| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gamemania wil playstation 4 niet leveren
-
danielfrankenhuis
gamemania wil playstation 4 niet leveren
Beste Forum lezers,
Ik lig in de clinch met gamemania.
Zij hebben een preorder actie voor de playstation 4 gehad waarop ik mij heb ingeschreven.
Voor deze actie ben ik naar de gamemania winkel in Nijmegen centrum geweest.
Daar werd mij verzekerd dat ik op de launch datum mijn playstation 4 zou kunnen afhalen als ik op dat moment hem zou bestellen.
Enkele weken later kreeg ik een brief van gamemania waarin stond dat ik hem dus niet zou krijgen op de launch datum maar of ik wel 50 euro wil aanbetalen zodat ik hem op een later tijdstip geleverd zou krijgen.
Ik ben vervolgens met deze brief naar de winkel gegaan en gevraagd hoe dit kan.
Daar vertelde de medewerker dat ik hem ipv 15 november ergens in december en eventueel begin 2014 zou krijgen.
Hierop heb ik gezegd dat ik hier niet mee akkoord zou gaan en dat ik hem niet hoef als hij in 2014 geleverd zou worden. Ik wil namelijk conform onze afspraak hem geleverd hebben op 15 november 2013
De medewerker gaf mij het advies contact op te nemen met het hoofdkantoor.
Het hoofdkantoor is alleen per mail te bereiken en niet per telefoon.
Dus ik maar per mail gevraagd wat zij hieraan gingen doen.
de reactie was dat zij mijn bestelling niet konden vinden.
De medewerker heeft hem geannuleerd omdat ik hem niet geleverd krijg op 15 november en als ik hem toch zou willen moet ik hem opnieuw bestellen en word hij maart april 2014 geleverd.
Hoe kan ik er voor zorgen dat gamemania toch mijn playstation 4 leverd op 15 november ??
Een mondelinge afspraak is toch ook rechtsgeldig ?
Zij hebben overigens in de mail bevestigd dat de verkoper dit gezegd heeft alleen kunnen zij niet voldoen aan de vraag.
Iemand tips ???
Ik lig in de clinch met gamemania.
Zij hebben een preorder actie voor de playstation 4 gehad waarop ik mij heb ingeschreven.
Voor deze actie ben ik naar de gamemania winkel in Nijmegen centrum geweest.
Daar werd mij verzekerd dat ik op de launch datum mijn playstation 4 zou kunnen afhalen als ik op dat moment hem zou bestellen.
Enkele weken later kreeg ik een brief van gamemania waarin stond dat ik hem dus niet zou krijgen op de launch datum maar of ik wel 50 euro wil aanbetalen zodat ik hem op een later tijdstip geleverd zou krijgen.
Ik ben vervolgens met deze brief naar de winkel gegaan en gevraagd hoe dit kan.
Daar vertelde de medewerker dat ik hem ipv 15 november ergens in december en eventueel begin 2014 zou krijgen.
Hierop heb ik gezegd dat ik hier niet mee akkoord zou gaan en dat ik hem niet hoef als hij in 2014 geleverd zou worden. Ik wil namelijk conform onze afspraak hem geleverd hebben op 15 november 2013
De medewerker gaf mij het advies contact op te nemen met het hoofdkantoor.
Het hoofdkantoor is alleen per mail te bereiken en niet per telefoon.
Dus ik maar per mail gevraagd wat zij hieraan gingen doen.
de reactie was dat zij mijn bestelling niet konden vinden.
De medewerker heeft hem geannuleerd omdat ik hem niet geleverd krijg op 15 november en als ik hem toch zou willen moet ik hem opnieuw bestellen en word hij maart april 2014 geleverd.
Hoe kan ik er voor zorgen dat gamemania toch mijn playstation 4 leverd op 15 november ??
Een mondelinge afspraak is toch ook rechtsgeldig ?
Zij hebben overigens in de mail bevestigd dat de verkoper dit gezegd heeft alleen kunnen zij niet voldoen aan de vraag.
Iemand tips ???
Re: gamemania wil playstation 4 niet leveren
Er is weinig aan te doen, er zal best ergens in de kleine letters staan: 'zolang de voorraad strekt'. Gewoon naar de Mediamarkt op de releasedag, daar staan er altijd heel veel. Ik pre-order nooit en kan heb iedere console nog kunnen kopen op launchdag.
-
danielfrankenhuis
Naar de algemene voorwaarden is niet verwezen en ik heb ook geen algemene voorwaarden gehad dus dit is niet van toepassing.
Die hoeven ook niet overhandigd te worden. Bij de eerste regel van de pre-order formaliteiten zie ik staan dat bij hardware men niet kan garanderen dat het product geleverd wordt op de dag van release.
Misschien zie je het feit over het hoofd dat GameMania helemaal niet aan jou HOEFT te leveren en je daarin ook niets te eisen hebt.
Dat is dus duidelijk, daar kun je mee accoord gaan (en bestellen) of niet, en dan bestel je hem ergens anders.Enkele weken later kreeg ik een brief van gamemania waarin stond dat ik hem dus niet zou krijgen op de launch datum maar of ik wel 50 euro wil aanbetalen zodat ik hem op een later tijdstip geleverd zou krijgen.
-
danielfrankenhuis
Waarom vragen ze dan wel een aanbetaling en melden zij dat als je niet betaald je je ps4 niet op de release dag geleverd krijgt ??
Volgens mij vragen ze een aanbetaling en zou je m op een later tijdstip geleverd krijgen. Ik zie in je originele bericht geen relatie tussen aanbetaling en / of leveringsdatum.Enkele weken later kreeg ik een brief van gamemania waarin stond dat ik hem dus niet zou krijgen op de launch datum maar of ik wel 50 euro wil aanbetalen zodat ik hem op een later tijdstip geleverd zou krijgen.
-
danielfrankenhuis
Gamemania heeft ondertussen toch geregeld dat ik mijn ps4 op de launchdatum geleverd ga krijgen !!
Dus uiteindelijk tevreden !!
Dus uiteindelijk tevreden !!