LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurtjes keukenkastjes bollen na 2 jr, is dat normaal?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Jonel
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2020 21:38

Deurtjes keukenkastjes bollen na 2 jr, is dat normaal?

Ongelezen bericht door Jonel »

Een vraag;
Wij hebben nu krap 2 jr een nieuwe keuken waarbij de onderrand van bijna alle onderdeurtjes gaan bollen. De rand wordt hobbelig. Ook de deurtjes onder de oven en van de koelkast.

De leverancier beweerd dat dit komt door vocht wat niet verwijderd is na het schoonmaken. Nu is dat niet het geval maar tijdens het gebruik loopt er best wel eens een druppel water over de deurtjes die aan de onderzijde blijft hangen en die wij niet direct verwijderen.

De leverancier vindt dat dit aan ons te wijten is maar bied wel een coulance regeling aan. In mijn ogen heb ik de keuken normal gebruikt en verwacht ik dat de leverancier mijn schade vergoed.

Heeft de leverancier gelijk of kan ik aanspraak maken op een schadeloosstelling?

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Deurtjes keukenkastjes bollen na 2 jr, is dat normaal?

Ongelezen bericht door criticus2 »

leverancier kletst wat mij betreft uit zijn nek....
Nog nooit meegemaakt. keuken in vorige huis was 10 jaar oud toen we gingen en zag er als nieuw uit (gelakte deuren)
Keuken in huidige huis is denk ik 18 jaar oud, geen probleem.
De maatwerkkasten in mijn zakelijk pand zijn inmiddels 22 jaar oud, en volgens principe en met materialen van keukens gemaakt , niets mee aan de hand.
Ondanks blootstelling op sommige plekken aan veel vocht en ook stoom.

alfatrion
Berichten: 21918
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Deurtjes keukenkastjes bollen na 2 jr, is dat normaal?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, dit is zeker niet normaal. Je kan bij de verkoper aankloppen voor gratis herstel van de keuken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Deurtjes keukenkastjes bollen na 2 jr, is dat normaal?

Ongelezen bericht door crazyme »

Jonel schreef:
05 feb 2020 22:00

De leverancier beweerd dat dit komt door vocht wat niet verwijderd is na het schoonmaken. Nu is dat niet het geval maar tijdens het gebruik loopt er best wel eens een druppel water over de deurtjes die aan de onderzijde blijft hangen en die wij niet direct verwijderen.
Een druppel water is niet normaal bij voldoende afzuiging. Waar komt dat water vandaan ?
Centrale afzuiging ?
Heeft deze voldoende capaciteit ?

Geen enkele deur kan tegen teveel vocht.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Deurtjes keukenkastjes bollen na 2 jr, is dat normaal?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een keuken met Kook verbod?
Graag merk keuken en type en doe leverancier er ook maar bij.

Een of enkele deurtjes zou kunnen, vooral naast oven of vaatwasser waar stoom vrij komt.. maar dat hoorde een fabriek te weten.
Ik heb bepaald niet duurste keuken van een bekend Geel/Blauw warenhuis maar geen 2 maar bijna 20 jaren en ja, nu begint het een beetje te rommelen.. maar dat mag ook wel na zoveel jaren dagelijkse gebruik/misbruik.

Daarom, meld merk en type want ik wil dan zeker niet bij deze verkoper hetzelfde halen.
En hij mag dan hier komen uitleggen wat U dan fout heeft gedaan.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Deurtjes keukenkastjes bollen na 2 jr, is dat normaal?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De enige reden waardoor dit kan is als er beschadigingen in de laklaag zitten of bij folie als deze los zit. Een deurtje is van hout en hout en vocht gaan niet samen.

Waar naar gekeken moet worden is of er daadwerkelijk beschadigingen zijn in de laklaag of folie en waardoor deze ontstaan is.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Deurtjes keukenkastjes bollen na 2 jr, is dat normaal?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Frontjes met folie? Kennelijk leren fabrikanten helemaal niets bij. Bollen bij frontjes met folie is gemeengoed en heeft ontelbare claims opgeleverd, bij de goedkopere merken kun je er na een jaar of 6-8 bij minder optimale vochthuishouding wel op gaan rekenen maar na twee jaar zou de leverancier zich dood moeten schamen en gewoon nieuwe delen moeten leveren.

16again
Berichten: 16118
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Deurtjes keukenkastjes bollen na 2 jr, is dat normaal?

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:
06 feb 2020 16:30
Jonel schreef:
05 feb 2020 22:00

De leverancier beweerd dat dit komt door vocht wat niet verwijderd is na het schoonmaken. Nu is dat niet het geval maar tijdens het gebruik loopt er best wel eens een druppel water over de deurtjes die aan de onderzijde blijft hangen en die wij niet direct verwijderen.
Een druppel water is niet normaal bij voldoende afzuiging. Waar komt dat water vandaan ?
Gemorst bij de aanrecht schat ik zo in

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Deurtjes keukenkastjes bollen na 2 jr, is dat normaal?

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
06 feb 2020 19:48
crazyme schreef:
06 feb 2020 16:30
Jonel schreef:
05 feb 2020 22:00

De leverancier beweerd dat dit komt door vocht wat niet verwijderd is na het schoonmaken. Nu is dat niet het geval maar tijdens het gebruik loopt er best wel eens een druppel water over de deurtjes die aan de onderzijde blijft hangen en die wij niet direct verwijderen.
Een druppel water is niet normaal bij voldoende afzuiging. Waar komt dat water vandaan ?
Gemorst bij de aanrecht schat ik zo in
waarbij de onderrand van bijna alle onderdeurtjes gaan bollen
Dan wordt er flink geknoeid.

Dat lijkt mij bij nader inzien aannemelijker dan condens.

Bijna alle onderdeurtjes, dus niet de bovendeurtjes.

Dat is gek. Wanneer er iets met het product mis zou zijn, dan zouden toch ook de bovendeurtjes getroffen moeten zijn ?

Jonel
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2020 21:38

Re: Deurtjes keukenkastjes bollen na 2 jr, is dat normaal?

Ongelezen bericht door Jonel »

Dank voor de reacties. Ik ga verder met de leverancier in conclaaf. En idd, crazyme, vreemd. Ik denk dat de bekleding van de deurtjes niet goed afsluit zodat de enkele druppels er in kunnen trekken. En druppels zakken naar beneden. Ik hoop dat ik er uit kom maar echt makkelijk lijkt het niet te gaan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Deurtjes keukenkastjes bollen na 2 jr, is dat normaal?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Graag merk & type van keuken,

en zijn de bovenkasten wel goed?
Als de folie tekort is aan binnenzijde is dat productie fout, dus kijk of de nog goede er enig hout van binnenzijde zichtbaar is.

janvanleeuwen
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2006 17:14

Re: Deurtjes keukenkastjes bollen na 2 jr, is dat normaal?

Ongelezen bericht door janvanleeuwen »

Google eens op los latende foli op kastdeuren.
Dit is ons overkomen bij een dure almat keuken. Dit bedrijf is falliet.q
Onze keuken was 13 jaar oud. Alle deurtjes en bij behorende plinten hebben we van de folie laten ontdoen en vervolgens laten spuiten.
Ziet er weer als nieuw uit.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Deurtjes keukenkastjes bollen na 2 jr, is dat normaal?

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Koop een hygro meter en kijk hoe vochtig het is in je huis.

Gesloten