijk gezegd dat ik moet stoppen! Want dat moest mondeling of schriftelijk zei ze.

Een half jaar later krijg ik een brief van incasso Credifixx dat zei in opdracht van de sportschool exercise body & mind mij verzoeken het verschuldigde te betalen. Ik natuurlijk gelijk gebelt, ze zouden het uitzoeken maar in nov nog niets gehoord dus ik weer gebelt, ze zeiden dat ze aan het wachten waren op antwoord van de sportschool. En weer een paar maanden later krijg ik een brief dat ik toch moet betalen want ik had geen schriftelijke bevestiging dat de sportschool nooit doet.

Wat moet ik doen moet ik betalen terwijl ik niet meer gesport heb en gezegd, gemaild dat ik na dat jaar stopt. Wie kan mij wegwijs maken

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Joke1201 schreef:Hallo ik weet niet wat te doen was drie jaar geleden naar een sportschool gegaan en moest naar proef een jaar lid zijn. Later vanwege privé problemen en niet in de buurt wonend ben ik niet staat geweest om naar de sportschool te gaan Exercise Body & Mind, factuur van openstaande maanden nooit dus gezien. Uiteindelijk ik weer woonachtig in mijn oude huis kreeg ik dus een factuur waarop ik gelijk gereageerd heb, dat ik wilde weten wanneer het jaar voorbij was want ik wil ermee stoppen, ben tot het moment gegaan en heb dus ook betaald en duidelijk gezegd dat ik moet stoppen! Want dat moest mondeling of schriftelijk zei ze.

Een half jaar later krijg ik een brief van incasso Credifixx dat zei in opdracht van de sportschool exercise body & mind mij verzoeken het verschuldigde te betalen. Ik natuurlijk gelijk gebelt, ze zouden het uitzoeken maar in nov nog niets gehoord dus ik weer gebelt, ze zeiden dat ze aan het wachten waren op antwoord van de sportschool. En weer een paar maanden later krijg ik een brief dat ik toch moet betalen want ik had geen schriftelijke bevestiging dat de sportschool nooit doet.

Wat moet ik doen moet ik betalen terwijl ik niet meer gesport heb en gezegd, gemaild dat ik na dat jaar stopt. Wie kan mij wegwijs maken
nou in ieder geval niet in een jaren oud topic over tijdschriften posten.....

joyce Rijntjes

Ongelezen bericht door joyce Rijntjes »

Nou wij zijn dus ook in de praktijken van C&Z media getrapt.. en nu eraf komen is een behoorlijk drama.
abonnement voor 9.95 afgesloten daarvoor krijgen we 4 maanden een nickelodeon pakket. nou geld afgeschreven niets gekregen. maar ipv 9.95 is er 39.80 afgeschreven. het was dus 4x 9.95. en annuleren kan tot 8 dagen. maar ja tegenwoordig krijg je geen afschriften meer dus na de 8 dagen pas gezien dat er zoveel was afgeschreven.. nu vele telefoontjes wacht ik nu maar op het incasso bureau. tenminste daar dreigen ze nu mee. iemand ervaring mee? inmiddels de bank het bedrag terug laten storten..
en een cursus klantvriendelijkheid is niet overbodig.. jeetje wat een on klantvriendelijkheid. wie kan mij verder helpen?

Ayris

Ongelezen bericht door Ayris »

Joyce,

Op dit forum staan op andere plekken voorbeeldbrieven die je aan dit bedrijf kan sturen. Via hun e-mailadres [email protected]. en aangetekend.

Het is mij 2 jaar terug overkomen. Ik werd op straat aangesproken had mijn gegevens opgegeven. gelukkig geen bankrekeningnr. Ik werd gealarmeerd door een voorbijganger die riep dat het oplichters waren. Ik ben toen onderweg naar huis de achterkant van het doorslagformulier gaan lezen en zag dat het een ander abonnement was ruim 40,-- per kwartaal i.p.v 9,95. Ik heb toen C&Z media club gegoogeld en kwam toen op de Radar site. Hun medewerkers lokken klanten met een verhaal dat niet klopt.

Wettelijk hoef jij niet te betalen als er geen dienst is geleverd. Doordat dit bedrijf en een aantal gelijksoortige bedrijven o.a. MAXmedia Joy 4kids (heeft mij trouwens net gebeld, ik hoefde niks van ze maar dacht ik ga checken of het oplichters zijn en ja hoor, ook zij zijn een aantal keer op het forum genoemd) daarom reageer ik nu op jouw bericht.

Klim in de pen, mail ze, bel ze (gebruik de voorbeeldbrieven voor mail en brief). Meestal zeggen ze het dan wel voor je op en doe als ze hun dubieuze praktijken niet staken, aangifte bij conzuwijzer en eventueel aangifte bij de politie want iemand met vooropgezet plan iets beloven wat je niet nakomt is oplichting.

Nog een tip:
Je kan je bank vragen hun nummer te blokkeren zodat zij geen incasso's meer kunnen doen en vul het formulier in om de incasso te beëindigen

Gesloten