LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goede decoupeerzaag?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
sjohie

Goede decoupeerzaag?

Ongelezen bericht door sjohie »

Er komen wat klussen aan in en rondom het huis, en dus ben ik bezig mijn verzameling gereedschap wat uit te breidden. 1 van de dingen die ik ontbeer is een decoupeerzaag, dus die wil ik aan gaan schaffen. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer, wie heeft er advies over het aanschaffen van zo'n ding, of 1 bepaald merk/model wat ik zeker moet bekijken? Budget is overigens max 150 euro.

bvd

GJvdZ

Re: Goede decoupeerzaag?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Mijn ervaring is dat een hoger vermogen altijd beter werkt. Koop dus het apparaat met het hoogste vermogen in de prijsklasse. Je kunt dan veel nauwkeuriger werken. Heb zelf goede ervaringen met Bosch, maar moet daaraan toevoegen dat ik nooit andere merken geprobeerd heb.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

+1 voor Bosch maar ook een Metabo is niet verkeerd. Blijf weg van dat merk met die blauwe apparaten, da's bijna speelgoed zo licht.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

newmikey schreef: Blijf weg van dat merk met die blauwe apparaten, da's bijna speelgoed zo licht.
Je bedoelt de blauwe bosch...? :wink:

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

De vraag wat je jezelf moet stellen is:
Hoeveel werk moet in verrichten met deze decoupeerzaag?
Is het mogelijk een met kabel of moet ik een hebben met accu hier zit je wel al op een klein 175 euro en meer?
Mijn Tip Makita, is semi professioneel.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik zou mn budget iets verhogen en gaan voor Makita, Blauwe Bosch of een Dewalt.

sjohie

Ik zat te denken aan deze, de 4329X van Makita. Ik heb al een poosje een accuboormachine van ze, en die bevalt goed.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:Ik zat te denken aan deze, de 4329X van Makita. Ik heb al een poosje een accuboormachine van ze, en die bevalt goed.
Daarvoor had ik in mijn advies geschreven, welke klussen moeten gedaan worden.
Deze heeft maar 450 W, en voor eenvoudige klussen geschikt, maar ook niet meer.
Je schreef het budget is 150 euro, dan zou ik ook een betere zoeken.

Metabo STE 90 SCS:
€ 159,-

sjohie

Als wattage zo te lezen belangrijk is, lijkt me deze Makitavan 720W dan nog wel wat beter? Zit nog een lichtje in ook om de zaagsnede te verlichten zie ik, en wat zaagjes om mee te beginnen. Die kon het wel eens worden denk ik. :D

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Iets meer vermogen is wel lekker maar ook iets meer gewicht, hoe zwaarder de machine hoe gemakkelijker je je zaaglijnen vast kunt houden.
Een (te) lichte machine wil nog wel eens gaan "zwabberen" .

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

de beste decoupeerzaag die ik ooit in huis heb gehad, was er een waar een bouwvakker aan vast zat.
het merk ben ik vergeten.

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

ruud_a schreef:de beste decoupeerzaag die ik ooit in huis heb gehad, was er een waar een bouwvakker aan vast zat.
Hebben vaak een Hitachi of Festool maar dan kom je in andere prijsklasse.

sjohie

ruud_a schreef:de beste decoupeerzaag die ik ooit in huis heb gehad, was er een waar een bouwvakker aan vast zat.
Daarvoor gebruik ik altijd het merk schoonvader, wat die man kan met hout is werkelijk fenomenaal. :lol: Met of zonder decoupeerzaag trouwens. Maar om hem elke keer maar 100km te laten rijden om hier te komen klussen is me wat te gek, daarom wil ik zelf wat meer spul hebben, en kan hij me leren er mee om te gaan, in plaats van het zelf te doen met zijn versleten lijf. Volgens mij gebruikt hij trouwens al jaren een groene Bosch, maar hij is ook erg gecharmeerd van Makita. Ik denk dat het bij die 2 merken zal blijven qua keuze, het exacte type bepaal ik wel als ik een paar in de hand heb gehad, ik heb niet al te grote handen, en eentje die niet lekker vasthoud is ook zonde van het geld.

Gesloten