LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heupbroeken

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Kieltje
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2004 14:19

Heupbroeken

Ongelezen bericht door Kieltje »

Ik ben klein van stuk...143 cm kort.
En tegenwoordig kan ik heel moeilijk broeken kopen.
Ze hebben allemaal tegenwoordig heupbroeken in de modewinkels.

Ik moest dit jaar 3 broeken kopen en heeft mij wel 3 dagen tot een week geduurd.....door heel veel zoeken...zoeken en nog eens zoeken en nog eens zoeken naar een taille broek die leuke model hebben...zoals een model van heupbroeken.
Ik hou van sportieve vlotte broeken....en niet stijve ouderwetse broeken....die saai is.

En ik word zo kwaad op modefabrieken...wat denken ze wel :twisted: :twisted: :twisted:
Denken ze dat iedereen zo slank zijn dat iedereen een heupbroeken kunnen dragen?
Waarom houden ze geen rekening mee met dikke kleine mensen..en dikke lange mensen...en andere mismaakte mensen in de ogen van modefabrieken!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Die mensen willen ook mooi gekleed zijn :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Ik wil ook graag leuke lingerie....of leuke lange t shirt of jurkje..of rok...enzovoorts veel kleren staan mij niet.... :twisted: :twisted: :twisted:

Zijn er mensen met hetzelfde probleem als ik??
Hoe gaan lilliputters dan kleren kopen?

Waarom is er dan geen mode voor dikke kleine mensen?
Waarom is er dan geen mode voor andere dikke of magere of andere probleem lichaam van vrouwen??

Dacht de fabrieken dat iedereen zo superslank zijn dat ze zo makkelijk kleren kopen?? :twisted: :twisted:

De winkels moeten weer taillebroeken bestellen die ook leuk zijn en sportief zijn.

Wanneer is heupbroeken eens keer afgelopen??

WEG MET HEUPBROEKEN!!! :twisted: :twisted: :twisted:

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Ik weet echt heel weinig van heupbroeken af, het beste zou je even een oproep richting polka kunnen doen want die weet hier meer vanaf.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door D1RK »

Het is per provincie verschillend, in Drente zijn de mensen kleiner dan in Noord Holland, en daar in Noord Holland komen de kleintjes vaak in Beverwijk/zwarte markt bij turkse kramen, want buitenlanders zijn ook vaak wat minder lang.

Verder kun je ook nog dingen fotograferen en bij een kleding maker zoiets laten namaken, dus dan word het meestal in Turkije op bestelling met zelf uitgezochte stoffen gemaakt, en hoewel duurder is het ook meestal veel beter, zowel model als stof, maar als je eens kijkt in andere provincie's dus elders winkelen, Drente is bekend maar er zullen wel meer regio's zijn waar mensen minder lang als gemiddelde NL er zijn!

Kieltje
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2004 14:19

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door Kieltje »

Ik geloof niet dat per provincie....mensen kleiner of groter zijn.
Ik heb overal wel problemen met kleren kopen...hier of in amsterdam of limburg.

Het gaat om een mode verschijnsel dat tegenwoordig allemaal heupbroeken zijn......en dat wil ik niet.

Ik wil terug naar gewone taillebroeken die iedereen past!

En trouwens...wat is Polka?

Nogmaals mijn vraag is:

Hoe kunnen dikke mensen...dan leuke kleren kopen?
Hoe kunnen kleine mensen onder 145 cm kort dan kleren kopen?

Of kan iedereen hier zo makkelijk kleren kopen?

DaPowerrr
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2006 16:58

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

Hoi Kieltje

Ben je weleens op www.specialsizes.nl geweest?

Daar kun je per categorie en provincie kijken waar er "aangepaste" kleding, schoenen e.d. verkocht worden.

(aangepast klopt hier niet, lees het maar als "anders dan regulier" qua lengte, breedte etc maten)

Maar ik herken je probleem hoor! Ik zit in een rolstoel, dan zit je ook niet op een heupbroek te wachten! :wink:

Kieltje
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2004 14:19

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door Kieltje »

Bedankt voor een tip van je...Dapowerrr! :wink:

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Mijn pa heeft ook een moeilijke maat, de enige broeken die hem goed passen zijn 10cm te lang. Maar dit is erg makkelijk te verhelpen op de naaimachine. Misschien is dat een tip? Of anders zijn er genoeg winkels die speciale maten verkopen.

De meeste winkels verkopen nu eenmaal de maten die het beste verkopen, als je van ieder model een klein/dik maatje inkoopt (als dat al bestaat!) blijf je er gegarandeerd mee zitten. Of ben jij bereid alles op te kopen? :)

Kieltje
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2004 14:19

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door Kieltje »

captein

Niet iedereen kan naaien....en ik vind wel dat de mode ook rekening mee moeten houden met kleine en dikke mensen...hoe dan ook.

Ik zie ook veel mensen....die veel te dik zijn...en hun kleren staan hun niet....en andere soorten mensen...die gedwongen kleren moeten kopen staan hun ook niet...dat zie ik heel veel.
Dat vind ik erg sneu voor die mensen...

alleen slanke mensen zijn mooi en verzorgd gekleed...helaas..dat vind ik niet eerlijk.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Er zijn ook mensen die door een ongeluk een hebben moeten afstaan. Gelukkig zijn deze zeer zeldzaam, net als mensen met jouw maten. Verwacht je nu ook rekken vol broeken met 1 pijp?

Kieltje
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2004 14:19

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door Kieltje »

Ja eigenlijk wel,...allle mensen hebben recht op kleren.
Er moet eigenlijk een naaister in de winkel komen om te verstellen.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Of je gaat naar een naaister toe.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Sneu voor je situatie, maar wat je eist is onredelijk. Ik hoop dat je dat zelf ook snapt.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door kiz »

Kieltje, lang niet iedereen past in confectiekleding, en sommige winkels (ook ketens) hebben wel degelijk een service om kleding aan te passen.
"Confectie" wil nu eenmaal zeggen dat het "standaard" maten zijn, massaproductie dus, het is simpelweg niet haalbaar om rekken vol te hangen met kleding voor mensen met "afwijkende" maten.
De suggestie van NijMegeN is zo slecht nog niet, mocht je dat te kostbaar zijn dan kun je overwegen zélf naald en draad (of naaimachine) ter hand te nemen. Wie weet slaag je er zelfs in een goedlopend handeltje op te zetten voor mensen met afwijkende maten...
Overigens, verkijk je niet te snel op "slanke mensen"... met 1.53 en 49kg ben ik weliswaar slank en pas ik in maatje 164, maar wat in die categorie wordt aangeboden is geen gezicht als je 30+ bent natuurlijk.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door tinne »

Overigens, verkijk je niet te snel op "slanke mensen"... met 1.53 en 49kg ben ik weliswaar slank en pas ik in maatje 164, maar wat in die categorie wordt aangeboden is geen gezicht als je 30+ bent natuurlijk
klopt helemaal kiz, ik ben 1.72 en weeg maar 52 kg...

ik pas moeiteloos in een maatje 34, maar ben 40+ en dat is dan met de mode van nu ECHT geen goed plan......

mvrgr. Tinne

flashsound
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2006 22:51

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door flashsound »

er is voor vrouwen zat mooie kleding en ook te vinden als je maar goed zoekt.
een rok of jurk staat altijd mooi bij een vrouw maar tegenwoordig zijn het net kerels aan het worden met een kortgeknipt jongens koppie.
dus goed zoeken en zonodig fabrikanten aanschrijven en dan ga je zeker weer mooi en goed gekleed.
weg met die broeken voor de vrouw.leve de rok en de jurk.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door Bailey »

Nou...dan heb je mij nog nooit in een rok of jurk gezien. Dat staat echt voor geen meter bij mij. Ik ben klein en niet mager (voorzichting uitgedrukt) en met een rok of jurk lijk ik nog kleiner en dikker.

Ik herken het wel. Bij grote maten denken ze m.i. vaak dat die mensen ook meteen 2.10 meter zijn. Broeken zijn een halve lengte te lang, shirt en blouses komen tot mijn knieholtes. Echt irritant.

coinchantal
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2007 19:43

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door coinchantal »

Nou kan het me helemaal voorstellen ben zelf 1.76 m lang en weeg 110 kilo wat voornamelijk rond de buik hangt. Ik moet me rot zoeken naar leuke sportieve jeugdige spijkerbroeken. Eens had ik een zaak gevonden maar dat merk heeft ze uit de handel genomen. Waarom? Weet de winkel niet eens want die winkel liep gigantisch goed op grote maten.

prissie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2007 16:22

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door prissie »

Ook ik ben een vrouw van 1.49. klein dus. alles in de juiste verhouding, maar wel iets gevuld. Trouwens bij"ons kleintjes" lijkt het altijk dikker dan het is. Kleding kopen is een ramp. Wanner iets niet past, geeft een verkoopster je gewoon een grotere maat, geen rekening mee houdend dat groter ok meteen langer betekend. De coupe-naden zitten op maag hoogte, de taille valt op de heupen.. Geen gezicht, en het zit beroerd.
Het merk ANGEL heeft trouwens leuke broeken, zowel spijker als casual. Je moet je wel passen, want de taille kan bij dit merk zelfs onder de borsten vallen, en dat is natuurljk niet de bedoeling.

Verder is mijn schoenmaat ook klein. maat 33, soms 34. Inlegzolen accepteer ik niet meer. Wanneer je maat 38 hebt, koop je ook geen 42 met inlegzolen. Voor schoenen ga ik een of twee keer per jaar naar Van Loock in Zandbergen in Belgie. Een hele reis, want ik woon in het noorden van het land. Er ging een wereld voor me open. Soms kun je in nederlandse schoenwinkel wel een klein schoentje vinden, maar dan kun je kiezen tussen twee paar.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door mylo1 »

Dat dat maatje groter ook betekend dat het langer word!1..is voor mij weer een ramp...heb maat 40 en ben 1.76 lang...alles is te kort...ik vind ook dat ze dat eens om moeten draaien...maat 50 korter dan maat 48 enz
Word er af en toe honds dol van..dat is ook een van de redenen geweest dat ik toendertijd zelf mijn kleding ben gaan maken
En wat die heupbroeken betreft...ik hou ook van een tailebroek ..maar je kan eens kijken op www.bonbrix.nl miss heb je er wat aan

mylo1

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Heupbroeken

Ongelezen bericht door Miss M »

Heb een vriendin die via een stoffenwinkel een naaister gevonden heeft.

Ze zoekt zelf een stofje uit wat ze leuk vindt en gaat er dan mee naar die naaister. Ze legt uit wat ze ongeveer wil en dan maakt de naaister een patroon. Geloof dat ze dan nog een keer gaat doorpassen, zodat het precies op maat is en een week of twee later kan ze het dan ophalen.

Qua prijs is ze veel goedkoper uit dan in de winkel en ze kan helemaal bepalen wat ze wil.

Gesloten