LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grillpan brengt schade aan kookplaat, bol.com en leverancier doen niets

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
jes_b
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2020 14:08

Grillpan brengt schade aan kookplaat, bol.com en leverancier doen niets

Ongelezen bericht door jes_b »

In december 2019 kocht ik een grillplan van Le Creuset via bol.com. Deze werd geleverd door een externe partij. Volgens de omschrijving zou deze ook geschikt zijn voor een elektrische kookplaat. Helaas heeft de grillpan een diepe kras aangebracht op de kookplaat.

Ik heb de pan retour gestuurd en om twee dingen gevraagd: 1) restitutie van het aankoopbedrag en 2) vergoeding voor de schade aan de kookplaat. Na maanden aandringen en uiteindelijk dreigen met het inschakelen van een consumentenprogramma, kreeg ik het aankoopbedrag van de pan terug.
Voor wat betreft punt 2 heeft Le Creuset onderzoek laten doen door hun eigen kwaliteitsexperts. Die concluderen (na 5 maanden) dat de pan de kras niet veroorzaakt kan hebben. Volgens de kwaliteitsexperts is de uitstulping aan de onderkant nauwelijks te zien en niet scherp. Om die reden kan de pan geen schade veroorzaakt hebben. In hetzelfde kwaliteitsrapport staat dat ‘er maar een peperkorreltje op de plaat hoeft te liggen en deze kan al krassen veroorzaken.’ Een peperkorreltje is ook niet scherp, maar kan dus wel krassen veroorzaken en de uitstulping aan de onderkant kan dit niet.

Ik vraag mij af of het zin heeft om hier nog tegen in beroep te gaan. Voor mijn gevoel is het de slager die zijn eigen vlees keurt. Dat vlees zal altijd van topkwaliteit zijn. Zo ook deze pan, volgens de kwaliteitsexpert van Le Creuset. Kan ik hier nog iets mee doen of is het een verloren zaak? Bol.com geeft aan hier niks meer mee te kunnen, vanwege de uitkomst van het rapport. Voor hen is de zaak afgesloten. Wie heeft tips?

Lady1234
Berichten: 27153
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Grillpan brengt schade aan kookplaat, bol.com en leverancier doen niets

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En afgezien van het feit dat het jammer is dat er een kras op zit, de functie van die plaat is gewoon te gebruiken.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Grillpan brengt schade aan kookplaat, bol.com en leverancier doen niets

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

Ik geef u weinig kans, dit lijkt een welles-nietes verhaal tussen Le Creuset en u over de oorzaak van de kras.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Grillpan brengt schade aan kookplaat, bol.com en leverancier doen niets

Ongelezen bericht door Revoked »

Glas eruit
Gas erin
De kwetsbaarheid van die mooie platen was voor ons, 28jaar geleden, de reden om een grote "onverwoestbare" rvs gaskookzeecontainer te nemen. Nu durf ik inmiddels ook wel te zeggen dat ook RVS niet geheel krasvrij blijft.
Wat betreft TS. Het is niet de fout van de fabrikant dat de eindgebruiker te onvoorzichtig is.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Grillpan brengt schade aan kookplaat, bol.com en leverancier doen niets

Ongelezen bericht door Jablan »

Morganlefay schreef:
25 mei 2020 18:47
... maar zal nooit een gewone pan van Creuset op mijn glazen plaat zetten want dat is vragen om krassen. Waarom? omdat glas een andere hardheid heeft dan gietijzer en niet geëmailleerd gietijzer ook al is het geschuurd oid blijft scherp, hoe dan ook.
Strak. Wij doen het wel en tot nu toe is de kennismaking van Le Creuset met de glasplaten van de Gorenje-fornuizen altijd krasvrij afgelopen. :wink:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Grillpan brengt schade aan kookplaat, bol.com en leverancier doen niets

Ongelezen bericht door kokka »

Zolang je niet schuift met je pan, kan je ook geen krassen maken

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Grillpan brengt schade aan kookplaat, bol.com en leverancier doen niets

Ongelezen bericht door Revoked »

kokka schreef:
25 mei 2020 20:13
Zolang je niet schuift met je pan, kan je ook geen krassen maken
Eten bestellen, schijnt ook te helpen tegen krassen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Grillpan brengt schade aan kookplaat, bol.com en leverancier doen niets

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Aan u de taak om te bewijzen dat de kras ontstaan is door de pan. Simpelweg zeggen dat het zo is is niet voldoende. Maar ja, u hebt de pan niet meer, dus aantonen dat de kras hetzelfde formaat heeft als de uitstulpsel kunt u niet meer.

Gesloten