LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gaas Luxaflex rolhorren scheurt iedere keer

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Jetjuh-70
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2017 09:21

Gaas Luxaflex rolhorren scheurt iedere keer

Ongelezen bericht door Jetjuh-70 »

Al jaren koop ik rolhorren van Luxaflex omdat ik dat altijd een goed merk vond. Totdat ze het systeem van de rolhorren veranderd hebben. Voorheen hadden ze rolhorren met een zogenaamd kliksysteem. Een keer klikken de hor blijft naar beneden, een keer klikken en de hor gaat weer naar boven. Met 1 hand te bedienen en buitengewoon handig, nooit problemen mee gehad. Door slijtage moest 1 hor vervangen worden en bij een ander raam wilde ik een extra hor. Het kliksysteem bestond niet meer en daarvoor in de plaats is een rolhor gekomen met een onhandige greep die gauw uit je hand schiet (vooral als je wat langere nagels hebt) regelmatig vast blijft zitten als je hem omhoog wilt doen en eigenlijk met 2 handen bediend zou moeten worden. Dit laatste is echter moeilijk als je ook nog eens de vitrage aan de kant moet houden. Dit heb ik toentertijd ook aangegeven, maar dit was nou eenmaal het systeem tegenwoordig, dus niks aan te doen helaas. Toen net buiten de garantieperiode van een jaar het gaas van beide horren ging scheuren heb ik contact opgenomen met het verzoek e.e.a. bij Luxaflex te melden en het probleem op te lossen. Omdat de garantie verlopen was (dit was een jaar en met een maand of 15 was het gaas gescheurd) werd e.e.a. niet kosteloos vergoed. Ze hebben "onder coulance" een volgens hun redelijke vergoeding voor de reparatie gevraagd. Onder protest hiermee accoord gegaan, want voor dat geld had ik geen 2 nieuwe horren. Dit was januari 2016. In juni van dit jaar zag ik dat het gaas van 1 hor weer gescheurd was. Wederom naar de leverancier gebeld welke het aan Luxaflex heeft doorgegeven. En wederom geen kosteloze vervanging maar ik moest weer betalen voor de reparatie, want op reparaties geldt slechts een garantie van 3 maanden was de reactie van Luxaflex. Maar mijns inziens is dit gewoon een ondeugdelijk product. Met het vorige type hor nog nooit problemen gehad, ik heb er nog 2 die al zeker 20 jaar oud zijn en die het nog perfect doen. Je mag van zoiets als een hor toch verwachten dat je daar langer mee kan doen en dat je niet ieder jaar een andere hor moet kopen of moet laten repareren? Ik vraag me af of er meer mensen met hetzelfde probleem zijn?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Gaas Luxaflex rolhorren scheurt iedere keer

Ongelezen bericht door Brahms »

Inderdaad mag je verwachten dat een hor langer meegaat dan ruim één jaar. Schijnbaar is de kwaliteit minder geworden, iets dat anno 2017 heel gewoon schijnt te zijn, dat is niet alleen bij horren het geval.

Misschien een mooi moment om eens van merk te veranderen.

Verder geen ervaring met horren, we zouden niet weten waarom we die zouden moeten gebruiken. Die paar fruitvliegjes in huis komen uit de pendaalemmer, dus daar helpt een hor al niet tegen......

jone
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2005 15:06

Re: Gaas Luxaflex rolhorren scheurt iedere keer

Ongelezen bericht door jone »

Helaas kan ik beamen dat de kwaliteit van Luxaflex niet meer is wat het is geweest.
Na een renovatie pasten de bijna 30 jaar oude, nooit problemen gegeven hebbende horizontale lamellen niet meer voor de ramen. Nieuwe gekocht en na een klein jaar brak er een touwtje af. Contact opgenomen met de winkel en ze hebben het toen in de eigen werkplaats kosteloos gerepareerd. Nog weer een jaartje later was er iets in het remsysteem afgebroken, ook dit keer heeft de winkel het netjes opgelost, evenals een derde keer, toen er weer een touwtje afbrak. De man van de winkel zei toen ook nog, dat ze het liever zelf oplossen, omdat ze bij Luxaflex nogal moeilijk kunnen doen.
Conclusie: kwaliteit is absoluut niet meer wat het is geweest, maar de winkel waar we de spullen hebben gekocht heeft het heel netjes opgelost.

Gesloten