| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Het reuzeleuk leesboek voor beginnende lezers vanaf 6 jaar
Re: Het reuzeleuk leesboek voor beginnende lezers vanaf 6 jaar
Nee Gast ik ben geen ouder die eerst zelf kijkt.
Helaas heb ik geen kinderen!
Maar door het vele leed dat kinderen wordt aangedaan kom ik
hier voor op!
En als je een partner heb die dit leed van incest heeft meegemaakt denk ik
wel dat ik weet waar ik over praat!
Natuurlijk moeten kinderen het zien op TV , horen van hun ouders
of juf/meester op school maar ik vind een boek zoals werd omschreven
verstopt in een leuk jasje ook een boek kan zijn dat bij een vriendinnetje
kan liggen waar dan je eigen kind het zou kunnen lezen.
Er zijn veel ouders die samen met hun kinderen lezen, ook ik zou dat doen,
echter zijn er ook gevallen waar een kind zelf gaat lezen.
En als 2 grote winkel ketens die boeken al uit de schappen halen zegt
dat volgens mij toch wel iets!
Een ieder is vrij in zijn mening, maar opkomen voor het kind staat bij bij
nog steeds bovenaan mijn lijstje.
Helaas heb ik geen kinderen!
Maar door het vele leed dat kinderen wordt aangedaan kom ik
hier voor op!
En als je een partner heb die dit leed van incest heeft meegemaakt denk ik
wel dat ik weet waar ik over praat!
Natuurlijk moeten kinderen het zien op TV , horen van hun ouders
of juf/meester op school maar ik vind een boek zoals werd omschreven
verstopt in een leuk jasje ook een boek kan zijn dat bij een vriendinnetje
kan liggen waar dan je eigen kind het zou kunnen lezen.
Er zijn veel ouders die samen met hun kinderen lezen, ook ik zou dat doen,
echter zijn er ook gevallen waar een kind zelf gaat lezen.
En als 2 grote winkel ketens die boeken al uit de schappen halen zegt
dat volgens mij toch wel iets!
Een ieder is vrij in zijn mening, maar opkomen voor het kind staat bij bij
nog steeds bovenaan mijn lijstje.
-
Gast
Noem je dit opkomen voor een kind?
Ik noem het liever een kind aan gevaren blootstellen.
Ik noem het liever een kind aan gevaren blootstellen.
-
Gast
Ik vind dit wel degelijk opkomen voor een kind, zomaar bloodgesteld worden aan deze informatie zonder dat ouders of verzorgers uitleg kunnen geven en dergelijk is link.
Het gaat er niet om dat er boeken zijn die behulpzaam zijn bij de voorlichting over dit onderwerp. Het gaat er om dat dit boek aangeprezen wordt als iets dat kinderen zonder ouderlijk toezicht kunnen lezen en dat er tussen de leuke kinder verhaaltjes ineens een verhaal staat dat daar niet thuis hoort.
Het gaat er niet om dat er boeken zijn die behulpzaam zijn bij de voorlichting over dit onderwerp. Het gaat er om dat dit boek aangeprezen wordt als iets dat kinderen zonder ouderlijk toezicht kunnen lezen en dat er tussen de leuke kinder verhaaltjes ineens een verhaal staat dat daar niet thuis hoort.
-
Gast
Volgens jou dan. Ik heb hier een andere mening over.
-
Gast
Jij zegt dus kortom dat het goed en wenselijk is dat kinderen zonder dat ouders er van weten (en dus op kunnen reageren) blood gesteld worden aan verhalen over misbruik?
-
Gast
Ik zie er inderdaad geen kwaad in dat kinderen over dingen geinformeerd worden.
Beter dan ze dom en naief houden en daardoor juist aan de gevaren blootstellen.
Beter dan ze dom en naief houden en daardoor juist aan de gevaren blootstellen.
-
Gast
begrijp je het nou echt niet?
het gaat niet om of kinderen wel of niet geinformeerd worden. Het gaat erom dat dat door ouders en opvoeders moet gebeuren. Boeken over dit onderwerp zijn heel ok maar dat moet wel duidelijk zijn aan de ouders. Een jong kind kan best zelfstandig een boekje lezen over de kleinere kinder problemen als heimwee of vakantie of de eerste schooldag maar in zo een boek horen geen verhalen over incest thuis.
Het gaat hier niet om pubers maar om heel jonge kinderen die net kunnen lezen en om een boek dat zich aanprijst als boek om ZELFSTANDIG door kinderen gelezen te worden.
het gaat niet om of kinderen wel of niet geinformeerd worden. Het gaat erom dat dat door ouders en opvoeders moet gebeuren. Boeken over dit onderwerp zijn heel ok maar dat moet wel duidelijk zijn aan de ouders. Een jong kind kan best zelfstandig een boekje lezen over de kleinere kinder problemen als heimwee of vakantie of de eerste schooldag maar in zo een boek horen geen verhalen over incest thuis.
Het gaat hier niet om pubers maar om heel jonge kinderen die net kunnen lezen en om een boek dat zich aanprijst als boek om ZELFSTANDIG door kinderen gelezen te worden.
-
Gast
Ik begrijp het wel, jij wilt het alleen niet begrijpen.
Omdat jij het niet vind kunnen, dit boekje, moet iedereen er tegen zijn.
Ik ben het daar niet mee eens.
Omdat jij het niet vind kunnen, dit boekje, moet iedereen er tegen zijn.
Ik ben het daar niet mee eens.
-
Gast
Inderdaad je begrijpt het dus niet
Wat vind jij zo normaal aan het opdringen van deze verhalen aan kinderen zonder dat de ouders daarvan op de hoogte zijn? Het gaat niet om het verhaal an sich, het gaat om het feit dat het verhaal zich in dit specifieke boek bevind terwijl het boek zich presenteert als boek om ZONDER TOEZICHT te lezen.
Wat vind jij zo normaal aan het opdringen van deze verhalen aan kinderen zonder dat de ouders daarvan op de hoogte zijn? Het gaat niet om het verhaal an sich, het gaat om het feit dat het verhaal zich in dit specifieke boek bevind terwijl het boek zich presenteert als boek om ZONDER TOEZICHT te lezen.
-
Gast
aanvullend:
geef nou eindelijk eens antwoord op de vraag die gesteld wordt inplaats van de hameren op de noodzaak tot voorlichten van kinderen. Dit noodzaak staat namelijk wat mij betreft niet ter discussie, die noodzaak zie ik ook.
de simpele vraag:
Waarom vind jij het ok dat dit verhaal zich aan een kind kan opdringen zonder dat ouders dat weten en dus hun opvoedkundige taak in deze kunnen nemen?
geef nou eindelijk eens antwoord op de vraag die gesteld wordt inplaats van de hameren op de noodzaak tot voorlichten van kinderen. Dit noodzaak staat namelijk wat mij betreft niet ter discussie, die noodzaak zie ik ook.
de simpele vraag:
Waarom vind jij het ok dat dit verhaal zich aan een kind kan opdringen zonder dat ouders dat weten en dus hun opvoedkundige taak in deze kunnen nemen?
-
Gast
Ik vind het vreemd dat jullie alleen naar het uiterlijk van een boek kijken om op grond daarvan te bepalen of je kind het wel dan niet zelfstandig zou kunnen lezen.
Dit vind ik kortzichtigheid van de ouders.
Verder heb ik inderdaad geen problemen met de inhoud in tegenstelling tot jou.
Het wordt overigens niet aan de kinderen opgedrongen.
Niemand verplicht het kind namelijk om dat boek te lezen.
Maar dat begrijp jij dus duidelijk weer niet.
Dit vind ik kortzichtigheid van de ouders.
Verder heb ik inderdaad geen problemen met de inhoud in tegenstelling tot jou.
Het wordt overigens niet aan de kinderen opgedrongen.
Niemand verplicht het kind namelijk om dat boek te lezen.
Maar dat begrijp jij dus duidelijk weer niet.
-
Gast
Het boek stelt een boek te zijn dat kinderen zelf kunnen lezen zonder ouderlijk toezicht. Op de cover van het boek wordt dus gesteld dat het alleen gepaste verhalen bevat waar pa en ma zich niet mee hoeven te bemoeien omdat een kind dat zelf aankan.
En ja dit verhaal wordt wel aan een kind opgedrongen, het kind gaat er namelijk vanuit dat het een leuk kinder leesboek is en een kind is niet in staat om van te voren te bezien of dat leuk uitziende boek toevallig ook nog dingen bevat dat het niet aankan. Daarmee wordt dit verhaal dus opgedrongen aan kinderen.
En ja dit verhaal wordt wel aan een kind opgedrongen, het kind gaat er namelijk vanuit dat het een leuk kinder leesboek is en een kind is niet in staat om van te voren te bezien of dat leuk uitziende boek toevallig ook nog dingen bevat dat het niet aankan. Daarmee wordt dit verhaal dus opgedrongen aan kinderen.
-
Gast
En op dat punt ben ik het precies niet met je eens.
Wanneer het kind het namelijk niet aan kan, zal het kind er ook niet zoveel van snappen.
Het kind legt het boek dan ook weg.
Een kind blijft namelijk geen dingen lezen dat het kind niet leuk vind.
En ouders die er maar gewoon vanuit gaan dat wanneer er op de voorkant staat dat een kind van 6 het kan lezen en zich daardoor niet meer verantwoordelijk voelt om zelf de inhoud van het boek te checken vind ik erg slechte ouders...
Wanneer het kind het namelijk niet aan kan, zal het kind er ook niet zoveel van snappen.
Het kind legt het boek dan ook weg.
Een kind blijft namelijk geen dingen lezen dat het kind niet leuk vind.
En ouders die er maar gewoon vanuit gaan dat wanneer er op de voorkant staat dat een kind van 6 het kan lezen en zich daardoor niet meer verantwoordelijk voelt om zelf de inhoud van het boek te checken vind ik erg slechte ouders...
-
Gast
Die andere ouder kan wel de ouder zijn van een vriendje van een kind van ouders die het wel checken. En daar dan dus dit boek lezen. Inderdaad nemen te veel ouders aan dat wat op de cover staat klopt daarom juist het protest.
-
Gast
Dan zou je dus geen protest tegen het boek moeten voeren, maar tegen die ouders.
-
Gast
nee, je moet wel tegen dit boek protesteren vanwege foutieve informatie
Van een product mogen we in nederland verwachten dat het op zijn verpakking (in geval van een boek de kaft) de juiste informatie verschaft. Dit om onwetende ouders te beschermen tegen dit soort boeken maar ook om mij als diabeet te beschermen tegen artikelen die wel suiker bevatten (ik mag er namelijk niets van hebben) maar dit niet vermelden in hun lijst van ingredienten.
Als er netjes op het boek had gestaan lezen onder ouderlijk toezicht had ik er geen probleem in gezien, dat kunnen ouders duidelijk zien aan het boek dat er dus iets mee is waardoor het niet zomaar geschikt is om een kind in handen te geven. Informatie is gegeven.
Van een product mogen we in nederland verwachten dat het op zijn verpakking (in geval van een boek de kaft) de juiste informatie verschaft. Dit om onwetende ouders te beschermen tegen dit soort boeken maar ook om mij als diabeet te beschermen tegen artikelen die wel suiker bevatten (ik mag er namelijk niets van hebben) maar dit niet vermelden in hun lijst van ingredienten.
Als er netjes op het boek had gestaan lezen onder ouderlijk toezicht had ik er geen probleem in gezien, dat kunnen ouders duidelijk zien aan het boek dat er dus iets mee is waardoor het niet zomaar geschikt is om een kind in handen te geven. Informatie is gegeven.
Slaapmuts je hebt helemaal gelijk en als ik jou was zou ik niet verder gaan met de discussie met iemand die het niet of niet wil begrijpen!
Die gast mag best zijn/haar mening zeggen maar er niet over door blijven zagen!
Wij hebben onze mening en dat moet een ieder ook accepteren!
Weet wel dat ik gelukkig al veel heb bereikt!
Thanks mensen
Die gast mag best zijn/haar mening zeggen maar er niet over door blijven zagen!
Wij hebben onze mening en dat moet een ieder ook accepteren!
Weet wel dat ik gelukkig al veel heb bereikt!
Thanks mensen
-
pattybrugman
naar mijn mening is dit boek niet geschikt voor de catagorie beginnende lezers ze zijn nog te jong om zonder begeleiding hierover te lezen ook al zijn het dingen die bij het leven horen je kunt natuurlijk niet alles verbergen voor je kinderen maar je hoeft ze het ook niet in een kinderboek te laten ontdekken ik heb altijd met mijn kinderen gepraat over zulke zaken maar dan ben je er als ouders bij en dat is beter voor de kinderen
-
Gast
Gelukkig mag jij er wel over door blijven zagen he...Die gast mag best zijn/haar mening zeggen maar er niet over door blijven zagen!
Omdat ik een andere mening dan jij heb zou ik het niet mogen verkondigen, maar jij wel...
Tuuuuuuuuuuurlijk.
-
Lynnegie
Ik vind niet dat dit boek uit de handel moet worden genomen!
Wel zou men de categorie kunnen aanpassen van "zelfstandig leesboek", naar de "categorie "samen lezen., Zodat vader, moeder voogd of onderwijzer de onderwerpen kan begeleiden en/of selecteren.
Ik vindt dit omdat ik zelf de ervaring van "de oom" ben ondergaan, maar was me niet bewust van het kwaad dat me aangedaan werd. Door dit boek openen zich deuren voor kinderen, zodat ze sneller in staat zijn aan de bel te trekken, of het nou om het verdriet van een overleden oma gaat of incest.
emotionele confrontatie is ten alle tijden beter, dan opgedrongen opkroppingen! 
Wel zou men de categorie kunnen aanpassen van "zelfstandig leesboek", naar de "categorie "samen lezen., Zodat vader, moeder voogd of onderwijzer de onderwerpen kan begeleiden en/of selecteren.
Ik vindt dit omdat ik zelf de ervaring van "de oom" ben ondergaan, maar was me niet bewust van het kwaad dat me aangedaan werd. Door dit boek openen zich deuren voor kinderen, zodat ze sneller in staat zijn aan de bel te trekken, of het nou om het verdriet van een overleden oma gaat of incest.