Ervaring klikgebit onderkaak
Ervaring klikgebit onderkaak
De tandarts wil bij mij een klikgebit voor de onderkaak op 2 implantaten aanbrengen.
Van sommige mensen uit mijn omgeving hoor ik, dat zij het gebit soms voelen wiebelen. Te weinig steun begrijp ik ? Nu lees ik dat het met een steg veel vaster zit. Maar dat zul jezelf moeten beslissen.
Zou het steviger zijn om 3 implantaten te plaatsen of hebben jullie geen klachten met 2 stuks ?
Gaarne uw ervaring.
Van sommige mensen uit mijn omgeving hoor ik, dat zij het gebit soms voelen wiebelen. Te weinig steun begrijp ik ? Nu lees ik dat het met een steg veel vaster zit. Maar dat zul jezelf moeten beslissen.
Zou het steviger zijn om 3 implantaten te plaatsen of hebben jullie geen klachten met 2 stuks ?
Gaarne uw ervaring.
Re: Ervaring klikgebit onderkaak
Twee implantaten met een steg werkt prima. Geen gewiebel. Alleen 2 zou ik niet doen.
Overleg ook even met de tandtechnicus die uw gebit gaat maken
-
Gezien de drukverdeling bij 2 implantaten en een steg ertussen zou ik kiezen voor die optie.
2 implantaten en een steg ertussen.
En een goede tandtechnicus dan beweegt er niets.
Al twintig jaar zonder problemen.
En een goede tandtechnicus dan beweegt er niets.
Al twintig jaar zonder problemen.
En het mooie is, grotendeels door de verzekering vergoed.
Neem je één of enkele losse kronen op implantaten, dan mag je alles zelf betalen, en dat is toch zo'n 2500 euro per implantaat met kroon.......
Neem je één of enkele losse kronen op implantaten, dan mag je alles zelf betalen, en dat is toch zo'n 2500 euro per implantaat met kroon.......
Maar er zijn wel de nodige voorwaarden aan verbonden.
Die prijs is ook de reden dat ik bezig ben met een klik boven gebit i.p.v weer een kroon
Is een dure maar goede oplossing, als u toestemming krijgt van de zorgverzekeraar. Anders is het een hele flinke kostenpost.
Nevyn
vindt dit leuk
Een steg is o.a. afhankelijk van de bot hardheid en type implantaten te bepalen door de tandarts...is niet voor iedereen bestemd aldus de tand technieker.
Ja, ik heb onder een driedelige brug op implantaten en boven zelfs twee. Kost een vermogen maar gaat de rest van mijn leven mee. En als je de keuze hebt is dat toch beter dan een kunstklapper. Die bruggen voelen helemaal eigen.
BL2
vindt dit leuk
nou, rest van het leven... tenzij je niet meer lang hebt is dat wat kort door de bocht hoor. implantaten hebben geen 100% slagingspercentage. En kronen slijten ook in gebruik, kunstgebitten helemaal.
https://www.mkawaasland.be/faq/wat-de-l ... implantaat
https://www.mkawaasland.be/faq/wat-de-l ... implantaat
Mijn vorige brug ging 30 jaar mee. Als deze dat ook halen, moet ik bijna een eeuw oud worden .
BL2
vindt dit leuk
In principe zijn implantaten zelf levenslang, die zitten muurvast in de kaak, de kroon kan na tientallen jaren eventueel "gewoon" gewisseld worden.
Miepje1
vindt dit leuk
Maar ook implantaten kunnen soms problemen opleveren, bijvoorbeeld door de botstructuur.
Laat dit nu het geval zijn bij willekeurig elke medische behandeling.
Specifiek bij implantaten in de mond, NIET roken en een goede mondhygiëne en halfjaarlijkse controle voorkomt 95 procent van alle problemen.
1 van mijn implantaten bleef aan m'n prothese hangen, ik heb er nu nog 1 over. Mijn prothese zit nu wel minder strak, en dat is ook het enigste voordeel wat ik er van heb gehad.
Oei, de hele schroef uit de kaak getrokken? Dat is toch een mooi renovatie karweitje.
Dat wordt snel naar de tandarts, immers nu ligt je kaakbot open met zeer grote kans op akelige infecties.