LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Drama met LED verlichting
Drama met LED verlichting
Wat een drama is die ledverlichting nog steeds! Al die sites liegen ons voor over de warmte van het licht en over de lichtopbrengst. Lumen, Kelvin, vervangt x watt lampen, etc., etc.
Heb ik uiteindelijk een lamp die kwa warmte en kwa opbrengst overeenkomt met mijn 50 watt halogeenlamp en dan past de lamp niet in de armatuur, omdat de lamp bij de voet te dik is! Het is deze lamp:
http://www.leditlight.net/a-9884071/dim ... 5-watt-ds4
let wel: 50 watt klopt, maar het komt zeker niet overeen met 75 watt!
Een mail naar deze site wordt niet beantwoord. Wel wordt het geld van de teruggestuurde lampen netjes teruggestort.
Vervolgens een kritisch stukje geschreven op de site van leditlight.net maar leditlight heeft mijn stukje NIET geplaatst in het gastenboek. Hier doen ze kennelijk ook alleen aan propaganda!
Heb ik uiteindelijk een lamp die kwa warmte en kwa opbrengst overeenkomt met mijn 50 watt halogeenlamp en dan past de lamp niet in de armatuur, omdat de lamp bij de voet te dik is! Het is deze lamp:
http://www.leditlight.net/a-9884071/dim ... 5-watt-ds4
let wel: 50 watt klopt, maar het komt zeker niet overeen met 75 watt!
Een mail naar deze site wordt niet beantwoord. Wel wordt het geld van de teruggestuurde lampen netjes teruggestort.
Vervolgens een kritisch stukje geschreven op de site van leditlight.net maar leditlight heeft mijn stukje NIET geplaatst in het gastenboek. Hier doen ze kennelijk ook alleen aan propaganda!
Re: Drama met LED verlichting
Er zit bij de led verlichting inderdaad helaas nog veel kaf tussen het koren. Terwijl het juist voor de vervanging van halogeen een goede optie zou kunnen zijn. (Voor gewone lampen vind ik een spaarlamp een veel goedkopere optie.) Helaas zijn de maten ook vaak afwijkend van halogeen lampen, zodat het een gok blijft of de lamp past. Bij olino.org worden trouwens regelmatig besparende lampen getest, en dan vallen sommige lampen natuurlijk gruwelijk door de mand. Misschien een tip voor jou om daar ook eens te kijken?
Ik had trouwens zelf nog nooit een GU10 lamp gezien die een 50 watt lamp goed kan vervangen (zoals een 3x3 Watt CREE). Heb je toevallig nog kunnen zien of het ook echt een goede vervanging is (in lichtsterkte en warmte), of lukte dat niet omdat de lamp niet in de armatuur paste? Als het een serieuze vervanging kan zijn (en in mijn armaturen wel zou passen...), dan zou het voor mij wellicht een optie zijn.
Ik had trouwens zelf nog nooit een GU10 lamp gezien die een 50 watt lamp goed kan vervangen (zoals een 3x3 Watt CREE). Heb je toevallig nog kunnen zien of het ook echt een goede vervanging is (in lichtsterkte en warmte), of lukte dat niet omdat de lamp niet in de armatuur paste? Als het een serieuze vervanging kan zijn (en in mijn armaturen wel zou passen...), dan zou het voor mij wellicht een optie zijn.
Ik heb inderdaad ook een aantal lampen uitgetest en het was allemaal drama. Ik had o.a. eerst de 3x2 watt CREE van dezelfde shop, maar deze gaf een afschuwelijke kleur, ook al was warm belooft. Ook de sterkte viel zwaar tegen en de bundel was te nauw. Deze lamp pastte echter wel. Ik heb deze 2 lampen teruggestuurd en heb de 3x3 watt CREE besteld. Deze past niet in de armatuur in mijn huiskamer, maar wel in mijn keuken, waar ook vele uren oer dag licht brandt. Daarom heb ik deze 2 gehouden. Deze warmte is ECHT hetzelfde als van echt halogeen en ook de sterkte is 50 watt, maar ook niet meer dan dat. 75 watt is een leugen.kweenie schreef: Ik had trouwens zelf nog nooit een GU10 lamp gezien die een 50 watt lamp goed kan vervangen (zoals een 3x3 Watt CREE). Heb je toevallig nog kunnen zien of het ook echt een goede vervanging is (in lichtsterkte en warmte), of lukte dat niet omdat de lamp niet in de armatuur paste? Als het een serieuze vervanging kan zijn (en in mijn armaturen wel zou passen...), dan zou het voor mij wellicht een optie zijn.
Een alternatief voor de lamp is deze lamp. http://www.lichtwebshop.nl/product/2613 ... white.aspx
Hij is maar 3x1 watt, maar hij levert warm licht en hij is te vergelijken met 20 a 35 watt halogeen. Hij is echter niet dimbaar en dit bedrijf leverde eerst verkeerd en uit de vreemde communicatie is mij gebleken dat ze een rommelige helpdesk hebben.
Bedankt voor de informatie. Een 20 watt vervangende spot (zoals die 3×1 watt)heb ik wel vaker gezien, maar omdat ik nu ook 50 watt spotjes heb en de hoeveelheid licht mij goed bevalt (en ik liever niet te veel terug zou willen gaan), zou ik graag een echte 50 watt vervanger willen hebben. Die 3×3 watt bevalt dus op zich wel goed (als hij zou passen...)? Dan zal ik er eens over denken om die aan te schaffen. Al moet ik nog wel even aan de prijs wennen... Euro's stroomverbruik voelt toch anders dan euro's in aanschaf.
Jammer dat je lamp niet past. Tja, de GU10 zegt natuurlijk alleen maar wat over de fitting. Er zijn veel armaturen, en zullen wel degelijk deze lamp kunnen hebben. leditlight lijkt mij op zich een goed bedrijf. Goede garantie, snelle terug betaling. Lijkt mij op zich niks mis mee.
Ik zoch ook op 3x3 ledspot en kwam uit bij http://www.v-led.nl deze verkopen een 10 wat Cree ledspot. En hun claimen dat deze 50 watt halogeen vervangt. Het is mij wel opgevallen dat ze nog niets verkopen. Wellicht dat dat nog gaat gebeuren. Ik hoop het, want de prijzen zijn beter dan die van leditlight.
Neem anders contact met hun op. Zij hebben ook een niet tevreden geld terug garantie.
Succes!
René
Ik zoch ook op 3x3 ledspot en kwam uit bij http://www.v-led.nl deze verkopen een 10 wat Cree ledspot. En hun claimen dat deze 50 watt halogeen vervangt. Het is mij wel opgevallen dat ze nog niets verkopen. Wellicht dat dat nog gaat gebeuren. Ik hoop het, want de prijzen zijn beter dan die van leditlight.
Neem anders contact met hun op. Zij hebben ook een niet tevreden geld terug garantie.
Succes!
René
Goeie tip,
Momenteel bij Ikea Ledlampjes te koop in de aanbieding voor GU 10 fittingen, 4 watt per stk, kost 6,- per stuk.
Ik had 15 x 60 watt in mijn plafond ingebouwd, dus 900 watt, vervangen door deze ledlampjes, te koud en kil licht, transparante glasverf gemengd (rood en geel) en met een penseeltje de ledlampjes aangetipt. SUPER!
Ze worden namelijk niet heet en ik heb nu 15x 4 watt = 60 watt in mijn hele plafond in een prachtige softe sfeer mijn kamer verlicht.
En nog beter, je kan sommige spotjes donkerder en/of lichter maken al naar gelang je persoonlijke voorkeur.
Succes,
Momenteel bij Ikea Ledlampjes te koop in de aanbieding voor GU 10 fittingen, 4 watt per stk, kost 6,- per stuk.
Ik had 15 x 60 watt in mijn plafond ingebouwd, dus 900 watt, vervangen door deze ledlampjes, te koud en kil licht, transparante glasverf gemengd (rood en geel) en met een penseeltje de ledlampjes aangetipt. SUPER!
Ze worden namelijk niet heet en ik heb nu 15x 4 watt = 60 watt in mijn hele plafond in een prachtige softe sfeer mijn kamer verlicht.
En nog beter, je kan sommige spotjes donkerder en/of lichter maken al naar gelang je persoonlijke voorkeur.
Succes,
Die Ikea spotjes geven wel heel wat minder licht dan een spot van 60 watt. Het kan goed zijn dat je de spotjes die je had te fel vond, dan is het een goede oplossing. Maar het is zeker geen 1 op 1 vervanging voor een halogeenspot van 60 watt.
-
Beste allemaal...
Het klopt wel dat er hier en daar op en/of in verschillende led webshops dramatische LED-verlichting en overige LED-producten worden aangeboden. Ze schieten als paddestoelen uit de grond en veelal, ik durf te beweren zo'n 80%, weten niets van LED's af. Ik bedoel hiermee dat de meeste niet eens weten welke types LED's en elektronica in hun producten zit. CREE wordt altijd als de beste LED aangegeven en klopt in principe ook wel want het is momenteel een van de meest robuuste LED merken. Echter er zijn tientallen soorten/types CREE. De echte CREE is een Amerikaanse want hier komt het merk en product CREE vandaan. Er is ook een CREE welke door onze Aziatische buren worden gekopieerd en is een stuk goedkoper. Ook worden de originele Amerikaanse CREE LED's
wel gebruikt door deze landen (waar overigens vrijwel alle LED-producten geproduceerd worden in opdracht van vrijwel alle grote merken) maar is de aansturende elektronica van de LED's Chinees, Taiwanees of een van de andere landen aldaar. Dan wordt de LED-lamp goedkoper maar de betrouwbaarheid is een stuk minder. Zeker de 220V dimbare versies. Er moet namelijk nogal wat elektronica in dat kleine GU10 voetje gebouwd worden en dat heeft al heel wat voor ellende gezorgd. Ik zelf verkoop ze niet.
Zou men een originele Amerikaanse CREE LED-lamp met bijvoorbeeld XR-E-P4 LED's dan wordt het een vrij duur lampje om aan te schaffen voor de particulier. Dan is er ook nog de kleurtemperatuur. Koop bij tien verschillende een warm witte 3000K LED-lamp met dezelfde specificaties en ik durf te beweren dat er 7 tot 8 van kleur, lichtopbrengst en stralingshoek verschillen.
De LED-producten van de bouwmarkten, IKEA, en tegenwoordig ook een aantal supermarkten enz. enz. zijn goedkoop maar mogen absoluut niet met de kwaliteits LED-producten vergeleken worden. Maar toegegeven er zijn prijs en kwaliteiten kopers en dat mag natuurlijk. Jammer is wel dat de LED een slechte naam krijgt door dit soort LED-producten.
Maar er werd een LED-spot GU10 gezocht die een 50W halogeen lamp kan vervangen en wel qua kleur, lichtopbrengst en dezelfde afmetingen.
Kijk eens bij: [commerciële link verwijderd]
Mochten er vragen zijn...RDZprojects beantwoord deze altijd. Goed advies is nooit weg alvorens men iets aan wil schaffen.
Het klopt wel dat er hier en daar op en/of in verschillende led webshops dramatische LED-verlichting en overige LED-producten worden aangeboden. Ze schieten als paddestoelen uit de grond en veelal, ik durf te beweren zo'n 80%, weten niets van LED's af. Ik bedoel hiermee dat de meeste niet eens weten welke types LED's en elektronica in hun producten zit. CREE wordt altijd als de beste LED aangegeven en klopt in principe ook wel want het is momenteel een van de meest robuuste LED merken. Echter er zijn tientallen soorten/types CREE. De echte CREE is een Amerikaanse want hier komt het merk en product CREE vandaan. Er is ook een CREE welke door onze Aziatische buren worden gekopieerd en is een stuk goedkoper. Ook worden de originele Amerikaanse CREE LED's
wel gebruikt door deze landen (waar overigens vrijwel alle LED-producten geproduceerd worden in opdracht van vrijwel alle grote merken) maar is de aansturende elektronica van de LED's Chinees, Taiwanees of een van de andere landen aldaar. Dan wordt de LED-lamp goedkoper maar de betrouwbaarheid is een stuk minder. Zeker de 220V dimbare versies. Er moet namelijk nogal wat elektronica in dat kleine GU10 voetje gebouwd worden en dat heeft al heel wat voor ellende gezorgd. Ik zelf verkoop ze niet.
Zou men een originele Amerikaanse CREE LED-lamp met bijvoorbeeld XR-E-P4 LED's dan wordt het een vrij duur lampje om aan te schaffen voor de particulier. Dan is er ook nog de kleurtemperatuur. Koop bij tien verschillende een warm witte 3000K LED-lamp met dezelfde specificaties en ik durf te beweren dat er 7 tot 8 van kleur, lichtopbrengst en stralingshoek verschillen.
De LED-producten van de bouwmarkten, IKEA, en tegenwoordig ook een aantal supermarkten enz. enz. zijn goedkoop maar mogen absoluut niet met de kwaliteits LED-producten vergeleken worden. Maar toegegeven er zijn prijs en kwaliteiten kopers en dat mag natuurlijk. Jammer is wel dat de LED een slechte naam krijgt door dit soort LED-producten.
Maar er werd een LED-spot GU10 gezocht die een 50W halogeen lamp kan vervangen en wel qua kleur, lichtopbrengst en dezelfde afmetingen.
Kijk eens bij: [commerciële link verwijderd]
Mochten er vragen zijn...RDZprojects beantwoord deze altijd. Goed advies is nooit weg alvorens men iets aan wil schaffen.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 feb 2012 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Het is inderdaad niet makkelijk om reeds led verlichting te vinden die een vermogen heeft dat gelijk is aan een conventionele lamp van 50 Watt.
Vele aanbieders manipuleren het aantal "Watt" van de lamp zodat ze meer kunnen verkopen.
Daarom is het vaak beter om te kijken naar het aantal lummen.
Je kan algemeen aannemen dat:
200-300lummen = 25W conventionele lamp
300-500lummen = 40W conventionele lamp
500-700lummen = 60W conventionele lamp
Ik heb online een shop gevonden waar ze ledverlichting (E27 E14 GU10 ...) aanbieden van 700lummen. Dus vergelijkbaar met een 60Watt.
Een beetje uit ongeloof heb ik een lampje aangekocht en zelf getest (E27-12Watt-700lummen).
Ik moet toegeven, het resultaat is verbluffend!
Deze led lamp haalt een zelfde vermogen in vergelijking met een zelfde halogeenspot.
Wat de kleurtemperatuur betreft... deze is eerder 3000K ipv 2700K maar nog steeds een aangenaam licht. Ideaal voor op plaatsen waar een beetje meer licht vereist is zoals badkamer, berging, keuken.
De lampjes zijn ook dimbaar dus voor op momenten dat het iets minder hoeft te zijn kan dit perfect! Bijvoorbeel bij een etentje in de keuken.
Als je even in google "internet profijt" ingeeft kom je automatisch bij de juiste pagina's.
Voor mij was het een aangename ervaring en de prijs is zeker één van de betere online!!
Koen
Vele aanbieders manipuleren het aantal "Watt" van de lamp zodat ze meer kunnen verkopen.
Daarom is het vaak beter om te kijken naar het aantal lummen.
Je kan algemeen aannemen dat:
200-300lummen = 25W conventionele lamp
300-500lummen = 40W conventionele lamp
500-700lummen = 60W conventionele lamp
Ik heb online een shop gevonden waar ze ledverlichting (E27 E14 GU10 ...) aanbieden van 700lummen. Dus vergelijkbaar met een 60Watt.
Een beetje uit ongeloof heb ik een lampje aangekocht en zelf getest (E27-12Watt-700lummen).
Ik moet toegeven, het resultaat is verbluffend!
Deze led lamp haalt een zelfde vermogen in vergelijking met een zelfde halogeenspot.
Wat de kleurtemperatuur betreft... deze is eerder 3000K ipv 2700K maar nog steeds een aangenaam licht. Ideaal voor op plaatsen waar een beetje meer licht vereist is zoals badkamer, berging, keuken.
De lampjes zijn ook dimbaar dus voor op momenten dat het iets minder hoeft te zijn kan dit perfect! Bijvoorbeel bij een etentje in de keuken.
Als je even in google "internet profijt" ingeeft kom je automatisch bij de juiste pagina's.
Voor mij was het een aangename ervaring en de prijs is zeker één van de betere online!!
Koen
En hoe zit het met bijvoorbeeld de stralingshoek? Het maakt wel uit of dat bv. 15 graden is of 90 graden.
Als je niet hoeft te dimmen is de Ikea "Ledare" een leuke optie qua prijs.
Die ikea lampen zijn qua prijs wel leuk, maar niet qua lichtopbrengst. Voor sfeerverlichting wel leuk, maar als je een lamp wilt hebben die een serieuze lichtbron moet zijn, dan vallen de Ikea lampen lelijk door de mand.
Bij Internet Profijt kan kiezen tussen een stralingshoek van 40 graden en 60 graden.kweenie schreef:En hoe zit het met bijvoorbeeld de stralingshoek? Het maakt wel uit of dat bv. 15 graden is of 90 graden.
De lampjes geven geen 'opvallende cirkel met harde rand' op het oppervlakte.
Het oppervlakte heeft echter een mooie cirkel met zachte vloeiende rand.
Ik was onlangs ook in IKEA Breda waar ik de led lampjes bekeken heb. Voor mij persoonlijk echt geen aanrader om als hoofdverlichting te gebruiken. Deze lampjes van IKEA zijn leuk om in een staanlampje te plaatsen maar onvoldoende als volwaardige verlichting van een kamer.
-
Levensduur van ledlampen... nog niet altijd zoals je mag verwachten
Heb bij Leditlight de afgelopen jaren regelmatig lampen gekocht.
Onder andere een serie van 5 MR16 lampen. Hiervan zijn er binnen de garantietermijn van 3 jaar 3 stuk gegaan. De laatste 2 gaven recent de geest, net na afloop van de garantietermijn (een deed niets meer, de ander brandde nog op minder dan de halve sterkte).
Het is helder dat hier sprake is van een slechte serie (een led lamp die na 3 jaar stuk gaat moet je overigens nooit kopen omdat je dan de hogere aanschafprijs niet terugverdient).
Leditlight laat echter ondanks herhaalde mailtjes NIETS van zich horen.
Een typisch voorbeeld van SLECHTE SERVICE en SLECHTE KWALITEIT.
Heb bij Leditlight de afgelopen jaren regelmatig lampen gekocht.
Onder andere een serie van 5 MR16 lampen. Hiervan zijn er binnen de garantietermijn van 3 jaar 3 stuk gegaan. De laatste 2 gaven recent de geest, net na afloop van de garantietermijn (een deed niets meer, de ander brandde nog op minder dan de halve sterkte).
Het is helder dat hier sprake is van een slechte serie (een led lamp die na 3 jaar stuk gaat moet je overigens nooit kopen omdat je dan de hogere aanschafprijs niet terugverdient).
Leditlight laat echter ondanks herhaalde mailtjes NIETS van zich horen.
Een typisch voorbeeld van SLECHTE SERVICE en SLECHTE KWALITEIT.
LEDITLIGHT!!!
Ook ik heb 5 ledspotjes (3x2w GU10) 30 euro t'stuk gekocht bij LEDITLIGHT in november 2010 en gedurende de eerste maanden gingen er reeds 2 stuk die na veel moeite vervangen werden. Nu is er weer eentje stuk, net nu de garantietermijn voorbij is en na reeds 2 mails gestuurd te hebben wacht ik nog steeds op een antwoord.
Conclusie:
Hun gastenboek is een opgesmukt verhaal van gefilterde positieve berichten en de negatieve ervaringen worden er gewoon uit gelaten.
Kostprijs veel te duur voor beperkt gebruiksduur.
Defecte lampjes terugsturen kost mij iedere keer 8 euro.
Dus goed nadenken alvorens bij deze firma te bestellen.
Ook ik heb 5 ledspotjes (3x2w GU10) 30 euro t'stuk gekocht bij LEDITLIGHT in november 2010 en gedurende de eerste maanden gingen er reeds 2 stuk die na veel moeite vervangen werden. Nu is er weer eentje stuk, net nu de garantietermijn voorbij is en na reeds 2 mails gestuurd te hebben wacht ik nog steeds op een antwoord.
Conclusie:
Hun gastenboek is een opgesmukt verhaal van gefilterde positieve berichten en de negatieve ervaringen worden er gewoon uit gelaten.
-
Wat ben ik toch blij dat ik weer terug ben gegaan naar de oude vertrouwde gloeilamp. Misschien ietsje duurder in verbruik, maar wel goed licht, en er komt nog wat stralingswarmte vanaf, waardoor het zomaar een stuk behaaglijker in huis is, vergeleken met de spaarlampen.
LED-licht, ik vind het maar vreemd licht, ik zou het echt niet in huis willen hebben, sorry hoor... Zo steriel zeg maar... Niks voor mij...
LED-licht, ik vind het maar vreemd licht, ik zou het echt niet in huis willen hebben, sorry hoor... Zo steriel zeg maar... Niks voor mij...
Dat hangt dus helemaal af van welk merk/type ledlicht je hebt. Er zijn er genoeg die ook gewoon echt 'warm' licht geven, net als een gloeilamp of een halogeenlamp. Maar er zit inderdaad veel troep tussen (al wordt het wel steeds beter). Ik heb wel eens een eigenmerk led-lamp van de Gamma geprobeerd, dat was inderdaad een drama. Nog erger dan een spaarlamp. En van sommige kille led-kerstverlichting word je ook niet vrolijk.witte angora schreef:LED-licht, ik vind het maar vreemd licht, ik zou het echt niet in huis willen hebben, sorry hoor... Zo steriel zeg maar... Niks voor mij...
Maar ik heb ook een 'investering' gedaan in goede led-spotjes die én veel licht geven, én warm licht geven. Ook GU10 (van philips). Die branden nu ongeveer een jaar zonder problemen in de keuken, als vervanging van 50 Watt halogeen. En dus gewoon lekker 'geel' licht, net als halogeen. Kost in aanschaf wel een rib uit je lijf, zo'n € 25 per stuk, maar verbruikt ook maar 5 Watt ipv 50 watt. Als je die spotjes altijd een paar uur per dag aan hebt staan, dan heb je de aanschaf binnen anderhalf jaar terugverdiend. En daarna verdien je er op, bijna € 20 per jaar dat de spotjes meegaan.
Ik geloof niet dat die spotjes ook werkelijk 15.000 uur mee zullen gaan (dat zal misschien in ideale omstandigheden wel gebeuren), maar ook al zou zo'n lamp het na 5.000 uur begeven, dan nog zou je een leuke 'winst' hebben.
Onderwerp: Drama met LED verlichtingMenno2000 schreef:LEDITLIGHT!!!
Conclusie:
Hallo Menno,
Wat een vervelende situatie. Ik zou zeggen, stap over op het merk Segula. Ik heb zelf ook die lampjes gehad van leditlight en deze zijn mij niet stuk gegaan, maar ik vond hun service niet goed. Daarom ben ik over gestapt naar een webwinkel , namelijk Sterk Led Verlichting. Zij verkopen goede kwaliteit lampen van Segula, GU10, 5 Watt.
Dat is een betere kwaliteit dan die wij hadden van leditlight en de service bij hen is uitstekend.
Dat wilde ik even met je delen.
Gr. Ralph
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jan 2014 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd
Reden: Commerciële link verwijderd
LEDITLIGHT.......DOE HET NIET!!
Na goede overweging heb ik uiteindelijk besloten om bij Leditlight LED lampen aan te schaffen.
De verzending van de spullen was erg snel, na een dag of 2 was het al thuis, echter bij aankomst was er al een lamp stuk.
Geprobeerd om contact te leggen met Leditlight vanwege het kapotte product, maar er komt geen reactie. Dit probleem lijkt niet opzichzelfstaand te zijn, blijkt uit een snelle zoekopdracht in google (had ik beter vooraf al kunnen doen). Ook de 30 dagen niet-goed- geld-terug-garantie lijkt daarmee dus een lachertje te zijn en zit je gewoon aan de gekochte spullen vast. De lampen zijn ook niet erg goedkoop overigens.
Ik zou iedereen deze leverancier AFRADEN en zoeken naar een alternatieve verkoper wel in het bezit van een webwinkel keurmerk.
Na goede overweging heb ik uiteindelijk besloten om bij Leditlight LED lampen aan te schaffen.
De verzending van de spullen was erg snel, na een dag of 2 was het al thuis, echter bij aankomst was er al een lamp stuk.
Geprobeerd om contact te leggen met Leditlight vanwege het kapotte product, maar er komt geen reactie. Dit probleem lijkt niet opzichzelfstaand te zijn, blijkt uit een snelle zoekopdracht in google (had ik beter vooraf al kunnen doen). Ook de 30 dagen niet-goed- geld-terug-garantie lijkt daarmee dus een lachertje te zijn en zit je gewoon aan de gekochte spullen vast. De lampen zijn ook niet erg goedkoop overigens.
Ik zou iedereen deze leverancier AFRADEN en zoeken naar een alternatieve verkoper wel in het bezit van een webwinkel keurmerk.