LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Frikadel wordt flink duurder

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.

De frikandel is al veel te duur

mee eens
5
100%
niet mee eens
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 5

Michiel Luidens

Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

De frikadel stijgt voor het eerst in drie jaar flink in prijs. De oorzaak hiervan is een stijging van de grondstoffenprijzen met 40 tot 60 procent.

Hierdoor sluit directeur H. Vermeulen van producent Ad van Geloven niet uit dat er in de horeca een stuiver tot een dubbeltje bij komt op een prijs van circa 1,30 euro.

Volgens Vermeulen wordt er vooral veel kippen- en varkensvlees gekocht door de nieuwe lidstaten van de Europese Unie zoals Polen. Deze landen exporteren het weer naar Rusland, waar vanaf 1 januari 2005 een extra heffing komt op deze producten. Daarom verwacht Vermeulen dat de druk op de markt ergens in februari of maart weer verdwijnt.

Tot die tijd moet Ad van Geloven (marktaandeel van ongeveer 60 procent in de horecamarkt) ongeveer 15 cent per kilo doorrekenen aan de groothandel. Die verwerkt dat ook weer in de prijzen en vervolgens komt het bij de consument terecht.

Vermeulen hoopt dat de branche het laat. ,,De frikadel is een van de goedkoopste snacks. Ik hoop dat de horeca het niet doorberekent aan de consument.''

Gast

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door Gast »

EEn doos van 40 fricandellen bij de groot handel kost ongeveer tussen de 8,50 euro en 11 euro.
Dus tel uit je winst

Gast

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door Gast »

Dan zou ik er nog maar snel wat inslaan voordat het te laat is 8) :roll:

Gast

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door Gast »

Lekker belangrijk. Lekker ongeloofwaardig ook, die gestegen grondstof prijzen. Ze zouden op het afvoeren van die koeie uiers geld toe moeten geven.

Gast

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door Gast »

fri·kan·del (de ~ (m.), ~len)
1 snack, bestaande uit een rolletje gehakt vlees => berenlul

fri·ka·del (de ~, ~len)
1 [Belg., inf.] gehaktbal

Gast

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 27 Oct 2004 15:05 door Gast
O jee, daar is onze "vertaal-gast" weer met zijn uitleg. :x

Gast

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wist niet dat slachtafval zó duur was!

Gast

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door Gast »

Ja dit is echt een VET :lol: probleem. Ik dacht laatst nog bij de frituur om de hoek wat is mijn frikadelletje toch duur.....

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

gewoon niet meer kopen.

P. Zwanenzang

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door P. Zwanenzang »

Waar kan een fatsoenlijk mens tegenwoordig nog betaalbaar een vette bek halen?

Gast

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 27 Oct 2004 21:48 door P. Zwanenzang


--------------------------------------------------------------------------------

Waar kan een fatsoenlijk mens tegenwoordig nog betaalbaar een vette bek halen?
Hoezo? Die hebt je toch al!! :lol:

Gast

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry, hebt moet heb zijn (anders komen de taalverbeteraars dadelijk weer massal reageren)

super

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door super »

Hoe je het ook wendt of keert iedereen eet frikandel. Aan jouw populariteit twijfel ik al heel lang. Je spoort niet man dat is duidelijk, eerst fouten schrijven en nu correct Nederlands en blijkbaar veel te veel tijd voor dit forum. Wat je ermee beoogt zal me worst wezen, jouw verhaal klopt niet. Ik betaal nog steeds 1.10 en als die prijs verandert neem ik wel een kroket maar niet voordat ik daar de hele zaak kort en klein geslagen heb.

Waarvan akte.

Great Bear

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door Great Bear »

€ 1,10 is zelfs nog te duur.
Dus of het nou € 1,10 is of 1,30 het blijft een grote oplichterij.
Die winkels verdienen dattegaat lekker met die pleuries.
Oops, foutje moet zijn euries.

Gast

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door Gast »

Zeg super , apen wonen o.a. in de Zoo en voor sporen, zou je eens naar het spoormuseum kunnen gaan. :roll:

P. Zwanenzang

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door P. Zwanenzang »

Beter is om af en toe een broodje bal te happen ipv een hele doos frikandellen uit de super want ook in deze branch slaat de vraatzucht toe. Ik ben zo goedkoop, nee ik nog goedkoper etc. Puberaal gedrag dan doen de aapjes het in groepsverband beter zag ik pas geleden nog in de zoo. En waarschijnlijk hoefen die lui niet uit de muur te vreten al hoewel je dat ook niet zeker weet met die gladjakkers. Ze schromen niet om troep en slachtafval te verkopen en gaan langs slachthuizen om aan hun omzet te komen. Ik moet kotsen alleen al als ik er aan denk. Vanavond maar uit eten bij de Hema, broodje bal met mosterd dat heb ik wel verdiend na al die viezigheid.

Gast

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door Gast »

In januari zal alles wel duurder worden.

Gast

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door Gast »

Nou ik heb anders net nog een doos van 20 stuks frikandellen gekocht voor € 2.49. Dus dat is pas, tel uit je winst!

Bonnie
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 jun 2004 12:36

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door Bonnie »

zijn die dan losverpakt ?

Gast

Re: Frikadel wordt flink duurder

Ongelezen bericht door Gast »

Nee Bonnie. Die zitten in een doos en je moet ze wel even zelf frituren. Dus laten we zeggen, voor thuis gebruik. Ik heb zo ook alleen maar voor het bezoek, want ik hoef die zooi niet!

Gesloten