LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garmin: kaart niet beschikbaar, geen hulp servicedesk

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Edok01

Garmin: kaart niet beschikbaar, geen hulp servicedesk

Ongelezen bericht door Edok01 »

Voor het eerst van mijn leven dat ik ervaar dat een bedrijf zich onbereikbaar opstelt, een belabberde "servicedesk" heeft en niet reageert op e-mail.
Op zaterdag 7 juli bestelde ik via de website van Garmin de aanvullende kaart betreffende City Navigator® Europe NT – Italië en Griekenland, kosten € 39, 99 en na betaling ontving ik een bevestiging en de instructies hoe deze kaart te downloaden.
Dat leverde de volgende foutmelding op:

"Wij kunnen uw aankoop nu niet activeren.
Door een tijdelijke fout op de server kan uw aanvraag niet worden voltooid. Probeer het later opnieuw".

Op maandag, na diverse andere pogingen, belde ik de in de website vermelde telefoonnummer voor ondersteuning. Na een lange wachttijd kreeg ik een man aan de telefoon, die verre van behulpzaam was, de fout bij mij neerlegde, want er was geen informatie dat de server in Engeland problemen gaf, dus ik moest maar "googlen" wat er aan de hand was...Ook mijn verzoek de download te annuleren en in plaats daarvan een SD-kaart te sturen met de kaart, was niet mogelijk, mij doorverbinden naar een andere medewerker, van bijvoorbeeld de webshop was niet mogelijk. Wilde ik annuleren dan moest ik maar een e-mail sturen [e-mailadres verwijderd door moderatie], dat heb ik gedaan, maar tot nu toe geen reactie.
Vandaag weer geprobeerd te bellen, na een wachtstand van meer dan één uur heb ik dit opgegeven.

Heb geen hoop meer op een fatsoenlijke afloop, als ik op internet zoek, heb ik het gevoel dat ik niet alleen slachtoffer ben.
Wie kan mijn ervaring bevestigen?
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jul 2018 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: E-mailadres verwijderd

Spacestar

Re: Garmin: kaart niet beschikbaar, geen hulp servicedesk

Ongelezen bericht door Spacestar »

U heeft Garmin Express geïnstalleerd op uw Windows of Mac systeem?
https://www.garmin.com/nl-NL/software/express/
Dit is nodig om te kunnen installeren, maar het lijkt me dat u dit al hebt gedaan, toch??

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het updaten van mijn Garmin gaat vaak niet van een leien dakje. Het downloaden blijft nogal eens hangen, of het installeren lukt niet. Tot nu toe is het uiteindelijk altijd gelukt, maar ik heb menigmaal de Allerhoogste aangeroepen. Uit het verhaal van de topicstarter, maak ik op dat dat mogelijk effectiever is dan het bellen van de klantenservice.
Mijn advies: blijven proberen.

Edok01

Uiteraard, de foutmelding volgt, na het inloggen, om de download te starten, niet alleen via Apple, maar ook onder Windows, start de doenload niet.

CoolerMaster

Ongelezen bericht door CoolerMaster »

Mocht er een probleem met de server van Garmin zijn, later nog eens proberen. Het beste via Garmin Express. https://www.garmin.com/nl-NL/software/express. Als de server wel goed werkt dan kan het aan je eigen verbinding of computer liggen. Firewall blokkeert de download misschien...
Of probeer het eens op een andere computer. Kan altijd wat verkeerd gaan. Of het toestel heeft te weinig geheugen en dan moet je weer een leeg microSD kaartje in het toestel doen.
Mijn advies is bestel de gewenste kaart beter op microSD/SD. Werkt altijd en je hebt geen computer nodig. Bovendien kun je de originele kaart in elk ander toestel doen. Sommigen hebben op vakantie 2 toestellen mee. De kaartjes zijn beveiligd. Een kopie hiervan maken kan wel maar een kopie op een ander kaartje zal niet werken. Je kunt wel een back-up terug op het originele microSD kaartje zetten. Dus altijd verstandig een back-up van dat dure microSD kaartje maken mocht je per ongeluk de kaart tijdens gebruik wissen.

Bij dit alles: bestel op tijd en niet vlak voor je vakantie!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gelukkig heb ik de keuze op mijn voordelige Lenovo telefoon uit 7 navigatie systemen met gratis update's die gewoon binnen komen....
Wel nu wegens ruimte gebrek er weer 6 verwijderd en 1 gekozen dus gratis update en gewoon bij woon/werkloos verkeer testen.... en dan pas op vakantie gaan na jaartje vermoeiend niets doen.

De Update van de nieuwste vers gekochte Grundig bij de Action ging nog lastiger, mijn buren hebben die terug gebracht dus Garmin valt eigenlijk dan nog mee... gewoon Smartphone houder kopen voor €1,98 en dat gaat prima!

Edok01

Dank voor alle reacties.
Vandaag een e-mail van Garmin ontvangen. Met het advies de allerlaatste versie van Garmin Express (6.6 Windows) te installeren.
Dit had ik al diverse keren gedaan (via de OS-software is dat versie 4.60) en de op de site aanwezige instructie-video, om de iMac op te schonen en dan een nieuwe installatie van Garmin Express, helaas zonder resultaat.
Dan toch maar een nieuwe Windows versie op mijn IMac gezet, waarop nog nooit een Garmin was aangesloten, de nieuwste versie van Garmin geïnstalleerd, inloggen en...de DOWNLOAD vindt plaats!
Veel moeite en tijd gekost, maar ik heb geen spijt mijn probleem openbaar te hebben gemaakt, want de telefonische ondersteuning van Garmin blijft beneden alle peil en mag zeker bij Garmin aandacht krijgen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:maar ik heb menigmaal de Allerhoogste aangeroepen. Uit het verhaal van de topicstarter, maak ik op dat dat mogelijk effectiever is dan het bellen van de klantenservice.
Geen probleem, graag gedaan. Zolang je het maar lief vraagt.

3hondapan

Ongelezen bericht door 3hondapan »

Helemaal geen probleem van maken laptop plus garmin mee, en dan naar waypoint in notter gaan en laten installeren.

Gesloten