De klucht die Energie Direct heet
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 okt 2022 12:38
De klucht die Energie Direct heet
Energie crisis, eind juli loopt mijn energie contract af en energie direct besluit dat ik €300,- voorschot per maand moet gaan betalen.
Begin augustus gaan appen met de chatbot van energie direct en die verwijst me naar de slimme app van energie direct.
Helaas kan ik het maandbedrag niet naar beneden bijstellen maar wel naar boven en ik wil hem op €100,- per maand hebben.
Weer app opgestart en dit eerst een dagelijkse bezigheid.
Half september eindelijk een levend wezen op de app. En ja hij kon het bedrag bijstellen naar 100,- vanaf oktober. Moest nog wel die €300,- voldoen van september
Na een paar mailtjes die best dreigend waren eerst er dan gebeld, de verkoop termijn was 30 september, een aardige mevrouw van energie direct die wilde weten waarom ik nog niet betaald had, hondsbrutaal maar netjes gebleven.
Netjes betaald 30 september, maar krijg 4 oktober een aanmaning omdat ik niet betaald zou hebben, nou ja!
Ik weer met de chatbot aan de slag en na een behoorlijke periode toch een medewerker op de app.
Verhaal uitgelegd en alle betalingen en mailtjes doorgegeven in de app.
De man vond het ook vreemd en ging het onderzoeken.
Hij zou me na 11:00 terug bellen.
13:00 niets gehoord, maar weer eens contact maken met de chatbot van energie direct, dit moet opgelost worden.
Eindelijk na een half uur een aardige dame op de app. Verhaal weer uitgelegd en alle stukken opgestuurd in de app en de mail.
De dame was eruit, ik had voor 30 september moeten betalen daarom kwamen er €25,- euro aan boete overheen.
Op mijn vraag waar nou die €300,- was gebleven bleef het stil.
Ik was na 3 dagen appen, onderhandelen, contact maken met de chatbox van energie direct en het antwoord zwaar in de bonen.
Zo bont had ik het nog nooit meegemaakt, dit slaat alles!
Ik heb even een zen momentje genomen om te voorkomen dat de rook uit mijn oren kwam en losgelaten.
14:51 word er gebeld door een meneer van energie direct die me verteld dat het geld nog niet is gevonden maar dat ze op zoek zijn.
Hij vroeg of ik nog even mijn bankgegevens door wilde geven om te kijken of alles klopte.
Daarmee hebben we afgerond, het kan niet zijn dat deze organisatie nog meer slachtoffers maakt, kleden mensen uit en zijn niet te bereiken.
Ik ga morgen over naar een andere energie leverancier, dit met deze prutsers gaat hem niet worden.
Ik hoop dat jullie dit willen plaatsen 3 dagen werk om dingen geregeld te krijgen……
Vriendelijke groet.
Gertjan [achternaam verwijderd door moderatie]
Begin augustus gaan appen met de chatbot van energie direct en die verwijst me naar de slimme app van energie direct.
Helaas kan ik het maandbedrag niet naar beneden bijstellen maar wel naar boven en ik wil hem op €100,- per maand hebben.
Weer app opgestart en dit eerst een dagelijkse bezigheid.
Half september eindelijk een levend wezen op de app. En ja hij kon het bedrag bijstellen naar 100,- vanaf oktober. Moest nog wel die €300,- voldoen van september
Na een paar mailtjes die best dreigend waren eerst er dan gebeld, de verkoop termijn was 30 september, een aardige mevrouw van energie direct die wilde weten waarom ik nog niet betaald had, hondsbrutaal maar netjes gebleven.
Netjes betaald 30 september, maar krijg 4 oktober een aanmaning omdat ik niet betaald zou hebben, nou ja!
Ik weer met de chatbot aan de slag en na een behoorlijke periode toch een medewerker op de app.
Verhaal uitgelegd en alle betalingen en mailtjes doorgegeven in de app.
De man vond het ook vreemd en ging het onderzoeken.
Hij zou me na 11:00 terug bellen.
13:00 niets gehoord, maar weer eens contact maken met de chatbot van energie direct, dit moet opgelost worden.
Eindelijk na een half uur een aardige dame op de app. Verhaal weer uitgelegd en alle stukken opgestuurd in de app en de mail.
De dame was eruit, ik had voor 30 september moeten betalen daarom kwamen er €25,- euro aan boete overheen.
Op mijn vraag waar nou die €300,- was gebleven bleef het stil.
Ik was na 3 dagen appen, onderhandelen, contact maken met de chatbox van energie direct en het antwoord zwaar in de bonen.
Zo bont had ik het nog nooit meegemaakt, dit slaat alles!
Ik heb even een zen momentje genomen om te voorkomen dat de rook uit mijn oren kwam en losgelaten.
14:51 word er gebeld door een meneer van energie direct die me verteld dat het geld nog niet is gevonden maar dat ze op zoek zijn.
Hij vroeg of ik nog even mijn bankgegevens door wilde geven om te kijken of alles klopte.
Daarmee hebben we afgerond, het kan niet zijn dat deze organisatie nog meer slachtoffers maakt, kleden mensen uit en zijn niet te bereiken.
Ik ga morgen over naar een andere energie leverancier, dit met deze prutsers gaat hem niet worden.
Ik hoop dat jullie dit willen plaatsen 3 dagen werk om dingen geregeld te krijgen……
Vriendelijke groet.
Gertjan [achternaam verwijderd door moderatie]
Re: De klucht die Energie Direct heet
U zult wel een maand opzegtermijn hebben. Handmatige overmakingen zorgen vaak voor problemen.
-
- Berichten: 12902
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: De klucht die Energie Direct heet
Wat is er mis met €300,- voorschot en waarom denkt u dat €100,- voorschot op de nieuwe tarieven voldoende zal zijn?
Online kan ik gewoon het voorschot met 10% verlagen. En dat een paar keer achter elkaar en ik zit op mijn oude voorschot weer. Dat doe ik bewust, aangezien ik nu zonnepanelen heb en verwarm met de airco. Mijn voorschot nu is zelfs als hoger dan mijn verwacht verbruik.
U hebt handmatig betaald, maar hebt u wel alle gegevens juist ingevuld? Er hoeft maar 1 tikfoutje gemaakt te worden in het rekeningnummer of omschrijving en het zoeken is een hel.
Dat ze mensen uitkleden ligt niet aan hen. Als u het nieuws een beetje gevolgd hebt weet u wat de nieuwe tarieven zijn. Het is juist het afstappen van procedures en zelfstandig dingen gaan doen die er voor zorgen dat het mis gaat.
Online kan ik gewoon het voorschot met 10% verlagen. En dat een paar keer achter elkaar en ik zit op mijn oude voorschot weer. Dat doe ik bewust, aangezien ik nu zonnepanelen heb en verwarm met de airco. Mijn voorschot nu is zelfs als hoger dan mijn verwacht verbruik.
U hebt handmatig betaald, maar hebt u wel alle gegevens juist ingevuld? Er hoeft maar 1 tikfoutje gemaakt te worden in het rekeningnummer of omschrijving en het zoeken is een hel.
Dat ze mensen uitkleden ligt niet aan hen. Als u het nieuws een beetje gevolgd hebt weet u wat de nieuwe tarieven zijn. Het is juist het afstappen van procedures en zelfstandig dingen gaan doen die er voor zorgen dat het mis gaat.
Re: De klucht die Energie Direct heet
Wat is uw jaarlijkse energieverbruik en wat zijn de voor u geldende tarieven?
Ofwel : waarom zou Energie Direct mee moeten gaan in uw verzoek om het voorschot zo veel te verlagen?
Ofwel : waarom zou Energie Direct mee moeten gaan in uw verzoek om het voorschot zo veel te verlagen?
Re: De klucht die Energie Direct heet
Als jouw energie verbruik lager is, als 100 euro, dan is 300 euro idd te veel. Dit voorschotbedrag maken ze op n.a.v, jou verbruik. Bij de eindafrekening, als de voorschotbedrag te laag is, zou je fors moeten bijbetalen. Een lager voorschot komt eigenlijk neer op uitstel van executie.
Wat is volgens is nu het verbruik van energie, volgens het nieuwe tarief?
Wat is volgens is nu het verbruik van energie, volgens het nieuwe tarief?
Re: De klucht die Energie Direct heet
Het voorschot wordt wel door wat meer factoren bepaald, energiedirect:Petra1987 schreef: ↑15 okt 2022 15:36Als jouw energie verbruik lager is, als 100 euro, dan is 300 euro idd te veel. Dit voorschotbedrag maken ze op n.a.v, jou verbruik. Bij de eindafrekening, als de voorschotbedrag te laag is, zou je fors moeten bijbetalen. Een lager voorschot komt eigenlijk neer op uitstel van executie.
Wat is volgens is nu het verbruik van energie, volgens het nieuwe tarief?
Misschien zouden ze ook eens wat meer rekening moeten houden met huidige situatie;We houden rekening met de stijging van de energieprijzen. Je termijnbedrag stijgt mee als je een variabel contract hebt met de nieuwe hogere tarieven.
We weten nog niet wat de overheid gaat doen om de energierekening betaalbaar te houden. Die onzekerheid verwerken we in je termijnbedrag.
We berekenen je termijnbedrag met je gemiddelde energieverbruik van de afgelopen jaren. Misschien verbruik je dit jaar minder energie, maar als je het jaar daarvoor wel (veel) meer gebruikte, komt je gemiddelde energieverbruik hoger uit.
Was het deze winter warmer dan verwacht? Dan heb je minder gas verbruikt en dat zie je terug op je jaarrekening. Voor je termijnbedrag rekenen we met KNMI-gegevens over meerdere jaren.
Ook hogere kosten vanuit de netbeheerder of de overheid kunnen zorgen voor een hoger termijnbedrag.
Maar uitstel van executie?Particuliere klanten van energiebedrijf Eneco besparen de laatste weken fors op hun gasverbruik. Gecorrigeerd voor weersinvloeden gebruiken zij sinds 1 september 20 tot 25 procent minder gas dan afgelopen jaren
Mijn leverancier stelt met de verbruiksmanager ook alleen maar maandelijks voorschotverwachting bij ipv meteen hele jaarsverwachting als ze fout zitten. Termijn bijstellen is echter geen probleem. Zelf kun je natuurlijk ook blijven checken of je goed zit en bij een 11stedentocht straks in januari je verwachtingen en voorschot toch nog even wat bijstellen.
Re: De klucht die Energie Direct heet
Heel praktisch gezien zou het natuurlijk een geweldig idee zijn als er online gekeken kan worden hoeveel euro er aan voorschotten is betaald en wat er tot dan toe aan gas en stroom is verbruikt en wat de verwachtingen zijn voor de rest van het jaar. Een soort real-time jaarafrekening, maakt het makkelijker voor de energieleverancier en geeft de afnemer meer inkijk in zijn daadwerkelijke verbruik en kosten.
Re: De klucht die Energie Direct heet
Dat is min of meer wat Oxxio doet in de app. Die geeft een geschat maandbudget aan en wat je daarvan hebt verbruikt (beide in euro's, dus). Er is normaal gesproken ook een jaarcheck, die een schatting geeft van de eindafrekening met een advies voor het maandelijkse voorschot. Die jaarcheck is nu al wel een tijdje buiten gebruik ivm het verwerken van de aangekondigde maatregelen.
Re: De klucht die Energie Direct heet
Ja, ik betaal vandaag 12 cent per kilowatt en 65 cent per cuub gas all-in incl.netwerkkosten.Morganlefay schreef: ↑14 okt 2022 20:37Rook uit uw oren laten komen dan hoeft u niet te stoken.
Maar even heel serieus, denkt u uw energie ergens goedkoper te kunnen krijgen. Zo ja dan wil het hele land dit graag weten.(sarcasm)
Gemiddeld liggen de prijzen voor electra op 25 cent en gas 70 cent.
Bij ANWB energie.
Re: De klucht die Energie Direct heet
Die prijs voor gas bij de anwb ( die overigens 71 cent is vandaag ) is zeker niet all in.150747 schreef: ↑16 okt 2022 11:30Ja, ik betaal vandaag 12 cent per kilowatt en 65 cent per cuub gas all-in incl.netwerkkosten.Morganlefay schreef: ↑14 okt 2022 20:37Rook uit uw oren laten komen dan hoeft u niet te stoken.
Maar even heel serieus, denkt u uw energie ergens goedkoper te kunnen krijgen. Zo ja dan wil het hele land dit graag weten.(sarcasm)
Gemiddeld liggen de prijzen voor electra op 25 cent en gas 70 cent.
Bij ANWB energie.
Van de anwb: let op de tarieven zijn exclusief inkoopkosten, energiebelasting, opslag duurzame energie en de regiotoeslag
Nogal misleidend dat je dit all in noemt.
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: De klucht die Energie Direct heet
De kale gasprijs vandaag is zo 64,5 cent.
De all-in prijs is iets meer dan €1,27 per kuub gas. Nog steeds een mooie prijs t.o.v vele mensen met een variabel contract, dat is zeker waar. Maar de prijs is de afgelopen dagen dan ook flink gedaald en er is geen garantie dat dit zo blijft. Voor nu profiteren de mensen met een dynamisch contract dus even van lagere gasprijzen.
De all-in prijs is iets meer dan €1,27 per kuub gas. Nog steeds een mooie prijs t.o.v vele mensen met een variabel contract, dat is zeker waar. Maar de prijs is de afgelopen dagen dan ook flink gedaald en er is geen garantie dat dit zo blijft. Voor nu profiteren de mensen met een dynamisch contract dus even van lagere gasprijzen.
Re: De klucht die Energie Direct heet
Je moet je eens inlezen op de site.angel1978 schreef: ↑16 okt 2022 11:36Die prijs voor gas bij de anwb ( die overigens 71 cent is vandaag ) is zeker niet all in.150747 schreef: ↑16 okt 2022 11:30Ja, ik betaal vandaag 12 cent per kilowatt en 65 cent per cuub gas all-in incl.netwerkkosten.Morganlefay schreef: ↑14 okt 2022 20:37Rook uit uw oren laten komen dan hoeft u niet te stoken.
Maar even heel serieus, denkt u uw energie ergens goedkoper te kunnen krijgen. Zo ja dan wil het hele land dit graag weten.(sarcasm)
Gemiddeld liggen de prijzen voor electra op 25 cent en gas 70 cent.
Bij ANWB energie.
Van de anwb: let op de tarieven zijn exclusief inkoopkosten, energiebelasting, opslag duurzame energie en de regiotoeslag
Nogal misleidend dat je dit all in noemt.
Alles, incl. netbeheer, inkoopkosten en winstpercentage.
Staat ook duidelijk op de app.
"De kosten zijn gebaseerd op het verbruik en zijn inclusief vaste leverings-, netbeheer- en inkoopkosten, energiebelasting en BTW."
Re: De klucht die Energie Direct heet
De tekst en de prijzen komen gewoon letterlijk van de site van de anwb. Bewust of niet maar je belazert de boel.
Re: De klucht die Energie Direct heet
Je moet vooral zelf beter lezen.
Bij de genoemde uurtarieven is de prijs exclusief netbeheerkosten, inkooptoeslag, energiebelasting en ODE. En naar keuze inclusief of exclusief BTW. De prijzen die u noemde voor afgelopen weekend, waren de prijzen exclusief BTW!
Bij het overzicht met de totale gemaakte kosten per dag/week/maand/jaar worden de all-in kosten getoond.
U combineert info van de ene pagina met prijzen van een andere pagina en trekt daardoor volledig foute conclusies.
Re: De klucht die Energie Direct heet
Deze tekst staat letterlijk op mijn app en belazeren op mijn leeftijd heeft geen zin meer. Daar had ik eerder mee moeten beginnen.
Maar ja, als jullie graag vier euro per cuub gas betalen is dat jullie zaak.
Re: De klucht die Energie Direct heet
Als je de teksten hier net zo goed leest als de app dan snap ik het wel
Re: De klucht die Energie Direct heet
Daar kijk ik ook niet.
Ik kijk bij de afdeling Werkelijke Energie Kosten.
De inkoopsprijs is zeker niet de prijs die wordt berekend.
Wel mooi dat je negatieve opwekking krijgt, weliswaar tegen 7 cent onkosten.
Laatst gewijzigd door 150747 op 17 okt 2022 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De klucht die Energie Direct heet
Ik betaal geen 4,00 M3 gas....CV is ook nog niet aan geweest dit najaar....ik wil ook niet bezig zijn met prijzen en kijken wanneer ik iets wel of niet moet gaan aanzetten; of nog erger, de vrouw daarin moeten gaan opvoeden.
Ik betaal nu 50,- per maand voorschot (na 3x 100,- ) en verwacht dat ik ook nog wel wat ga terugkrijgen.....