LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hästensbed op Marktplaats?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Man-ga
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2020 10:46

Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door Man-ga »

Op zoek naar een nieuw bed met bijbehorend matras, kwam ik op Marktplaats ook een aantal bedden van Hästens tegen. Een soort van outlet beweert dat ze niet gebruikte Hästens matrassen en bedden verkopen met minimale gebreken. Van alles zijn de merklabels verwijderd en is geen afstandsbediening bij (of een gebruikte). Hierdoor kunnen ze naar eigen zeggen alles stukken goedkoper aanbieden en hadden redelijk wat verschillende Hästens producten op voorraad staan.

Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Voor zover ik weet doet Hästens sterk aan merkbescherming dus weet niet zo goed hoe ik dit moet zien en ben zelf geen expert.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 aug 2020 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door D34M0N »

Merklabels verwijderd? Klinkt als goedkope troep waar nooit een merklabel aan heeft gezeten, omdat het geen Hästens is.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hästens bedden hebben diverse patenten, zoals het motief. Ooit bij een vorige werkgever zijn wij deze bedden gaan namaken met goedkopere materialen en in dezelfde kleurstijl, enkel met een ander motief. Men dacht echt dat dit een echte was terwijl het goedkope namaak was.
Wat ook kan is dat er retouren opgekocht zijn. Soms wil een fabrikant zo van onverkoopbare retouren af. Maar of een sterk merk als Hästens dit zou doen betwijfel ik.

U kunt natuurlijk altijd gaan kijken. Kijk waar de labels gezeten zouden hebben en controleer dit met een echt bed. Ook kijk of alle gepatenteerde zaken wel kloppend zijn.

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als u nu al twijfelt, zou ik het zelf zeker niet doen.
Misschien eens Googelen op de naam van het bedrijf.
En zeker vragen of u ook de garantie krijgt die Hästens altijd geeft.
Edit: kijk ook eens hoe lang dit bedrijf actief is op Marktplaats.
Laatst gewijzigd door Lowieze op 09 aug 2020 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

sake1987

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb laatst voor de helft van het geld een eettafel van Cape Cod van Henders en Hazel gekocht bij een bedrijf in Den Bosch.
Hier ter plaatse kwam ik in een loods die vol stond met retour en showroom meubels van Henders en Hazel.
Dus dit kan best met dit bedrijf ook zo zijn, het bedrijf waar ik kocht adverteerde ook niet met de naam Henders en Hazel.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Van Ree Holding Rotterdam vond ik.....
5 dagen actief maar kan ook een door Corona slecht lopende winkel zijn die niet failliet wil gaan zijn.
Doos lijkt origineel op foto, en ook andere grote merken.

Er is veel opruiming en hoewel maar 5 dagen, soms moet je wel dus kijk eens verder hoelang deze Holding bestaat en of ze
nu plotseling of al jarenlang verkopen.... Miss Etam sneuvelde ook tenslotte.... en nog vele anderen....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door crazyme »

Mogelijk een (erg oude) restpartij uit het faillissement van Hästens.

Man-ga
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2020 10:46

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door Man-ga »

Bedankt voor de reacties.

Er zitten nog wel merklabels op zoals (gegraveerd of hoe dat ook mag heten) op het matras. Alleen, wat weggehaald kon worden, is weggehaald.

Concreet gaat het om deze aanbieder https://www.marktplaats.nl/u/ismobedding/24364078/ al zitten er meer op Marktplaats zoals de genoemde v Ree Holding.

Hoe oud alle bedden zijn is mij onbekend.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door omega19 »

Dit is Olmega teak meubelen Euroweg 50 in Ridderkerk. Je kunt er ook heen rijden

Man-ga
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2020 10:46

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door Man-ga »

Ben er geweest, maar omdat ik te weinig van weet hoe dit loopt en of het betrouwbaar is, heb ik een bericht hier geplaatst met de vraag of er mensen zijn die ervaring hiermee hebben.

Lady1234
Berichten: 27153
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vraagt u zich niet af waarom, als die Hästens zo goed zijn, er zo “goed als nieuwe” op Marktplaats staan?

Man-ga
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2020 10:46

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door Man-ga »

Zeker, daarom vraag ik hier ook.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vergelijken met een normale prijzen winkel en goed kijken of dit dezelfde of ietsje anderen zijn....

anders heb je grote kans op imitatie zooi.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door Revoked »

In 1992 kochten wij onze Håstens, voor fl 15.000,- . We hebben em nog steeds, ligt nog steeds goed. Schijnt ook te komen omdat we toppers gebruiken. Voor warm weer en koud weer. (Toen hadden we nog geen airco...) Maar let op, ook de originele Håstens- toppers zijn zeer prijzig.
Hoe je zou kunnen zien of het imitatie betreft? Geen idee.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Op MP heeft deze verkoper van de 55 beoordelingen 48 maal 5 sterren behaald over langere periode. Maar check vooral hier....

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door Lowieze »

StevieNL81 schreef:
10 aug 2020 09:08
Op MP heeft deze verkoper van de 55 beoordelingen 48 maal 5 sterren behaald over langere periode. Maar check vooral hier....
Goh, dus omdat er gunstige reviews op MP staan over de leveringen en afspraken van dit bedrijf, mag TS niet vragen naar ervaringen over Hästens matrassen met kleine gebreken en afgeknipte labels?
TS heeft groot gelijk dat hij eerst hier checkt. Het is nogal een aankoop.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Lowieze schreef:
10 aug 2020 09:21
StevieNL81 schreef:
10 aug 2020 09:08
Op MP heeft deze verkoper van de 55 beoordelingen 48 maal 5 sterren behaald over langere periode. Maar check vooral hier....
Goh, dus omdat er gunstige reviews op MP staan over de leveringen en afspraken van dit bedrijf, mag TS niet vragen naar ervaringen over Hästens matrassen met kleine gebreken en afgeknipte labels?
TS heeft groot gelijk dat hij eerst hier checkt. Het is nogal een aankoop.
Goh, begrijpend lezen is ook een vak.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het is nu de vraag;

1 is dit opgekocht uit failliete boedel en echte zonder labels...

2 Imitatie die geen 28 jaren mee kunnen?

Daarvoor moet je eerst in een dure echte Hästens winkel gaan kijken naar de dure echte!
Waar zit een ingenaaide of geplakte en is print hetzelfde?

Omdat ik geen dure wilde mag Topic starter zelf een Hästens dealer zoeken en met een foto ziet die gelijk of dit opkoper van Failliete zooi of sjoemelaar is.

Het verhaal van @Revoked gelezen te hebben zou het ook een gebruikte en met stoom gereinigde zo goed ALS nieuwe kunnen zijn, maar ik zou alleen vieze labels verwijderen....

De gebruikte Erfenis aangeboden in Aerdenhout lijkt mijn een prima vervanger en mag ik afscheid nemen van de
flink gebruikte Ikea die nog redelijk zijn na 17 jaren mis/gebruik met goedkopere opleggers!
Deze zijn nu gereserveerd, dus Topic starter, Bedankt... stoom reiniger al klaar staan thuis!
Deze aanbieders slechts 1 maand actief hebben een bon uit 2016 erbij!
Prijs online net niet zichtbaar... maar tegen hoogste bod, en straks als ze thuis zijn ophalen?

Die beddenzaak is echte Hästens dealer!

Man-ga
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2020 10:46

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door Man-ga »

Op internet kan ik niks vinden over imitatie bedden van Hästens (wat niet wil zeggen dat die er niet zijn of dit er geen is) en zoals ik schreef en ook in de advertenties te zien is, staat het logo van Hästens op meerdere plekken in het matras (wat al stuk lastiger na te maken is, maar niet onmogelijk) en zijn andere Hästens artikelen op de foto's te zien.
Het naar een echte Hästens winkel gaan om te vergelijken heeft in mijn optiek weinig zin. Een Rolex kan ook dusdanig worden nagemaakt dat het alleen door een kenner (wat ik dus niet ben) als imitatie te herkennen is.

Het kan inderdaad zijn, dat lijkt mij iets aannemelijker, dat het om oudere gereinigde modellen gaat (al geeft de aanbieder niet aan dat hij op koopt en dit via iemand laten lopen, maakt het ook omslachtig en in de outlet waren ook redelijk wat andere H. spullen te bewonderen zoals reiskoffersets).
Zo wordt de Citation aangeboden, maar op de website van Hästens is dit model niet meer beschikbaar (kan niet zo snel vinden tot wanneer dit model is geproduceerd) en is dit de Adjustable geworden.

Oh, en mochten mensen over de €€ beginnen. Bij dit soort bedragen (voor mij is dat nog steeds een fiks bedrag) wil ik graag weten wat ik doe en ja bij een echte Hästens winkel ben je zeker, maar is de portemonnee ook zeker een stuk leger en een krasje op het hout van het bed vind ik niet zo spannend in deze. Gaat hier om behoorlijke bedragen en verschillen dus voor mij de moeite om te kijken waar het in zit. En, omdat ik er zelf geen verstand van heb en niet automatisch overal een mening over heb, hoop ik hierin op mede forum genoten die wat licht in het duister kunnen brengen...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hästensbed op Marktplaats?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Man-Ga Bedankt...

ik vond een gebruikte met aankoop datum op factuur van gerenommeerde winkel.
Huis moet leeg opgeleverd worden en tegen hoogste bod , geen marktplaats maar op Speurders gevonden!

Nu ingeladen en op 2 kleine plekjes op de topper na schoon, maar na stoom reinigen als nieuwe...
De stickers geven lijm vlekken en die haal ik er wel af....

Denk dat dit ook een failliet of 2e hands/ inruil partij kan zijn.
Gezien de rest van handel geen nieuwe vers uit de doos....
Een demo met groezelige vlekken is ook wel eens in aanbieding maar dit is dump handel.

Nu 2x90x200 boxen gevonden met matras en opleg... kastjes erbij en hoofd en voetenbord...
Als ik die winkel prijs nu wel zie... maar wel ruim 4 jaren oude.....
De 2 zweet vlekken laten zien dat de Topper nooit is omgedraaid, blijkbaar te zwaar voor hun.

Ik zit nu ver onder de vraagprijzen en rond de laagste bieders waarvoor ze zeker niet gaan leveren...
Beter 2e hands zoeken en die er snel vanaf moeten.
Dus goed zoeken op gebruikte want zoals @Revodek al aangaf, die kan erg lang mee....

Nog even spanbanden bij de Action halen, foutje, liggen nog thuis....
Beter geen Dubieuze handel maar een erfenis zoeken die snel weg moet, kwamen net enkele handelaren die niet blij met mijn lading waren.... die willen dikke winst na even stoom reiniger erover....

Gesloten