LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent: betalingsherinnering en extra kosten

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Springbok1968
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2018 16:45

Essent: betalingsherinnering en extra kosten

Ongelezen bericht door Springbok1968 »

Ik betaal mijn Essent met een acceptmail, nu heb ik eerst een betalingsherinnering gekregen dat april open staat en moet extra kosten van 20 euro betalen, als ik reeds heb betaald mag ik als niet verzonden beschouwen, dus brief weggegooid, het was immers betaald. Nu weer een brief dat ik 40 euro moet betalen want april staat open, gebeld met Essent en kreeg van de klantenservice te horen, ahhh ik zie het al waar het fout gaat, u betaald wel met acceptmail maar daar staat een kenmerk op van de juiste maand, u hebt inmiddels mei en juni betaald maar april staat nog open, de kosten moet u gewoon betalen, belachelijkheid want volgens de wet heb ik betaald, dat zij dat anders interpreteren is niet mijn probleem toch? je zou toch altijd het oudste post moeten weg boeken, zou lus ik ook nog een paar, zij gaan niks doen, ik moet gewoon betalen zeggen ze! Niet dus ik heb geweigerd, ze gaan afsluiten zeggen ze, ik heb geen achterstanden behalve de kosten, kan en mag dit zomaar?
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jun 2018 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door moderatie aangepast

stofzuigertje

Re: Essent: betalingsherinnering en extra kosten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als zij geld binnen kregen zonder de vermelding waarvoor moeten ze veel zoeken, maar ze hadden het als onbekend moeten terug boeken.

U heeft betaalbewijs en dat weigeren ze te verwerken... wel moet je naast op tijd betalen ook de juiste vermelding erbij doen.
Beter is auto incasso, nooit problemen mee en tot 8 weken terug te halen als zij een fout maken.

Alleen bij te kort saldo moet je dan zelf oplossen maar je voorkomt wel extra kosten.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Essent: betalingsherinnering en extra kosten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar op die acceptmail staan toch de juiste gegevens van die factuur? Hebt u die gegevens niet overgenomen bij de betaling?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Essent: betalingsherinnering en extra kosten

Ongelezen bericht door mahadma »

Heeft u opeenvolgende betalingen zichtbaar op uw rekening, of mist er een maand?

Lowieze
Berichten: 6654
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Essent: betalingsherinnering en extra kosten

Ongelezen bericht door Lowieze »

Springbok1968 schreef:Ik betaal mijn Essent met een acceptmail, nu heb ik eerst een betalingsherinnering gekregen dat april open staat en moet extra kosten van 20 euro betalen, als ik reeds heb betaald mag ik als niet verzonden beschouwen, dus brief weggegooid, het was immers betaald. Nu weer een brief dat ik 40 euro moet betalen want april staat open, gebeld met Essent en kreeg van de klantenservice te horen, ahhh ik zie het al waar het fout gaat, u betaald wel met acceptmail maar daar staat een kenmerk op van de juiste maand, u hebt inmiddels mei en juni betaald maar april staat nog open, de kosten moet u gewoon betalen, belachelijkheid want volgens de wet heb ik betaald, dat zij dat anders interpreteren is niet mijn probleem toch? je zou toch altijd het oudste post moeten weg boeken, zou lus ik ook nog een paar, zij gaan niks doen, ik moet gewoon betalen zeggen ze! Niet dus ik heb geweigerd, ze gaan afsluiten zeggen ze, ik heb geen achterstanden behalve de kosten, kan en mag dit zomaar?
Als u met acceptemail hebt betaald, staan alle gegevens er al op. Dus het zou logisch zijn dat u april vergeten bent. Dat is dus ook te zien in de administratie van Essent.
Zoals u redeneert hebt u toch een maand te weinig betaald, maar u gaat dan uit van juni.

Gesloten