Hoe is jouw ervaring met cadeaubonnen?
Hoe is jouw ervaring met cadeaubonnen?
Radar schreef een artikel over de Restaurant Cadeau Card, die lastig te verzilveren blijkt. Niet alle restaurants die als inleverpunt genoemd worden, nemen de cadeaubon ook daadwerkelijk aan. En als ze dat wel doen, moeten ze hoge commissie afdragen. Lees hier meer: https://radar.avrotros.nl/artikel/niet- ... card-61864
Heb jij wel eens een vergelijkbaar probleem gehad?
Heb jij wel eens een vergelijkbaar probleem gehad?
Re: Hoe is jouw ervaring met cadeaubonnen?
Nee, ik heb geen restaurant dus sta niet op de lijst en hoef dus geen hoge commissie te betalen. 
Ik kwam twee weken geleden twee waardebonnen voor het Sanadome tegen met elk een waarde van € 100,00. Vervaldatum in 2017 (!).
Wilde ze al bijna weggooien, heb er toen toch een mailtje aan gewaagd: resultaat: nu, 8 jaar ná de vervaldatum, mag ik ze gewoon nog gebruiken.
Zo kan het ook - en zó onderscheidt je je dus als goede klantgerichte organisatie.
Wilde ze al bijna weggooien, heb er toen toch een mailtje aan gewaagd: resultaat: nu, 8 jaar ná de vervaldatum, mag ik ze gewoon nog gebruiken.
Zo kan het ook - en zó onderscheidt je je dus als goede klantgerichte organisatie.
Waar het verlopen bonnen betreft, heb ik een positieve en een negatieve ervaring. De negatieve ervaring heeft er voor gezorgd dat cadeaubonnen niet op mijn verlanglijstje staan.
-
sergio1963
Heb familie en vrienden gevraagd ons geen cadeaubonnen meer te geven. Een bos bloemen is mooi genoeg en kunnen we direct van genieten.
We kregen vaak van de kinderen een Sauna bon, maar dan ben je vaak duurder uit dan dat je gewoon van de acties van de sauna gebruik maakt .
Verder maken wij gekregen bonnen dezelfde maand nog op.
Mijn jongste zoon geeft vaak een Bol.com bon, die zet ik altijd gelijk online in mijn Bol.com portefeuille, kan de bon weg blijft het bedrag staan.
We kregen vaak van de kinderen een Sauna bon, maar dan ben je vaak duurder uit dan dat je gewoon van de acties van de sauna gebruik maakt .
Verder maken wij gekregen bonnen dezelfde maand nog op.
Mijn jongste zoon geeft vaak een Bol.com bon, die zet ik altijd gelijk online in mijn Bol.com portefeuille, kan de bon weg blijft het bedrag staan.
wikop
vindt dit leuk
Eens. De bol-bon is de enige die hier probleemloos gebruikt wordt. Mits je vaak genoeg bij bol bestelt, kan je ‘m dan nooit vergeten.
Alle overige bonnen gaan, indien mogelijk, direct naar wissel.nl.
Alle overige bonnen gaan, indien mogelijk, direct naar wissel.nl.
Een bol,bon is altijd welkom,maar de rest?
Hier kun je op elke straathoek een bon kopen,geldig in het dorp
Alleen niemand neemt hem aan,zelfde met bijna alle bonnen
Geloof wel dat je een vvd bon kunt inleveren bij bol
Toen wij 50 jaar getrouwd waren hadden we tig bonnen,en meer als de helft hebben we van ellende weg gegood
Hier kun je op elke straathoek een bon kopen,geldig in het dorp
Alleen niemand neemt hem aan,zelfde met bijna alle bonnen
Geloof wel dat je een vvd bon kunt inleveren bij bol
Toen wij 50 jaar getrouwd waren hadden we tig bonnen,en meer als de helft hebben we van ellende weg gegood
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen met bonnen gehad. Sowieso ga ik er altijd snel iets mee doen als ik het gekregen heb, wel zo leuk, dus het probleem van dat ze verlopen heb ik dan alvast niet. En mensen geven mij nooit van die "rare" bonnen maar gewoon bol of vvv.
Ik zie het liefst de cadeaubonnen die uitgegeven worden de ECB (Europeese Centrale Bank) en die zijn "overal" inwisselbaar en zit ook geen vervaldatum op.
Kadobonnen zijn een vreselijk iets. In de regel pak ik ze nooit aan, doe ik het wel dan onthou ik goed de gulle gever, die wordt vanzelf wel eens jarig........
-
Consumenneke
Je moet even goed nadenken voor je een kaart koopt, vraagt of geeft. Specifieke winkelcadeaucards zijn doorgaans kosher, als de ontvanger daar regelmatig bezoeker is. Er zijn ook hele leuke boetiek-cards. Maar algemene beleveniscards zoals genoemde restaurantkaarten daar kun je beter vanaf blijven.
Al hebben wij onze ouders bij hun vijftigjarig huwelijk een Theater-, Kunst-, Cultuur-Cadeaukaart gegeven omdat we wisten dat ze graag naar een specifieke voorstelling wilden.
Al hebben wij onze ouders bij hun vijftigjarig huwelijk een Theater-, Kunst-, Cultuur-Cadeaukaart gegeven omdat we wisten dat ze graag naar een specifieke voorstelling wilden.
In dat geval had ik kaarten voor de betreffende voorstelling gekocht.
-
Consumenneke
Dinerbonnen en zomeer nooit cadeau doen want wat de gever grappig vind kan de ontvanger als een opgedrongen uitje ervaren.
Zomaar vragen wat de ontvanger als cadeau zou willen hebben al zou het een dobbelsteen zijn doen we niet meer want naar de winkel gaan om een dobbelsteen te kopen kost te veel tijd.
Geld geven is ook not done maar bijvoorbeeld een VVV cadeaubon weer wel want die kan in winkels of online gebruikt worden.
Bol.com accepteert de VVV cadeaubonnen weer niet maar heeft wel de mogelijkheid om VVV cadeaubonnen naar Bol.com cadeaubonnen om te zetten.
Oké zaligmakend is zo'n VVV cadeaubon ook weer niet maar wel de beste van de slechte die er zijn.
Zomaar vragen wat de ontvanger als cadeau zou willen hebben al zou het een dobbelsteen zijn doen we niet meer want naar de winkel gaan om een dobbelsteen te kopen kost te veel tijd.
Geld geven is ook not done maar bijvoorbeeld een VVV cadeaubon weer wel want die kan in winkels of online gebruikt worden.
Bol.com accepteert de VVV cadeaubonnen weer niet maar heeft wel de mogelijkheid om VVV cadeaubonnen naar Bol.com cadeaubonnen om te zetten.
Oké zaligmakend is zo'n VVV cadeaubon ook weer niet maar wel de beste van de slechte die er zijn.
Als je het als een opgedrongen uitje ziet, dan heb je ze ook niet allemaal op een rijtje. Je hoeft namelijk niet te gaan als je niet wil.
Daarnaast is geld geven juist gewenst. Meestal zijn cadeaus dingen die je niet nodig hebt, niets mee kan doen, behalve als de mensen gevraagd hebben of je een idee hebt voor jouw verjaardag of als ze bijvoorbeeld iets kopen waarvan ze weten dat je het vaker gebruikt (een fles whisky naar mijn smaak of een cadeaubon voor de plaatselijke slijterij).
Een VVV-bon, daarvan zou ik dan weer niet weten wat ik er mee moet doen.
Daarnaast is geld geven juist gewenst. Meestal zijn cadeaus dingen die je niet nodig hebt, niets mee kan doen, behalve als de mensen gevraagd hebben of je een idee hebt voor jouw verjaardag of als ze bijvoorbeeld iets kopen waarvan ze weten dat je het vaker gebruikt (een fles whisky naar mijn smaak of een cadeaubon voor de plaatselijke slijterij).
Een VVV-bon, daarvan zou ik dan weer niet weten wat ik er mee moet doen.
wikop
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Dan heb ik een tip voor u. Via social media kun je vragen wat iemand wil, zelfs een wishlist delen. Vervolgens kunt u bij diverse webshops die wens in vervulling laten gaan, bijbetalen voor een cadeauverpakking en kiezen waar u laat bezorgen.
Als die bezorging uitblijft, kunt u mogelijk zelfs goed bijverdienen aan een claim voor uw wachttijd.
In dobbelstenen biedt het world wide web veel keuze. Voor slechts €6,50 koopt u al twee honderdvlaksstenen!
Ik zal de link niet noemen.
Bij dit soort cadeaus geldt net als bij bonnen en cards: buyer beware!