Wat een ervaring is dit zeg. Al 7 wkn bezig met Flipcart/VidaXL. Besteld en betaald bij Flipcart. Geleverd door VidaXL. Via de website 27 berichten naar Flipcart gestuurd dat het retour moet. Retourlabel na 3 wkn ontvangen, en jawel het moet retour naar VidaXL. VidaXl geeft aan dat Flipcart een dropshipper is en dat zij zelf niet verantwoordelijk zijn maar ze betalen wel een deel van het betaalde bedrag aan Flipcart aan ons retour. Dus ze leveren, het moet retour naar hun, ze betalen een deel terug maar ze zijn niet verantwoordelijk.
Helaas hebben ze de verkeerde getroffen om te benadelen en ga ik dit melden bij Thuiswinkel en schakel ik de rechtsbijstand in. Oh en beste mensen een tip: eerst googlen voor je ergens iets besteld had ik ook beter kunnen doen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaring met VidaXL en Flipcart
Re: Ervaring met VidaXL en Flipcart
succes. Wel goed opletten dat u uw gevecht tegen de juiste partij gaat voeren. Anders is het zo zonde van uw tijd. U moet uw peilen richten op Flipcart. Daar heeft u een overeenkomst mee gesloten. Die moet u terugbetalen, VidaXL is in deze alleen de leverancier van Flipcart, hoewel ze rechtstreeks naar u hebben verstuurd en uw retour ook terug moet naar VidaXL, hebben zij helemaal niets met u te maken, er bestaat geen overeenkomst tussen u en hen.
Ze betalen het totale bedrag dat zij rekenen terug aan Flipcart. Dat het maar een deel is van wat u betaald heeft is logisch, het resterende deel is namelijk de marge die Flipcart rekent.
Re: Ervaring met VidaXL en Flipcart
VidaXL is gewoon een slechte webwinkel met producten die niet geschikt zijn voor de Nederlandse markt.