LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door Prikker »

Het gaat blijkbaar slecht met Coca Cola want ze hebben een afgrijselijk nieuw formaat flesje op de markt gezet ! Echt afzichtelijk... het ziet er echt niet uit...

Nu moeten die afgrijselijke nieuwe designs natuurlijk ook nog betaald worden en heeft Coca Cola Co en maar een gratis vernieuwde prijsverhoging van toch tenminste 8%-10% (in mijn supermarkt) opgegooid !

Wie is die consument geweest die hierom gevraagd heeft ?!???

Zou ik die oude flessen nog op markplaats.nl of speurders.nl kunnen kopen ?

Misschien leuk voor een nieuwe verkiezing door Loeki... Loeki's Productverloedering bokaal !

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Wie koopt er dan ook Coca Cola? veel te duur en bij lange na niet de lekkerste cola. Ga gewoon naar Lidl of Aldi, scheelt je nog in de centen ook.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Over smaak valt te twisten, maar ik vind dat niets bij Coca Cola in de buurt komt. Ik ben trouwe Aldi klant, maar hun cola is pis met prik vergeleken bij the real thing.

Dat terzijde, ik vind de prijsverhoging ook absurd. De oude, bekende CC flessen werden steeds grauwer en grijzer na iedere hervulbeurt, nu krijgen we dus cheapass Lidl-achtige flessen die nauwelijks rechtop blijven staan. Gek genoeg dus 40% duurder.


En waarom? Omdat CC die grijze, versleten flessen niet bij een A-merk vind passen. Pffff...

Cynneke
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:49

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door Cynneke »

Enige manier om je mening richting CC te uiten is het niet kopen van die dure zooi.
Wel klagen maar toch veel geld uitgeven aan CC is ook van de zotte.

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door gast500 »

--------------------------------------------------------------------------------

Wie koopt er dan ook Coca Cola? veel te duur en bij lange na niet de lekkerste cola. Ga gewoon naar Lidl of Aldi, scheelt je nog in de centen ook
Wat een onzin, karr2 (maar dat ben ik wel van je gewend...):

1. de topicstarter vraagt niet om je mening qua smaak en merkkeuze
2. smaken verschillen, ik vind bijvoorbeeld die goedkope troep niet te drinken maar daar zal ik verder niemand mee lastig vallen!
3. je hoeft niet te bepalen waar iemand zijn cola koopt
4. sommigen geven graag meer geld uit voor (echte) cola

Al met al dus een onzinnige reactie uwerzijds. En helaas zorgt dit ook weer voor een reactie van mij en vervuild dus deze topic. On-topic svp!

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ach karr-2 is met weinig tevreden en daarvoor hulde.

ydrofsky
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 jan 2006 18:03

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door ydrofsky »

Wie is die consument geweest die hierom gevraagd heeft ?!???
Weet jij het? Dan weet ik het ook!
Zou ik die oude flessen nog op markplaats.nl of speurders.nl kunnen kopen ?
Dan ben je hier verkeerd dit is namelijk het Forum van Tros Radar!

Wat een onzinnige vragen! Stel een nuttige vraag a.u.b. zoals; "Wie heeft een goed(koper) alternatief"?
Antwoord: "De cola van de Lidl is vergelijkbaar met CocaCola".

Wie de cola van de Lidl nog nooit geproefd heeft kan dit natuurlijk niet weten, daarom adviseer ik hen dit binnenkort eens te doen.

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door Prikker »

@ydrofsky

1. Ik ging uit van het vrij marktprincipe van vraag en aanbod. Vandaar de vraag naar 'wie daarom gevraagd had'. Maar ik weet natuurlijk ook wel dat het marktprincipe van vraag en aanbod allang niet meer bestaat. Dus je had de vraag beter als cynisch kunnen interpreteren zoals deze ook bedoeld was.

2. Ook de vraag of dit op marktplaats of speurders websites gekocht kon worden is meer cynisch bedoeld, aangezien slechts weinige consumenten levensmiddelen op deze internetsites kopen.

Deze vorm van humor is blijkbaar niet besteed aan je.

Ik ben niet geinteresseerd in goedkopere alternatieven of andere supermarkten zoals je verondersteld. Noch heb ik ergens in mijn posts aangegeven dat ik iets anders ter discussie stelde dan de nieuwe Coca Cola flessen designs en prijsontwikkeling. Ik vind het persoonlijk ook niet echt boeiend dat jij de Lidl Cola lekker of goedkoper vind. Daar heb ik eerlijk gezegd ook geen boodschap aan.
Mijn topic gaat over het nieuwe design in combinatie met de nieuwe prijsstelling van de Coca Cola & Fanta flessen.

@Cynneke : Ben ik geheel met je eens, en ik heb dan ook geen CC en Fanta meer gekocht !

@Gast500 : Fijn om te zien dat er toch nog wel gezond verstand op dit forum is. Karr2 & Ydrofsky deden me wel heel erg twijfelen aan het niveau van dit forum.

@Captain Pervert : Ik vind het een A-Merk onwaardig en de prijsverhoging ook absurd hoog.

ydrofsky
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 jan 2006 18:03

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door ydrofsky »

Mijn reactie was eigenlijk voor Gast500 bedoeld.......
Al met al dus een onzinnige reactie uwerzijds. En helaas zorgt dit ook weer voor een reactie van mij en vervuild dus deze topic. On-topic svp!
Op onzinnige vragen krijg je namelijk onzinnige antwoorden.
Vandaar. :lol:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door hharteman »

Het viel me op dat er nog aardig wat voorraad voor de zaterdag in de supermarkt aanwezig was vanmiddag.
Ik heb toch aardig het idee dat ondanks de actie 4 halen 3 betalen de mensen de cola en de fanta aardig hebben laten staan.
Is ook logisch, want een dergelijke prijsverhoging wordt niet gepikt door de nederlanders die op de centjes passen.

Ik ben het ook met de topicstarter eens dat die flessen er niet uit zien en ook heb ik gemerktdat ze een paar cm hoger zijn waardoor ze niet goed in mijn ijskast passen.

CC sucks

momonoki
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2006 05:07

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door momonoki »

Het is al even geleden maar is er destijds bij de omschakeling van glazen 1.5l flessen naar PET ook een soortgelijke prijsstijging doorgevoerd?

Om bij de A-merken cola te blijven,de Lidl in Duitsland verkoopt zowel Pepsi als Coca-Cola in vergelijkbare(dus dunnere) eenmaal te gebruiken flessen.
De Pepsi is 0.79, Coca Cola 0.99 Euro.(+0.25 Statiegeld)

Het verhaal van CC over ontwikkelkosten en het prijspeil in de ons omringende landen lijkt op z'n minst ongeloofwaardig..

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door bot321 »

venantius maak een pol maak een pol. :lol:

R-P
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 feb 2006 09:25

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door R-P »

Wat ik niet snap is dat het uberhaupt nog gekocht wordt.

Natuurlijk is smaak een issue, daarom drink ik al 15 jaar gemiddeld zo'n 5 liter coca-cola light per week. Altijd in de aanbieding, soms om die reden (lees: geen aanbieding) een weekje Pepsi of iets anders.

Maar de cola was tot november bij de 'lekker en laag' 72ct per 1,5 liter, maanden achter elkaar. Toen opeens 86ct of zo, en nu 1,24. Ondanks 'laagste prijs garantie'. Ik dacht dat ze van de ratten besnuffeld waren...

Als het aan mij ligt, verkoopt CC geen enkele fles cola meer zolang ze de 'goedkopere' wegwerpflessen voor dit soort prijzen slijten, maar er zijn altijd mensen die geld zat hebben...

Wat mij betreft is CC nederland binnen 2 maanden falliet als ze zo doorgaan.

Het is echt waanzin en ik kan me niet voorstellen dat er een bedrijf is dat denkt zich dit te kunnen veroorloven.

Tenzij..... ze natuurlijk weer lekker onderhands aan het onderhandelen zijn.

Bij de Albert Heijn alle Pepsi light (12 flessen of zo) opgekocht omdat de aanbieding van vorige week nog gold: 3 flessen voor 2 euro.

Ik zeg: doe mij een reclamecheck voor nog eens 12 flessen.

Antwoord: Nee, doen we niet. Was een actie van vorige week.

Ja en? Hoe is dat mijn probleem? Waar staat dat ik dan geen reclamecheque kan krijgen?

Antwoord: heb de actie al een week verlengd, dus we doen het niet...

Natuurlijk stennis staan schoppen, lekker adverteren met je reclamecheques en lekker niet uitgeven wanneer je er geen zin in hebt, maar het hielp niets.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door Martin1976 »

vind het idd. ook nergens op slaan dat Coca-cola en Fanta hun prijzen flink verhogen, heeft niemand om gevraagd mijn inziens. Vind de flessen nog niet eens mooi ook. Maar zoals al eerder opgemerkt, niet kopen dan komen ze er vanzelf van terug! Of je moet echt niet anders willen, dan is het wat anders natuurlijk.

Ik kocht altijd Coca-cola en Fanta maar ben nu op Pepsi en Sissi overgestapt en eerlijk gezegd bevalt het me wel! Smaakt prima allebei, mij zullen ze niet meer met die dure Fanta en CC bij de kassa zien!

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door mylo1 »

ah cola 59ct
ah sinas 59ct

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door Prikker »

Ik weet niet wie het idee van een poll bedacht heeft, maar er zijn twee uitdrukkingen die deze voorgestelde poll op voorhand al zinloos maken...

1. Over smaak valt niet te twisten
2. Ieder z'n meug/smaak

Nu weer terug on topic graag, dank u. 8)

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik hou het lekker bij de enige echte coca cola! Bij mij komt er wat dat betreft echt geen goedkope rommel in huis.

Jolingfan
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:22

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door Jolingfan »

Cola vervangers genoeg maar welk merk verkoopt er Lemon?
Ja spa, maar dat is lang niet zo lekker als die van Fanta.

Cynneke
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:49

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door Cynneke »

Lemon is in elke winkel te krijgen...
AH heeft zijn eigen merk 7-up zeg maar, de meeste andere winkel ook wel m.i.
Lidl verkoopt 2 l. flessen 7-up.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Coca Cola / Fanta / Etc Flessen

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Hij bedoelt Fanta Lemon.


En die is inderdaad erg lekker, die van Spa smaakt wat te benauwd. Maar goed, ik denk dat het niet lang duurt voor de prijzen zakken.

Gesloten