LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Homesafety weer nare ervaring, vertrouw de verkopers niet.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Rickert

Homesafety weer nare ervaring, vertrouw de verkopers niet.

Ongelezen bericht door Rickert »

* Wijzig bericht
* Meld dit bericht
* Antwoord met een citaat

Homesafety weer nare ervaring, vertrouw de verkopers niet.

Berichtdoor Rickert » zo aug 01, 2010 12:38 pm
Hallo allemaal,

Helaas weer iemand met een nare ervaring met homesafety.
Ik heb een tijd terug een verkoper van Homesafety aan de deur gehad. De man deed zijn verhaal en uiteindelijke heb ik het contract ondertekend.
De man heeft de tijd van ondertekenen 4 dagen eerder gezet zodat er volgens hem een snellere afhandeling van de installatie gerealiseerd kon worden.
Er zouden geen nadelige gevolgen aan zitten m.b.t. bijv. het opzegtermijn.

Echter na een avond nadenken wilde ik toch afzien van het abonnement en de installatie.
Ik heb de beste man opgebeld en gevraagd wat ik kon doen om er vanaf te zien. Hij zij hierop dat hij de gegevens toch nog moesten worden verwerkt, en dat hij zou bellen en er zorg voor dragen dat dit niet zou gebeuren.
Ik heb ook meteen gevraagd of er verder nog stappen ondernomen moesten worden door mij, dit hoefde dan niet omdat de gegevens toch niet waren verwerkt.

Later in de week kwam ik erachter dat de aansluitkosten en apparatuur kosten wel al waren afgeschreven. Die dag kwam in de middag ook een welkomst brief binnen.
Ik heb meteen de verkoper opgebeld met het verhaal. Nu zei hij ineens dat ik dan maar een brief had moeten schrijven.
Toen ik hem confronteerde met het feit dat hij er zorg voor zou dragen dat het contract geannuleerd/niet verwerkt zou worden gaf hij niet thuis.
Ik moest maar bewijzen dat hij het had gezegd.

Ik had Homesafety een aangetekende brief verstuurd en opgebeld met de klacht.
Nu was volgens Homesafety de brief te laat aangekomen, (volgens hun 2 dagen) omdat het contract eerder was gezet door de verkoper zelf.
Daarom kon een annulering binnen 8 dagen niet worden voltooid. Overigens kreeg ik ook een email binnen van homesafety dat ze intern mijn aanvraag tot annulering niet goed hadden doorgezet!
Op mijn klacht kon de desbetreffende mevrouw alleen zeggen dat het mijn woord tegen die van de verkoper was en dat dat toch geen stand zou hebben in een rechtszaak. Mevrouw heeft kennelijk al eerder ervaring hiermee gehad.
Niemand wil dus enigszins een klant tegemoet komen en een klacht daadwerkelijk in behandeling nemen.
Er wordt meteen gedreigd met rechtszaaken.

Kortom nu ben ik meer dan 400,- armer.
Ik hoop dat door mijn ervaring mensen 2 keer zullen nadenken voor ze iemand van homesafety binnen laten en een abonnement bij dit bedrijf nemen.

dhc

Re: Homesafety weer nare ervaring, vertrouw de verkopers niet.

Ongelezen bericht door dhc »

Gewoon niets, maar dan ook niets kopen aan de deur! Probleem opgelost!
Hoe moeilijk kan dat zijn? Ik bepaal wanneer ik iets koop en niet de gladde praatjesmakers aan de deur en in het winkelcentrum. Als men naar mij toekomt en de vraag stelt "mag ik U iets vragen" zeg ik standaard "Nee" en loop door.

Rickert

Tjah, die les heb ik nu ook geleerd.

Helaas op de harde manier.

Rickert

Naar aanleiding van dit bericht heeft Homesafety mij benaderd en een correcte/positieve oplossing geboden.
Bovenstaande post mag wat mij betref op slot/worden verwijderd.

Gesloten