LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het reuzeleuk leesboek voor beginnende lezers vanaf 6 jaar

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Gast

Re: Het reuzeleuk leesboek voor beginnende lezers vanaf 6 jaar

Ongelezen bericht door Gast »

persoonlijk vind ik ook dat het boek niet uit de schappen gehaald hoeft te worden!! ikzelf heb jarenlang te maken gehad met seksueel misbruik en zou willen dat er toen een boekje was waarin stond dat je dat gerust tegen je ouders kon vertellen. wel ben ik van mening dat een kind dit inderdaad niet alleen zou moeten lezen en dat de kaft misleidend is, maar als ouder moet je er zelf voor zorgen dat je je kind niet zomaar alles laat lezen!!
verder wil ik nog even vermelden dat dit een discussieforum is en dat iedereen zijn mening mag geven en daar dus over mag discusseren. ook als daar dus op doorgezaagd wordt!!!

Gast

ik ben ook van mening dat het boek niet in de schappen thuis hoort. dit zijn onderwerpen die door de ouders zelf aan hun kinderen uitgelegd en verteld moeten worden. ik heb zelf ook zo'n oom gehad in mijn verleden, en ben het niet eens met wat mijn voorganger zegt. ze zegt dat zij vroeger hierover een boekje had willen lezen waarin staat dat het wel ok is om het je ouders te vertellen. zo'n oom heeft namelijk tov een kind een machtspositie en kan zelfs zonder woorden duidelijk maken dat het kind hier niet over mag praten. en geloof me, dat kan zoveel angst inboezemen dat je het je ouders echt niet verteld. ookal zou je in een boekje gelezen hebben dat het ok is om het wel te vertellen. door het lezen van dit soort verhalen voorkom je nog niet dat het je kind overkomt (door oom, leerkracht, enz).

Gast

Dat is jouw mening, ik denk echter dat het een kind bewuster en weerbaarder zal maken.

Gast

ik vind het aan de ene kant onzin.. want ouders vertellen vaak hun kinderen dit soort dingen niet.... stel je voor dat je ouders hebt die over dat soort dingen iets hebben van nee daar praten we niet over met onze kinderen en doen alsof seks iets vies is enzo... dan heeft zo'n kind later altijd een achterstand want er zullen altijd kinderen zijn die alles weten over seks en als je ouders jou dat niet leren en je weet het niet word je altijd uitgelachen als je dat zegt of je doet net of je wel weet wat het is en je loopt altijd met de vraag "wat is dat?" rond... en misschien is het juist goed dat er iets over incest in staat... zo weten die kinderen ook dat het niet goed is als zoiets met hun gedaan word.... en dan hebben ze misschien wel iets van "mijn opa doet dit met mij, het is niet goed en dit moet ik aan mijn ouders vertellen" anders zouden alle boeken over seksuele voorlichtingen ook verboden moeten worden en je houdt het toch niet tegen... en als je niet wilt dat jouw kinderen dit lezen dan koop je dat boek niet en inderdaad van te voren even kijken waar het boek over gaat en even doorbladeren is geen gek idee

Gast

jaah wel jmmr mis alleen de p*rn[ :twisted: ]

Gast

Goed dat zo'n boek bestaat, dan weten kinderen dat dit niet normaal is als iemand aan hun zit. Mensen die beweren dat dit de tere kinderziel schaad roepen straks weer om het hardst als er wel iets gebeurd.

SusyQ

Ongelezen bericht door SusyQ »

Kinderen horen een onbezorgd bestaan te hebben, de zorgen zijn voor de ouders. Als kinderen al van zo jong af aan met de harde realiteit geconfronteerd worden, lijkt mij dat niet goed. In mijn ogen krijgen ze een veel te negatieve kijk op het leven, of de wereld. Er staat ze nog genoeg te wachten als ze volwassen zijn.

Zelf lees ik ook graag kinderboeken. Het zijn vaak verhalen met een boodschap, een levensles, maar dat wordt dan op een zachtaardige, tactische manier gebracht, die past bij kinderen. Dan denk je als je groter wordt nog weleens terug aan die boeken die je als kind las en weet je dat je er iets van hebt opgestoken. :idea:

melissapurple

Ongelezen bericht door melissapurple »

Ik heb het boekje zelf kunnen bekijken voor het uit de schappen werd gehaald. Ik vind persoonlijk dat er op de kaft en in de inhoudsopgave niet genoeg duidelijk wordt gemaakt waar het nu eigenlijk over gaat. Er stonden ook hele algemene onderwerpen in en dan 'steekt' dit onderwerp een beetje af.
Het is belangrijk dat kinderen weten wat er in de wereld gebeurt en ze er ook goed voor gewaarschuwd worden. Toch vind ik dit in de eerste plaats bestemd voor de ouders.
Om zo'n boekje zelfstandig te lezen op die leeftijd is waarschijnlijk niet verstandig. Wat als het kind verkeerde conclusie's trekt na het lezen en niet naar de ouders gaat?
Ik vind een waarschuwing op het boekje een goed idee, dan kunnen de ouders het boekje samen met het kind doornemen en kunnen de ouders ook eventuele vragen beantwoorden.

Gast

Het boekje ken ik niet, zelf ben ik uit de kleine kinderen, maar als ik zie hoe kinderen tegenwoordig grootgebracht worden, weinig aandacht, vaak voor de tv en/of pc dan lijkt me het helemaal geen slecht idee kinderboeken met opvoedkundige tips op de markt te brengen. Iedereen weet dat het echte leven hard is, normen en waarden gaan verdwijnen, maar altijd een groep moeilijk doende ouders, die pc en tv niet schadelijk vinden maar lezen wel. En ouders kunnen inderdaad kiezen wat hun kind leest.

Savedaearth2005

Ongelezen bericht door Savedaearth2005 »

Het boek wordt gepromoot als "Educatief, kindvriendelijk, reuzeleuk".
Athans, op de voorkant. Wie er in kijkt, zou best wel een idee krijgen van zoiets als "Diegene die eraan meegewerkt hebben, zijn gestoord".
Het lijkt inderdaad alsof de wereld omgekeerd is...

Gesloten