LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geld terug/ tegoedbon??

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
geba

geld terug/ tegoedbon??

Ongelezen bericht door geba »

Hallo,

Wie kan mij helpen met het volgende.
Begin december heb ik 3 spelletjes gekocht daar is niks mis mee maar nu kwam een familie lid ook met 3dezelde spelletjes aan dus heb ik gebeld met de winkel en terug brengen was geen probleem maar dan wel zo snel mogelijk (staat geen ruilingstermijn op de kassabon)
Ik heb de spellen terug gebracht nu krijg ik een tegoedbon mag dat staan zij daar mee in hun recht?
Wie o Wie kan mij een nuttig antwoord hierop geven
alvast bedankt :)

momo

Re: geld terug/ tegoedbon??

Ongelezen bericht door momo »

nou wil je een nuttig antwoord, ik weet niet in welk jaar je ze gekocht hebt, maar het is nog niet eens december!
dt vind ik knap, maar ja de huisregels zeggen misschien dat ze bonnen moeten uitgeven in zulke gevallen!maar ja ,maandag is het 1 dec.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Iemand die in de toekomst kan kijken :P

Om welke spellen gaat het, computerspellen of ouderwetse spellen???

Bij computerspellen kan ik het voorstellen, dit i.v.m. kopieeren, maar ja, meestal nemen ze die niet eens terug..
Maar goed......
Een winkelier moet aangeven (bij de kassa) dat ze geen geld terug geven maar een tegoedbon, dan weet de klant waar ze aan toe zijn. Maar....... je mag er opstaan om je geld terug te krijgen, want officieel mag een tegoedbon niet. De winkelier doet dit toch want 8 van de 10 klanten neemt er genoegen mee en dat is toch omzet voor de winkelier. Maar in principe mag je de bon weigeren en je geld terug eisen.

Gast

Lees het bericht nog eens: Geba schrijft over de spelletjes:
daar is niks mis mee
Juridisch is er dus GEEN ENKELE REDEN waarom de koop teruggedraaid zou moeten worden en de leverancier hier aan mee zou moeten werken.

Als hij dus wel aanbiedt om te ruilen en een tegoedbon te geven, dan is dat heel aardig (maar je kunt het niet eisen). Als hij ook nog geld terug zou willen geven: dat is wel heeeeel vriendelijk, maar eisen kun je het niet.

Je hebt immers geen poot om op te staan. Als hij zou zeggen: gekocht is gekocht, ik wil niks ruilen, dan heeft hij juridisch gelijk.

henk b.

Ongelezen bericht door henk b. »

WAARVAN AKTE !!

advoK@@tje

Ongelezen bericht door advoK@@tje »

Als je iets dubbel krijgt is er dus niks mis mee en mag je 't ruilen of terug brengen. De winkelier mag juridisch gezien, geen tegoedbon uitgeven, ze doen het echter wel, maar je mag gewoon je geld terug eisen.

momo

een winkelier MAG ten alle tijden een tegoedbon uitgeven ,ook juridisch gezien,waarom zijn er anders tegoedbonnenvoor winkeliers.
TEGOEDbon, waar zou t anders voor dienen?

Gast

Wederom een goed commentaar van momo :)

Groetjes en werkze de komende week.

Paul

Gast

Hoi advok@@tje,

Je schrijft:
je mag gewoon je geld terug eisen
Je bent wel een advok@@tje zonder juridische kennis. Op grond waarvan zou je geld terug moeten krijgen? De koop is gesloten, er is niks mis mee, dus er is geen reden de overeenkomst te ontbinden. Dus op grond waarvan je geld terugeisen?

momo

thanks, iedereen werkse trouwens deze week!
groetjes momo

Gast

De koper en verkoper moeten proberen om in onderling overleg tot een oplossing te komen. In principe heeft de koper de keuze. Meestal wordt het product gerepareerd of geruild. Wordt de koop in onderling overleg ontbonden, dan hoeft de koper geen genoegen te nemen met een tegoedbon.
Dat zeg ik....
Herstel, vervanging of uw geld terug

U kunt als koper teruggaan naar de verkoper en herstel of vervanging vragen en als dat niet mogelijk is, dan kunt u uw geld terugkrijgen. Daar kan een afschrijving bij zitten, voor de tijd dat u het product wel goed heeft kunnen gebruiken. In deze situatie hoeft u nooit genoegen te nemen met een tegoedbon. Herstel en vervanging tijdens de garantieperiode is gratis. Tenzij de verkoper kan aantonen dat het defect geheel aan u is te wijten.

Gast

Hoi Gast,

Lees die zogenaamde quotings van jou nog maar eens door: er wordt gesproken over "het defect".

Dus dit gaat over een situatie waarin het product DEFECT is. Het slaat natuurlijk nergens op dat in deze discussie te gebruiken.

devil

Ongelezen bericht door devil »

Er is hier sprake van een koopovereenkomst. Mocht het verkochte artikel(en) geen defect vertonen dann is de winkelier niet verplicht om het terug te nemen. Hij staat hier volkomen in zijn recht. Sterker nog:Hij mag annuleringskosten in rekening brengen die op kunnen lopen tot zo,n 30% van het aankoopbedrag! mits de klant erop staat om de artikelen terug te doen. tegoedbon is dus nog altijd een teken van goede wil. Kijk ook een s op www.staiksterk.nl .
staan als het goed is ook enkele voorbeelden bij.

momo

????????????/

Gast

Laat ze maar kletsen momo.

Paul.

Gesloten