LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CV ketel

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Barbalib

CV ketel

Ongelezen bericht door Barbalib »

Hallo,

Ik heb net een huis gekocht. De huidige eigenaren hebben een huur cv ketel (HR) van 2002. Ik wil de huur zowieso niet voortzetten (wil de maandelijkse lasten niet). Nu overweeg ik een nieuwe cv ketel te kopen of te informeren naar de afkoopwaarde van de huidige huurketel. Heeft iemand enig idee hoe de restwaarde wordt berekend en of dit financieel gezien ook echt verstandig is?

Gr.

Bij voorbaat dank.

Snertjong

Re: CV ketel

Ongelezen bericht door Snertjong »

Allereerst had je dat voor de koop beter kunnen regelen,jij was tenslotte
de koper.

Afkoopwaarde is verschillend,daar elke installateur andere voorwaarde kent,(lees dit even in het huur-contract.

die ik ken ,die zakt 10% per jaar, maar met een rest-waarde van 180 Euro.

Afkopen kan ,n leuke optie zijn, .

In eerste instantie dus eerst informeren bij de verhuurder, ik hoor het van je . . . Succes .

Barbalib

Ongelezen bericht door Barbalib »

He Snertjong,

Bedankt voor je reactie. Waarom voor de koop regelen? Woning wordt pas over een paar maanden geleverd. Tijd genoeg toch? Ik kan toch niet verplicht worden de huurovereenkomst van de huidige eigenaren over te nemen? Of mis ik wat?

Groet.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Neem aan dat bij de huur cv ook de radiatoren
horen.Ligt er natuurlijk ook aan hoe oud is de
instalatie.Zou zeggen bij 5 jaar 50% nieuw waarde.
Voor elk volgend jaar 10% er nog eens extra af.

Snertjong

Ongelezen bericht door Snertjong »

He ,Barba

Voor de koop had je het ,,afkopen,,van de ketel af kunnen dwingen,bij de verkoper,dan was de ketel van jou geweest- nu zit je er zelf mee.

Probeer dus dit als nog te doen,is bij verkoop woning(dus ook huurovereenkomst) is ook de verkoper verplicht dit te melden bij de verhuurder(misschien) nu nog een kansje,

Zadel dus de verkoper met dit probleem op,dan zit hij er mee . . desnoods via de makelaar,

Ik hoor het van je , . 8)

Sometimes

Ongelezen bericht door Sometimes »

Het hangt er vanaf of je verplicht bent om het huurcontract van de ketel over te nemen. Bij een normale aankoop van een huis (dus particulieren onder elkaar) zit het contract aan het huis vast, en zit je er als koper dus ook mee.

Bij deze constructie is dat niet helemaal duidelijk. Is de ketel van de woningbouwvereniging? Moet haast wel, want kan me niet voorstellen dat een huurder op eigen houtje een ketel regelt, die hij of zij feitelijk zou moeten krijgen bij de huur van het huis.

Afkopen van dit soort contracten is bijzonder ongunstig; over het algemeen worden alle nog komende termijnen bij elkaar opgeteld en contant gemaakt. Dat betekent dus dat een ketel van 2500 eur ineens 5000 eur moet kosten.

Gesloten