LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ECCO schoenen met oplossende zolen
-
ECCO schoenen met oplossende zolen
Reeds 25 jaar draag ik het model tracks van ECCO. Bang dat het model zou verdwijnen kocht ik een paar extra. Netjes opgeborgen in koele donkere kast.
Ik trok ze na enkele jaren aan en merkte dat de zolen veranderden in een kleverig papje dat in klodders onder de schoenen vandaan viel.
Onderzoek op internet levert op dat ECCO een productiefout heeft gemaakt.
ECCO is niet bereid tot een voldoende schadevergoeding over te gaan.
Kijk hier maar eens!
http://honeypot.net/my-ecco-shoes-are-j ... 1655e06763
Ik vind dat ECCO op bovenstaande publiekelijk dient aangesproken vooral omdat een paar schoenen 149 euro kost.
Wie, naast de honderden die reeds op internet schreven, heeft dezelfde ervaring en wil dat er iets aan gedaan wordt?
Kees Veerman Volendam
Ik trok ze na enkele jaren aan en merkte dat de zolen veranderden in een kleverig papje dat in klodders onder de schoenen vandaan viel.
Onderzoek op internet levert op dat ECCO een productiefout heeft gemaakt.
ECCO is niet bereid tot een voldoende schadevergoeding over te gaan.
Kijk hier maar eens!
http://honeypot.net/my-ecco-shoes-are-j ... 1655e06763
Ik vind dat ECCO op bovenstaande publiekelijk dient aangesproken vooral omdat een paar schoenen 149 euro kost.
Wie, naast de honderden die reeds op internet schreven, heeft dezelfde ervaring en wil dat er iets aan gedaan wordt?
Kees Veerman Volendam
-
Re: ECCO schoenen met oplossende zolen
Ik heb de foto's gezien - ik denk dat er sprake is van een natuurlijk proces waarbij de gebruikte materialen van samenstelling verandert. Of je ze wel of niet gebruikt, en hoe je ze bewaart doet niet eens ter zake.
Vergelijk het met autobanden: Ook al zit er ruim voldoende profiel op, de band kan bij de APK afgekeurd worden door scheurtjes in de zijkant.
Als Ecco's inderdaad zo goed lopen: beperk je tot slechts één paar, en loop dat helemaal op, dan heb je er het meeste plezier van denk ik.
Overigens kun je ook eens kijken voor een goed merk wandelschoenen, ik heb eens drie jaar gedaan met een stel van New Balance, liep perfect. Daarna zagen ze er niet meer uit. Waarbij ik in het eerste jaar ook nog eens flink getraind heb voor de Nijmeegse Vierdaagse, dus in de eerste 4 maanden had ik er al 800 km. opzitten. Daarna heb ik ze eigenlijk alleen maar voor normaal gebruik gehad, nu zien ze er niet meer uit, dus ik gebruik ze nu nog uitsluitend voor het werk. (vierde jaar dus, maar het houdt nu toch echt op).
Vergelijk het met autobanden: Ook al zit er ruim voldoende profiel op, de band kan bij de APK afgekeurd worden door scheurtjes in de zijkant.
Als Ecco's inderdaad zo goed lopen: beperk je tot slechts één paar, en loop dat helemaal op, dan heb je er het meeste plezier van denk ik.
Overigens kun je ook eens kijken voor een goed merk wandelschoenen, ik heb eens drie jaar gedaan met een stel van New Balance, liep perfect. Daarna zagen ze er niet meer uit. Waarbij ik in het eerste jaar ook nog eens flink getraind heb voor de Nijmeegse Vierdaagse, dus in de eerste 4 maanden had ik er al 800 km. opzitten. Daarna heb ik ze eigenlijk alleen maar voor normaal gebruik gehad, nu zien ze er niet meer uit, dus ik gebruik ze nu nog uitsluitend voor het werk. (vierde jaar dus, maar het houdt nu toch echt op).
ook ik heb van die Ecco schoenen waarvan de zolen verpulveren en de bovenkant nog helemaal als nieuw is daar ik ze alleen droeg bij rouw en trouw en die slechte service heb ik ook gehad niets geen compensatie of tegemoetkoming. Toen ik wilde vertellen mijn verhaal in de Ecco shop wist de verkoopster precies wat ik wilde gaan vertellen. Ik vind dit een slechte zaak van Ecco. Ik bedenk mij nu wel even voor ik weer Ecco's koop.
Ook ik heb zo'n 2 jaar geleden ECCO schoenen gekocht voor rond de 150 EURO.
Onvoorstelbaar dat op zo'n grote schaal ondeugdelijke zolen zijn gebruikt. Dit is ook al eens in een Vara Kassa programma aan de orde geweest. Probleem is dat ECCO na een jaar garantie nergens meer voor in wil staan. Dan zijn ze "afgeschreven". Het is echt goedkope rommel waar dan naar verhouding een flinke prijs voor gevraagd wordt. Voor mij nooit meer ECCO schoenen !
http://honeypot.net/2007/10/10/my-ecco- ... 1655e06763
Onvoorstelbaar dat op zo'n grote schaal ondeugdelijke zolen zijn gebruikt. Dit is ook al eens in een Vara Kassa programma aan de orde geweest. Probleem is dat ECCO na een jaar garantie nergens meer voor in wil staan. Dan zijn ze "afgeschreven". Het is echt goedkope rommel waar dan naar verhouding een flinke prijs voor gevraagd wordt. Voor mij nooit meer ECCO schoenen !
http://honeypot.net/2007/10/10/my-ecco- ... 1655e06763
-
Dit speelt al sinds 1998 volgens http://en.wikipedia.org/wiki/ECCO (onder het kopje criticism).
En: https://www.google.com/search?hl=en&q=e ... 80&bih=880
Ik denk dat het met de winstmarge van Ecco wel goed zit.
Zelf koop ik vaak schoenen met Vibram zolen. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
En: https://www.google.com/search?hl=en&q=e ... 80&bih=880
Ik denk dat het met de winstmarge van Ecco wel goed zit.
Zelf koop ik vaak schoenen met Vibram zolen. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
In plaats van de Ecco PVDA stappers wil ik jullie eens van Bommels in overweging geven. Deze zolen zijn van leer en lossen niet op.Ik ben er erg content mee.
Paar jaar geleden had ik ook zo'n paar.
Na aanschaf eerst enkele maanden ongebruikt in kast laten staan, bij eerste dag gebruik vielen de zolen uit elkaar.
Van schoenwinkel kreeg ik gewoon geld terug, de verkoper is ook het aanspreekpunt voor garantie, niet Ecco fabriek.
Na aanschaf eerst enkele maanden ongebruikt in kast laten staan, bij eerste dag gebruik vielen de zolen uit elkaar.
Van schoenwinkel kreeg ik gewoon geld terug, de verkoper is ook het aanspreekpunt voor garantie, niet Ecco fabriek.
Ik lees dit echt met verbijstering. Vanwege 'nare voeten' kan ik echt alleen op Ecco's lopen. Dat doe ik nu al zo'n 10 jaar. Ik heb mijn eerste paar Ecco's nog, die draag ik lekker thuis af. Verder koop ik af en toe een paar nieuwe, omdat ik schoenen in elke kleur wil hebben, maar echt, ik heb nog nooit problemen gehad met de zolen. Ik heb nu 8 paar Ecco's.
Het is wel goed dat ik weet dat er iets mis kan gaan, maar ik hoop deze wetenschap niet nodig te hebben. Ik wens natuurlijk iedereen die geconfronteerd wordt met dit probleem sterkte met de afwikkeling.
Het is wel goed dat ik weet dat er iets mis kan gaan, maar ik hoop deze wetenschap niet nodig te hebben. Ik wens natuurlijk iedereen die geconfronteerd wordt met dit probleem sterkte met de afwikkeling.
Hallo!
Ik heb inmiddels 2 paar met opgeloste zolen!(gekocht in 2010 en 2011)
Heel jammer want Ecco past het beste bij mijn voeten.
De schoenen zijn nog in prima staat, geen enkel scheurtje in het leer noch een beschadiging. Ik onderhoud ze goed. Zonde om weg te gooien. Maar de zolen zijn lek. Kunnen niet gerepareerd worden.
Uiteraard bij verschillende winkels over geklaagd.
Eerst was het dat ze dit nog niet eerder gehoord hadden...later dat het aan mij lag. (teveel op gelopen, niet op juiste manier bewaard - te veel of te weinig licht....)
Ik werd met een kluitje in het riet gestuurd.
Nu pas in oktober 2012 kon iemand me zeggen dat er daadwerkelijk wat aan de hand is met de zolen. Maar of er een tegmoetkoming was weer niet. De schoenen moeten eerst opgestuurd worden.
En als ze ouder zijn dan 1 jaar geven ze me weinig tot geen kans.
Erg teleurstellend dat zowel een fabrikant als de winkelier niet de verantwoording neemt.
Ik ben geen klant meer van Ecco schoenen en waarschuw andere mensen ook om hier mee op te passen.
Ik heb inmiddels 2 paar met opgeloste zolen!(gekocht in 2010 en 2011)
Heel jammer want Ecco past het beste bij mijn voeten.
De schoenen zijn nog in prima staat, geen enkel scheurtje in het leer noch een beschadiging. Ik onderhoud ze goed. Zonde om weg te gooien. Maar de zolen zijn lek. Kunnen niet gerepareerd worden.
Uiteraard bij verschillende winkels over geklaagd.
Eerst was het dat ze dit nog niet eerder gehoord hadden...later dat het aan mij lag. (teveel op gelopen, niet op juiste manier bewaard - te veel of te weinig licht....)
Ik werd met een kluitje in het riet gestuurd.
Nu pas in oktober 2012 kon iemand me zeggen dat er daadwerkelijk wat aan de hand is met de zolen. Maar of er een tegmoetkoming was weer niet. De schoenen moeten eerst opgestuurd worden.
En als ze ouder zijn dan 1 jaar geven ze me weinig tot geen kans.
Erg teleurstellend dat zowel een fabrikant als de winkelier niet de verantwoording neemt.
Ik ben geen klant meer van Ecco schoenen en waarschuw andere mensen ook om hier mee op te passen.
Ik had schoenen van Floris van Bommel. Van die sneakerachtige gypen. Heel modern voor van Bommel. Met kunststof rubber zolen. Die lieten al na een paar maanden los. Zo zie je dat het zelfs bij duurdere merken goed mis kan gaan. Ik heb de schoenen nog. Wie ze wil mag ze hebben.
Zeer geschikt voor warme landen
Heb een soortgelijke ervaring met schoenen van Ecco. Een aantal jaren geleden liep ik op Ecco City herenschoenen die ik kocht voor ongeveer € 190,-. Op het moment dat ik ze kocht waren ze al flink afgeprijsd. Na ze een aantal maanden te hebben gebruikt, was ineens een spoor van schuimdeeltjes te zien op de plekken waar ik had gelopen. Niet veel later begonnen de zolen en hakken ook scheuren te vertonen en volledig af te brokkelen. Het dieptepunt was dat het luchtkussensysteem in de hakken scheurde en lek raakte (bij beide schoenen bijna tegelijkertijd). Volledig ingezakte en onbruikbare schoenen waren hiervan het gevolg. Had dit eerlijk gezegd niet verwacht van een product met een dergelijke prijs waar 'made in Denmark' op stond. Had geen kassabon meer, dus heb ze helaas ook niet terug kunnen brengen. Koop nooit weer een paar schoenen van Ecco.
Dit is ontzettend vervelend wat u hebt moeten meemaken met zulke dure schoenen maar helaasWim2007 schreef:Heb een soortgelijke ervaring met schoenen van Ecco. Een aantal jaren geleden liep ik op Ecco City herenschoenen die ik kocht voor ongeveer € 190,-. Op het moment dat ik ze kocht waren ze al flink afgeprijsd. Na ze een aantal maanden te hebben gebruikt, was ineens een spoor van schuimdeeltjes te zien op de plekken waar ik had gelopen. Niet veel later begonnen de zolen en hakken ook scheuren te vertonen en volledig af te brokkelen. Het dieptepunt was dat het luchtkussensysteem in de hakken scheurde en lek raakte (bij beide schoenen bijna tegelijkertijd). Volledig ingezakte en onbruikbare schoenen waren hiervan het gevolg. Had dit eerlijk gezegd niet verwacht van een product met een dergelijke prijs waar 'made in Denmark' op stond. Had geen kassabon meer, dus heb ze helaas ook niet terug kunnen brengen. Koop nooit weer een paar schoenen van Ecco.
heb je geen kassabon meer en kan je dus niet terug naar winkel.
Volgende keer toch maar goed bewaren.
Het goed bewaren van de aankoopbon is verstandig. Of het overigens iets zou hebben geholpen is maar de vraag omdat het om een afgeprijsd artikel ging. In ieder geval zou ik iedereen willen afraden om schoenen van Ecco te kopen. Dat laatste ook omdat deze schoenen (bijna) niet zijn te repareren of te verzolen. Het is gewoon een wegwerpproduct. Koop voortaan wel goede schoenen van een Nederlandse of Duitse fabrikant.Chocomelk schreef:Dit is ontzettend vervelend wat u hebt moeten meemaken met zulke dure schoenen maar helaasheb je geen kassabon meer en kan je dus niet terug naar winkel.
Volgende keer toch maar goed bewaren.
Koop al decennia lang Ecco tot tevredenheid. Laatste paar, na 1 jaar en 5 maanden viel er een gat in de linkerzool, de rechter begon ook al slecht te worden. Met kassabon terug naar de Ecco winkel in Alkmaar gegaan, en ik mocht een nieuw paar schoenen uitzoeken voor dezelfde prijs (of goedkoper). Goed geregeld dus.
Ik kreeg overigens de indruk van het personeel dat ik bepaald niet de enige was met problemen, sterker nog, ze zeiden dat hardop.
De moraal is natuurlijk wel: kassabon bewaren. (In een schoenendoos misschien Ik las ergens dat een giro-afschrift (bij pinnen) ook zou kunnen volstaan.
Ik kreeg overigens de indruk van het personeel dat ik bepaald niet de enige was met problemen, sterker nog, ze zeiden dat hardop.
De moraal is natuurlijk wel: kassabon bewaren. (In een schoenendoos misschien Ik las ergens dat een giro-afschrift (bij pinnen) ook zou kunnen volstaan.
Zonde dat je ze niet hebt laten repareren. Floris van Bommel doet daar totaal niet moeilijk over.sjoegel schreef:Ik had schoenen van Floris van Bommel. Van die sneakerachtige gypen. Heel modern voor van Bommel. Met kunststof rubber zolen. Die lieten al na een paar maanden los. Zo zie je dat het zelfs bij duurdere merken goed mis kan gaan. Ik heb de schoenen nog. Wie ze wil mag ze hebben.
Ondanks dat dit een wat ouder topic is, wilde ik toch even reageren.
Zelf ben ik jarenlang een tevreden Ecco klant geweest. Mijn eerste Ecco schoenen gingen altijd meerdere jaren mee. Echt toppunt van degelijkheid.
Enkele jaren geleden kwam daar verandering in: in eerste instantie het leer van een wat chiquere Ecco herenschoen begon na een aantal maanden al in te scheuren. Helaas pindakaas had ik de kassabon niet meer; immers nooit problemen met Ecco gehad. Dit paar kon dus al vrij snel afgeschreven worden.
Daarna heb ik twee Ecco sneakerparen gehad en ter gelegenheid van een vakantie Ecco wandelschoenen aangeschaft. Deze drie paar Ecco's zijn allemaal binnen het jaar vergelijkbare problemen gaan vertonen: de buitenste laag van de zool sleet er op een gegeven moment af en daaronder zat een poreus materiaal dat niet waterdicht bleek te zijn. In alle drie de gevallen werd ik dan ook getriggerd door natte voeten bij regenachtig weer.
Hoewel ik Ecco's altijd heerlijk heb vinden lopen, vind ik deze bovenmatige snelle slijtage echt niet kunnen. Zeker gezien de forse prijskaartjes die aan Ecco's hangen. Voorheen waren ze het dubbel en dwars waard, maar nu dus echt niet meer.
-Een teleurgestelde ex-Ecco klant-
Zelf ben ik jarenlang een tevreden Ecco klant geweest. Mijn eerste Ecco schoenen gingen altijd meerdere jaren mee. Echt toppunt van degelijkheid.
Enkele jaren geleden kwam daar verandering in: in eerste instantie het leer van een wat chiquere Ecco herenschoen begon na een aantal maanden al in te scheuren. Helaas pindakaas had ik de kassabon niet meer; immers nooit problemen met Ecco gehad. Dit paar kon dus al vrij snel afgeschreven worden.
Daarna heb ik twee Ecco sneakerparen gehad en ter gelegenheid van een vakantie Ecco wandelschoenen aangeschaft. Deze drie paar Ecco's zijn allemaal binnen het jaar vergelijkbare problemen gaan vertonen: de buitenste laag van de zool sleet er op een gegeven moment af en daaronder zat een poreus materiaal dat niet waterdicht bleek te zijn. In alle drie de gevallen werd ik dan ook getriggerd door natte voeten bij regenachtig weer.
Hoewel ik Ecco's altijd heerlijk heb vinden lopen, vind ik deze bovenmatige snelle slijtage echt niet kunnen. Zeker gezien de forse prijskaartjes die aan Ecco's hangen. Voorheen waren ze het dubbel en dwars waard, maar nu dus echt niet meer.
-Een teleurgestelde ex-Ecco klant-