LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gilette scheermesjes

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Zinedine
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2013 21:26

Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door Zinedine »

Sinds enige tijd is het mij opgevallen dat de scheermesjes van Gilette erg snel bot worden.
Met erg snel bedoel ik soms al na enkele malen scheren,terwijl ik 'vroeger'makkelijk een paar weken met een mesje kon doen bij dagelijks gebruik.
Toevallig had ik het er met vrienden en collega,s over en die hadden hetzelfde probleem.

Aangezien mesjes niet echt goedkoop zijn,heb ik hier een klacht over ingediend bij Gilette.
Daar ben ik netjes te woord gestaan en werd mij verteld dat ik een mesje moest opsturen naar hun laboratorium in Engeland ter beoordeling.
Op zich netjes geregeld,zij sturen zelfs een verpakking op die opgehaald wordt door ups.

Na enkele weken hadden ze de uitslag binnen en werd mij gevraagd te bellen.
De uitslag was dus inderdaad dat de mesjes diverse beschadigingen hadden(paar dagen gebruikt)maar dat dit door waterschade zou komen!!!
Verwachten ze dat je droog kan scheren met standaard mesjes bedoeld om nat te scheren?

Ze boden mij wel aan om 5 euro te vergoeden voor de 'geleden' schade,maar ik betaal al enige tijd voor een product dat niet aan de verwachtingen voldoet.
Ze adviseren ook om voortaan bij Wehkamp mesjes te gaan bestellen,maar de reden waarom je juist daar zou moeten kopen mag/kan hij niet vertellen.(...)
De andere winkels zoals Etos en Kruidvat zouden ruwer met de spullen kunnen omgaan en daardoor zouden de mesjes beschadigen.
Zoveel onzin heb ik nog nooit gehoord maar ik vertrouw het ook niet helemaal.

Een vriend van mij heeft ook een klacht ingediend en mesjes opgestuurd,maar die kreeg een reactie dat ze er niks aan kunnen doen omdat het imitatie Gilette mesjes zouden zijn....maar hij heeft ze gekocht bij het Kruidvat!
Persoonlijk vind ik dit een redelijke zware beschuldiging.
Hun reactie was dat hij dus maar een klacht bij het Kruidvat moest indienen.
Het lijkt er dus sterk op dat Gillette met 2 fabrieken werkt,aangezien ze zelf zeggen(ik citeer:) "dat je bij Wehkamp gegarandeerd geen problemen hebt en bij Etos en Kruidvat kan het product beschadigen door verkeerd opstapelen ofzo".

Nu kan ik wel overstappen naar een ander merk,maar ik ben een trouwe klant en die andere merken voldoen ook niet super voor mij persoonlijk.
Gillette garandeert dat je er weken mee kan scheren,maar dat is dus absoluut niet het geval,eerder dagen.

Op internet staan inmiddels al meerdere klachten over botte mesjes bij Gilette en ik ben heel benieuwd wat nou de echte reden is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Welk type was het? Ik doe ook weken met die Gillette-mesjes (misschien wel maanden?)

http://www.testberichte.de/a/nassrasier ... 41897.html

Duur in aanschaf maar niet duur in gebruik. Er zullen wereldwijd diverse fabrieken zijn schat ik zo in. Dat kan de kwaliteit verklaren. Nepperds uit China zijn er ook.

witte angora
Berichten: 31245
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door witte angora »

Kan inderdaad met de fabrikant te maken hebben. Ik gebruik wegwerpmesjes van Gilette (met 2 mesjes), daar kan ik 5 of 6 keer mee scheren, dan is het over. Bij de Action hebben ze een onbekend merk, duidelijk dezelfde fabriek, hetzelfde handvat (maar dan groen ipv blauw), met drie mesjes, maar daar kún je je niet eens mee scheren. Die zijn bot tot op het bot zeg maar. Als die fusion-mesjes echt zo lang mee gaan, zullen ze niet uit die fabriek komen, lijkt me. Het 'wehkamp-advies' zou dus niet eens zo vreemd hoeven te zijn.

Toch kan 'waterschade' inderdaad tot snellere slijtage/roest leiden. Reden dat ik ze na gebruik altijd even droogmaak.

Zinedine
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2013 21:26

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door Zinedine »

De mesjes die ik gebruik zijn de" Gilette fusion".
Dat mesjes kunnen roesten binnen 2 dagen,zou misschien nog kunnen.
Maar dat er daardoor microscopisch kleine stukjes van de mesjes afgaat waardoor ze bot worden binnen een paar keer scheren,gaat mij te ver.

Als je wegwerpmesjes koopt,kan je verwachten dat ze eerder slijten,maar toch niet bij gewone mesjes?
En als je dan iemand van de serviceafdeling spreekt die adviseert voortaan niet meer bij Etos of Kruidvat te kopen, ga ik erg twijfelen aan Gillette.

Zinedine
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2013 21:26

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door Zinedine »

Bob Schurkjens schreef:Welk type was het? Ik doe ook weken met die Gillette-mesjes (misschien wel maanden?)

http://www.testberichte.de/a/nassrasier ... 41897.html

Duur in aanschaf maar niet duur in gebruik. Er zullen wereldwijd diverse fabrieken zijn schat ik zo in. Dat kan de kwaliteit verklaren. Nepperds uit China zijn er ook.
Waar koop jij ze dan?
Duur in aanschaf zijn we inmiddels gewend,slechte kwaliteit voor een hoge prijs went niet.

Je werkt niet toevallig voor Gilette,aangezien je er 'maanden'mee doet en een(duitse!)test plaatst.:)
Ik ben niet gauw achterdochtig,maar wie zegt dat ze in Duitsland geen andere mesjes leveren?
Laatst gewijzigd door Zinedine op 01 dec 2013 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door bprosman »

De onvrede over de prijs / kwaliteits verhouding van de Gilette mesjes, en getriggerd door de "Boldking" reclame heeft er voor gezorgd dat ik terug ben op een ouderwets "krabbertje" met Voskhod of Feather mesjes van 0.45 Euro per stuk waar ik me een keer of 3..4 mee kan scheren.
Dus voor 14,50 per jaar ben ik klaar.
Vergt iets meer geduld maar qua resultaat zeker zo glad.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door tenormin »

Waarom probeert u het advies van Gilette zelf niet eens om bij Wehkamp de mesjes aan te schaffen. Lijkt me dat u er zich geen buil aan kunt vallen. http://www.wehkamp.nl
Misschien wel: succes verzekerd, wie weet.

witte angora
Berichten: 31245
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef: Dus voor 14,50 per jaar ben ik klaar.
Dan zit je aardig in de richting voor wat ik betaal. Ik haal die Gilettes altijd in de reclame bij de appie: 4 voor 1 euro. En nu heeft de Action ze in het assortiment, 20 voor 5 euro. Als ik er één per week nodig heb, ben ik dus voor 12.50 op jaarbasis klaar.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik gebruik wegwerpmesjes van Gilette (met 2 mesjes),
Op Zondagavond heb ik meestal een baard van 3..4 dagen, dat "trekken" ze bij mij niet, die van Aldi / Lidl ook niet, de Gilette Fusion of Mach3 wel maar dat lukt al helemaal niet voor die prijs.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door kweenie »

Het klopt dat je scheermesjes na gebruik altijd even droog moet maken, omdat ze anders veel te snel bot worden. En ook zo opbergen dat er een beetje kunnen luchten. Die corrosie kun je niet altijd meteen zien, omdat er natuurlijk niet meteen een laagje zichtbare roest op komt, maar je voelt het des te sneller.

Het kan best zijn dat je in de drogere tijd van het jaar (zomer en voorjaar) hier geen problemen mee hebt en de mesjes dus langer meegaan, maar dat ze in de vochtige herfst wel sneller aangetast raken en dat je dus de laatste maanden een verschil voelt met eerder.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door newmikey »

Mug --> olifant?

Scheermesjes zijn het type commodity waarvan de fabricage wordt uitbesteed aan bedrijven in het verre oosten. Bij wisseling van fabriek kan er wel eens kwaliteitsverschil optreden en worden hele batches door de controle van de merkeigenaar afgekeurd en zouden vernietigd moeten worden. Deze batches komen vervolgens door malversaties in de grijze markt terecht en soms via héél véél tussenstations weer bij volstrekte legitieme retailers die niet eens weten dat ze een substandaard produkt in het assortiment hebben. Even een paar maanden switchen naar een ander merk is de simpele oplossing.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zinedine schreef:
Bob Schurkjens schreef:Welk type was het? Ik doe ook weken met die Gillette-mesjes (misschien wel maanden?)

http://www.testberichte.de/a/nassrasier ... 41897.html

Duur in aanschaf maar niet duur in gebruik. Er zullen wereldwijd diverse fabrieken zijn schat ik zo in. Dat kan de kwaliteit verklaren. Nepperds uit China zijn er ook.
Waar koop jij ze dan?
Duur in aanschaf zijn we inmiddels gewend,slechte kwaliteit voor een hoge prijs went niet.

Je werkt niet toevallig voor Gilette,aangezien je er 'maanden'mee doet en een(duitse!)test plaatst.:)
Ik ben niet gauw achterdochtig,maar wie zegt dat ze in Duitsland geen andere mesjes leveren?
Grappig idee dat iets langer mee zou gaan als je werkt voor het betreffende bedrijf. Dat zou je eens na moeten vragen bij iemand die wél bij Gillette werkt. Ik gebruik de Gillette Mach3 Power mesjes. Gekocht op eBay UK in een doosje van 8. Misschien zijn de Engelse mesjes beter. Ik doe er echt maanden mee. Droog ze nooit af.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door tenormin »

Grappig idee dat iets langer mee zou gaan als je werkt voor het betreffende bedrijf. Dat zou je eens na moeten vragen bij iemand die wél bij Gillette werkt. Ik gebruik de Gillette Mach3 Power mesjes. Gekocht op eBay UK in een doosje van 8. Misschien zijn de Engelse mesjes beter. Ik doe er echt maanden mee. Droog ze nooit af.
Ik dacht al: wat duurt het lang voordat er iemand oppert dat je er wel zou werken. :roll:

Zinedine
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2013 21:26

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door Zinedine »

Nou ok,ik zal de gok eens wagen en ze bestellen bij wehkamp.

Er zijn weinig andere opties, aangezien het andere bekende merk voor mij absoluut niet voldoet.
Dan moet ik 3 keer over dezelfde plaats scheren voor de haartjes weg zijn en eindig ik met wondjes.

Om nog eenmaal terug te komen op de kwaliteit van 'vroeger' van Gilette mesjes:tot een tijdje geleden deed ik ook aardig wat weken met 1 mesje,maar dat lukt al een tijdje niet meer.
Het leek er gezien de reacties van Gillette op ,dat ze mindere kwaliteit leveren zodat mensen eerder nieuwe mesjes moeten kopen.

Wegwerpmesjes is uiteindelijk misschien goedkoper,maar ik vind het niks.
.

Linda2419
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2014 13:12

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door Linda2419 »

Ik heb inderdaad via verschillende fora gelezen dat Gillette scheermesjes sneller bot worden. Goed dat Gillette de klacht zo serieus nemen en zelfs een verpakking stuurde! Wat de echte reden achter het sneller bot worden van de mesjes is zou ik persoonlijk niet zeker weten. :roll:

Mesjes hoeven echter niet altijd duur te zijn. Zelf bestel ik de orginele Gillette en Wilkinson scheermessen via internet. De website scheermessen.nl levert mij om de 3 maanden mij gekozen aantal mesjes thuis. Geen problemen mee gehad en als ze er zijn kan ik contact opnemen met ze op voor een retour aanvraag.

Ik zou het met de Gillette mesjes aankijken en bij verschillende aanbieders proberen.

Ik ga er zelf ook even op letten vind het toch apart dat meerdere dit hebben.

Succes!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door ruud_a »

bprosman schreef:
Ik gebruik wegwerpmesjes van Gilette (met 2 mesjes),
Op Zondagavond heb ik meestal een baard van 3..4 dagen, dat "trekken" ze bij mij niet, die van Aldi / Lidl ook niet, de Gilette Fusion of Mach3 wel maar dat lukt al helemaal niet voor die prijs.
geen zin om iedere dag te scheren kost dus een hoop geld.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door bprosman »

De "ouderwetse" Double-edge mesjes (Voskhod , a 0.50 Euro / stuk) kan ik me 4 keer prima mee scheren. Ook de baard van 3...4 dagen.

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door Moedt »

Bij de rekenkamer (tv programma) onderzochten ze vorig jaar de kostprijs van de Gillette Fusion.
We betalen er in de winkel zo'n 4,50 euro voor maar het metaal kost 9 cent en de totale kostprijs (ontwikkelingskosten, vervoer, maken, aanschaf machines) was 24 cent.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door newmikey »

Moedt schreef:Bij de rekenkamer (tv programma) onderzochten ze vorig jaar de kostprijs van de Gillette Fusion.
We betalen er in de winkel zo'n 4,50 euro voor maar het metaal kost 9 cent en de totale kostprijs (ontwikkelingskosten, vervoer, maken, aanschaf machines) was 24 cent.
Ja, èn....?

kuklos
Berichten: 9951
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door kuklos »

Moedt schreef:Bij de rekenkamer (tv programma) onderzochten ze vorig jaar de kostprijs van de Gillette Fusion.
We betalen er in de winkel zo'n 4,50 euro voor maar het metaal kost 9 cent en de totale kostprijs (ontwikkelingskosten, vervoer, maken, aanschaf machines) was 24 cent.
En dat was nieuws voor jou? Scheermesjes, net als inktcartridges voor printers, zijn schreeuwend duur terwijl het apparaat zelf goedkoop wordt aangeboden. Dat is letterlijk al járen bekend.

Gesloten