| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fiets trapt door na 2 weken fietsen, recht op een nieuwe?
Fiets trapt door na 2 weken fietsen, recht op een nieuwe?
NA 2 weken fietsen trapt mijn nieuwe fiets door.na in 5 weken 3x bij de fietsmaker te zijn geweest wordt hij met een reparatieset gemaakt.
Ik vind dat ik RECHT heb op een nieuwe fiets
Nu heb ik een nieuwe GEREPAREERDE fiets.
De eigenaar van de fietswinkel zegt dat dit de garantie is
Re: Fiets trapt door na 2 weken fietsen, recht op een nieuwe?
De garantie wordt correct uitgevoerd zo te lezen. Ruilen gebeurd pas na meerdere niet geslaagde herstellingen. En schreeuwen, hoofdletters, hoeft niet.
Je mag kiezen tussen herstel of vervanging, behalve wanneer dit onredelijk is. In jouw geval heb je nu een conforme fiets door herstel, dus ik zie geen aanleiding om hier energie in te steken.
Heel frustrerend dat een spiksplinternieuwe fiets al problemen geeft, maar u heeft vooralsnog alleen 'recht' op een deugdelijk uitgevoerde reparatie.24alie schreef:NA 2 weken fietsen trapt mijn nieuwe fiets door.na in 5 weken 3x bij de fietsmaker te zijn geweest wordt hij met een reparatieset gemaakt.
Als het defect niet hersteld kan worden, pas dan kunt u andere eisen stellen.
De fietsenmaker doet, zoals begrepen, zijn best om het euvel te verhelpen en ook voor hem is dit geen prettige situatie.
Soms is repareren beter dan vervanging, omdat er dan soms bepaalde modificaties worden doorgevoerd.
-
NeoDutchio
Doortrappen gebeurd vaak door problemen met de achteras. Het vervangen van een achteras staat niet in verhouding tot een compleet nieuwe fiets.
Het recht dat u denkt te hebben is er dus niet.
Het recht dat u denkt te hebben is er dus niet.
-
stofzuigertje
Na 3x reparaties heb je recht op nieuwe!
Deze vakman heeft veel werk dus geen winst meer en een gebruikte is minder waard geworden!
Verder is het handig als je merk/type of prijs vermeld want bepaalde budget merken kopen gewoon de voordeligste onderdelen in!
Bij een normale fiets met terugtraprem zou het verkeerd te dik vet kunnen zijn die bleef plakken!
Een bekende probleem bij een merkloze Made in China naaf!
Die partijen werden gedumpt en fietsen merkloos gemaakt.......
En er zijn handige opkopers die er dan een ander merk op geplakt hebben!
Deze Oma fietsen zijn bekend in werkplaats!
Deze vakman heeft veel werk dus geen winst meer en een gebruikte is minder waard geworden!
Verder is het handig als je merk/type of prijs vermeld want bepaalde budget merken kopen gewoon de voordeligste onderdelen in!
Bij een normale fiets met terugtraprem zou het verkeerd te dik vet kunnen zijn die bleef plakken!
Een bekende probleem bij een merkloze Made in China naaf!
Die partijen werden gedumpt en fietsen merkloos gemaakt.......
En er zijn handige opkopers die er dan een ander merk op geplakt hebben!
Deze Oma fietsen zijn bekend in werkplaats!
Hallo, hier https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... mag-vragen staat info over een nieuw product dat vaker kapot gaat.
En hoe u kunt handelen om de verkoper nog één kans te geven en/of een nieuw product te eisen of de koop te ontbinden.
En hoe u kunt handelen om de verkoper nog één kans te geven en/of een nieuw product te eisen of de koop te ontbinden.
Als je een nieuwe fiets koopt verwacht je niet dat er gelijk iets aan mankeert.
De fiets is nu gerepareerd.ik wacht het nu maar af.
Bedankt voor de reacties
Bedankt voor de reacties
Bedankt voor het terugmelden en 'trap' ze !24alie schreef:Als je een nieuwe fiets koopt verwacht je niet dat er gelijk iets aan mankeert.
Bedankt voor de reacties
-
renewouters
Foutloos produceren kan nu eenmaal niet, dus dit soort dingen kunnen gebeuren. Bij ieder product is een belaald percentage met problemen. Tenzij je alle producten zo uitgebreid test voordat ze de fabriek verlaten dat ze niet meer te betalen zijn....24alie schreef:Als je een nieuwe fiets koopt verwacht je niet dat er gelijk iets aan mankeert.
Bedankt voor de reacties
En niet nieuw meer ...........renewouters schreef:Foutloos produceren kan nu eenmaal niet, dus dit soort dingen kunnen gebeuren. Bij ieder product is een belaald percentage met problemen. Tenzij je alle producten zo uitgebreid test voordat ze de fabriek verlaten dat ze niet meer te betalen zijn....24alie schreef:Als je een nieuwe fiets koopt verwacht je niet dat er gelijk iets aan mankeert.
Bedankt voor de reacties
Eens, maar daaruit volgt niet dat je dan altijd maar een nieuwe fiets hoort te krijgen. Als herstel en vervanging niet tot elkaar in verhouding staan (denk aan een kosten verschil van meer dan 20%) en er geen andere goede reden is waarom je toch zou mogen kiezen tussen herstel of vervanging, dan mag je niet kiezen.24alie schreef:Als je een nieuwe fiets koopt verwacht je niet dat er gelijk iets aan mankeert.
Dat is een hardnekkige mythe, Stofzuigertje.stofzuigertje schreef:Na 3x reparaties heb je recht op nieuwe!